Prośba o pomoc w wyborze oleju silnikowego. |
Autor |
Wiadomość |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2014, 19:17
|
|
|
dawiddawidowski napisał/a: | rotax24, ale jesteś hojny | - to ze wzruszenia - jeszcze nigdy mi tyle ludzi na raz nie pomogło
dawiddawidowski napisał/a: | ps. poproszę jeszcze o doradztwo w mojej sprawie | - ale że jakiej |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2014, 19:30
|
|
|
Spróbuj na początek Neste 5w50 - http://galonoleje.pl/skle...-1-5w50-l4.html jedna z najlepszych propozycji 5w50 z 30% PAO - typowy HC 5w40 racze będzie się spalał w turbinie a estrowy jak piszesz zbyt drogi |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 12-11-2014, 19:37
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Dzięki, spróbuję tego NESTE bo przy turbo i lpg to temperatury będą bardzo wysokie i pewnie będzie trzeba od czasu do czasu dolać jak to bywa przy takiej konfiguracji |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2014, 19:46
|
|
|
dawiddawidowski napisał/a: | bo przy turbo i lpg to temperatury będą bardzo wysokie | - na pewno
dawiddawidowski napisał/a: | pewnie będzie trzeba od czasu do czasu dolać jak to bywa przy takiej konfiguracji | - typowego oleju "racing" może nie brać wcale ale "racinga" dla ubogich może wciągać zdrowo |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 12-11-2014, 20:41
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
rotax24 napisał/a: | typowego oleju "racing" może nie brać wcale ale "racinga" dla ubogich może wciągać zdrowo |
nawet gdybym dolał 4 litry na 10kkm to i tak taniej
FILTR oleju może być zwykły czy jakiś inny... świece i kable seryjne ale jaka przerwa na świecach, no chyba że jakieś lepsze niż ngk
PS. a co z tym olejem??
kiedyś kosztował pod 200zł a na allegro do 100zł... i co on jest wart |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:04
|
|
|
dawiddawidowski napisał/a: | FILTR oleju może być zwykły czy jakiś inny | - Mann,knecht,purflux - wg.uznania
dawiddawidowski napisał/a: | jaka przerwa na świecach | - 1mm Denso IK16
dawiddawidowski napisał/a: | kiedyś kosztował pod 200zł | - kiedyś był pełnym syntetykiem dawiddawidowski napisał/a: | co on jest wart | - tylo co Mobil Peak Life 5w50 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:11
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
rotax a ten valvoline o ktory pytales to co jest wart teraz w twojej ocenie? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:36
|
|
|
biznesik napisał/a: | co jest wart teraz w twojej ocenie | - nadal uważam zresztą niezmiennie że jest to w swojej klasie bardzo dobry produkt nie mniej jednak obecna formulacja olei Shell "pure plus" bardziej mnie przekonuje stąd obecny wybór Helix 0w40
ps. mówię oczywiście o wyborze oleju do seitka w innych pojazdach używam zamiennie Amsoil,Eneos,Millers,Silkolene,Redline ale mam w planach zalać na wiosnę w miejsce Eneosa do Suzuki SX4 właśnie Shell'a 0w30 A5/B5 który w nowej wersji jest dostępny od 2 miesięcy:
takie ma parametry
 |
|
|
|
 |
DEDRA25
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Sie 2013 Posty: 20 Skąd: RZESZÓW
|
Wysłany: 14-11-2014, 17:41
Bolid: ALFA ROMEO 156 |
|
|
........dwa pytania do rotax-a 24.........
Czy istnieje jakaś strona internetowa na której można sprawdzić dokładne specyfikacje olei których często używasz w swoich wypowiedziach na forum ?
Jaki wpływ ma olej silnikowy na osadzanie się nagaru w kanałach dolotowych w silnikach z benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa (konkretnie chodzi mi o silnik alfy jts z 2003 roku)?
........a miedzy czasie kolega poprosił mnie o Twoją opinie , jaki olej silnikowy polecił byś do Hyundaia Tucson-A z silnikiem benzynowym 2.0 z przebiegiem około 100 tys. km. Posiada instalacje LPG . Z góry dziękuje za odpowiedz |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2014, 18:49
|
|
|
DEDRA25 napisał/a: | Czy istnieje jakaś strona internetowa na której można sprawdzić dokładne specyfikacje olei których często używasz w swoich wypowiedziach na forum | - większość danych występuje w kartach MSDS i TDS dostępnych na stronie producenta ale nie wszyscy chętnie podają większość parametrów a szczególnie skład oleju bazowego jest często ukrywany albo podawany zbyt ogólnie a jeszcze warto wspomnieć że suche dane z karty produktu dają jedynie pewien zarys możliwości oleju który dopiero faktycznie weryfikuje UOA a to z kolei również trzeba umieć zinterpretować
tutaj masz dostęp do wszystkich kart Shell'a - http://www.epc.shell.com/default.asp?whichLang=EN
Castrola - http://msdspds.castrol.co...orm&sitelang=DE
Mobila - http://www.msds.exxonmobi...electedvalue=11
tutaj masz analizy w ilości nie do przerobienia - http://www.bobistheoilguy...nalysis_Reports
Cytat: | Jaki wpływ ma olej silnikowy na osadzanie się nagaru w kanałach dolotowych w silnikach z benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa (konkretnie chodzi mi o silnik alfy jts z 2003 roku)? | - ma wpływ ale niewielki - jest to ogólna bolączka silników z bezpośrednim wtryskiem a ilość nagaru w skrajnych przypadkach potrafi doprowadzić do urwania grzybka zaworu producent zaleca sae 10w60 (pasowanie+wariator faz) najlepiej dla zmniejszenia ilości osadów stosować oleje na bazie PAO lub PAO+ESTER ale baza GTL nie wiele im ustępuje i można spróbować tego oleju - http://kolegaberlin.pl/pr...g-10W60-5L.html w Usa radzą sobie z czyszczeniem dolotu stosując środek SEA FOAM dodawany przy pracującym silniku i efekty są niesamowite ale zarówno koszt jak i dostępność w naszych warunkach jast nie za ciekawa
DEDRA25 napisał/a: | Hyundaia Tucson-A z silnikiem benzynowym 2.0 z przebiegiem około 100 tys. km. Posiada instalacje LPG | - właściwym wyborem jest sae 5w30 z obniżonym HTHS do poziomu 2,9 coś a'la zalecenie Forda WSS M2C 913 D ale ze względu na podwyższoną temperaturę spalania (większe obciążenie termiczne silnika przy LPG) polecam zastosować coś z sae 0w40 a tu dobrą propozycję cenową i jakościową ma Shell - http://galonoleje.pl/skle...ra-0w40-4l.html
ps. ale ale to mój temat i to ja się pytam co zalać |
|
|
|
 |
lukaszt112233
Bywalec
Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 96 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-01-2015, 13:17
Bolid: Seicento 1.1 kat MPI |
|
|
Ja za radą forumowiczów wymieniłem 10W40 na 5W40. I efekt był taki, że w ciągu 20 tys km, musiałem dolać juz troche ponad 2 litry oleju, w dodatku pojawiły się delikatne wycieki. niby nie duzo dolweki bo 100ml na 1000 km, ale jednak na 10w40 nie bylo takich przypadkow.
