1.2 16v punto 2 |
Autor |
Wiadomość |
xerx
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:03 1.2 16v punto 2
Bolid: 1.2 16v inside |
|
|
Witam mam taką kwestię posiadam po swapie 1.2 16v od punto I. Jakiś czas temu przegrzał się zrobiłem remont ale ciągnie olej. Wczoraj po zdemontowaniu głowy na 2 tłokach była warstwa świeżego oleju. I tu moje pytanie czy mogę wstawić silnik od punto 2? Chodzi czy komp od punto 1 i instalacja będzie taka sama? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-11-2014, 21:53
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Z tego co wiem silnik z p2 różni się od tego z p1 wałkami rozrządu, przez co jest słabszy (80KM vs 86KM). Warto więc przełożyć wałki, wówczas komp będzie poprawnie sterował pracą silnika no i będziesz miał więcej mocy. Być może są jakieś jeszcze inne różnice w tych silnikach, o których nie wiem, może ktoś inny podpowie. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
xerx
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-11-2014, 22:06
Bolid: 1.2 16v inside |
|
|
Dzięki za info. Czyli wynika z tego ze jak zamienię tylko dół to powinno chulać? Bloki są takie same? Wiem że P2 ma dwie sondy lambda przed i za katem i komp jest inny. |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 13-11-2014, 08:32
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
różnica też jest taka, że łapa silnika w P2 jest mocowana do głowicy nie bloku.
i plastikowy ssący |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-11-2014, 09:28
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
xerx napisał/a: | Wiem że P2 ma dwie sondy lambda przed i za katem i komp jest inny. |
Tak, komp, wiązka i osprzęt (np. kolektor ssący) są inne, dlatego trzeba przełożyć cały osprzęt z p1. Jeśli jest tak jak napisał Linduś, czyli różnica w mocowaniu łap to niestety musisz przełożyć cały słupek wraz z głowicą i dokupić łapę. Bo jak podmienisz sam dół silnika to nie będziesz miał gdzie łapy zamocować. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 13-11-2014, 14:21
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
no, wiem gdzie kręciłem śruby przy zmianie rozrządu u siebie
poza tym ssącym to wydechowy też się różni, bo w sumie też się dowiadywałem jakkby tu usunąć kata - a ten jest zintegrowany z kolektorem i ten z PI nie podejdzie p'n'p bez rzeźbienia w otworach śrub.
Niby te same silniki, ale różnic dookoła jest sporo |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
xerx
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13-11-2014, 21:01
Bolid: 1.2 16v inside |
|
|
OK czyli za dużo zabawy odpuszczam sobie. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Zostaje przy P1 |
|
|
|
 |
|