Moje wnioski są takie. Masz nowy samochód z salonu? Zalewaj 5w40, kupujesz używanego seja z przebiegiem ponad 60 tys km, zalewaj jakis zwykly mobil 10w40, zadnych wynalazków shelli czyszcząco myjących, takie to mozna lać do nowego silnika, a nie do używanego przez dziesiątki tys km o którego nie wiadomo jak kto dbał, bo sobie tylko kłopotów przysporzysz, jak cieniutka warstwa nagaru zostanie umyta przez co silnik i uszczelniacze stracą na szczelności. |
_________________ Seicento 1.1 KAT MPI
Rok: 2003
Przebieg: 144300km
LPG: Stag 4 plus
?rednie Spalanie LPG: 6.0 - przy średniej nodze |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2015, 14:12
|
|
|
lukaszt112233 napisał/a: | Moje wnioski są takie. Masz nowy samochód z salonu? Zalewaj 5w40, kupujesz używanego seja z przebiegiem ponad 60 tys km, zalewaj jakis zwykly mobil 10w40, zadnych wynalazków shelli czyszcząco myjących, takie to mozna lać do nowego silnika, a nie do używanego przez dziesiątki tys km o którego nie wiadomo jak kto dbał, bo sobie tylko kłopotów przysporzysz, jak cieniutka warstwa nagaru zostanie umyta przez co silnik i uszczelniacze stracą na szczelności. |
Jak wspomniałeś w innym temacie masz problem z wyciekiem z filtra oleju więc pobór oleju może mieć z tym związek,uszczelka czy pokrywy zaworów czy miski olejowej jest materiałem podlegającym naturalnemu zużyciu więc jeżeli przepuszcza to należy ją wymienić jedyną rolą oleju gdzie mamy do czynienia z funkcją uszczelnienia to złożenie "tłok-cylinder",interwał wymiany nawet najlepszego oleju 5w40 przy LPG to maksimum 10kkm warstwę nagaru należy usunąć ewentualnie zapobiegać jej dalszemu narastaniu ponieważ nagar jest wyłącznie czynnikiem szkodliwym i podobnie jak olej nie robi za uszczelkę pamiętaj że nie przebieg silnika a jego stan decyduje o doborze środka smarnego a zastępowanie uszkodzonych uszczelnień coraz wyższą lepkością i gorszym (niższym) TBN to droga do nikąd |
Ostatnio zmieniony przez rotax24 11-01-2015, 14:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
f@zi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 11-01-2015, 14:21
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Ja bym w życiu nie zalał auta jakimiś specyfikami
" czyszcząco-myjącymi" , a stosował zwykły olej ja osobiście lejem Lotos 10W40 ojciec leje schell 10W40 a ma cienkiego z 1993r. Mój mechanik poleca motul i valvoline aleto chyba wg uznania. |
_________________ Do setki 2 biegi. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2015, 14:28
|
|
|
f@zi napisał/a: | Ja bym w życiu nie zalał auta jakimiś specyfikami
" czyszcząco-myjącymi" | - zgoda ale lukaszt112233 nie pisał o płukance do silnika tylko o oleju Shella który ma wysoki TBN przez co zapobiega tworzeniu osadów poprzez ich dyspersję i utrzymywanie w zawiesinie gdzie przy wymianie schodzą razem z olejem a nie oblepiają kanałów f@zi napisał/a: | a stosował zwykły olej | - no przecież nikt tutaj nikomu nie poleca stosowania oleju o niezwykłych właściwościach f@zi napisał/a: | ojciec leje schell 10W40 a ma cienkiego z 1993r | - czyli Shell 10w40 pomimo TBN powyżej 10 nie szkodzi uszczelnieniom 22 letniego silnika
f@zi napisał/a: | Mój mechanik poleca motul i valvoline aleto chyba wg uznania | - jak to mówią "każda pliszka swój ogonek chwali" nie mniej jednak zarówno Motul jak i Vavoline to zdecydowanie wyższej klasy produkty od naszego Lotosa a już na pewno w klasie sae 10w40 |
|
|
|
 |
|