FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wygłuszenie maski - warto na zimę?
Autor Wiadomość
elk2 
Bywalec

Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 75
Skąd: Mazury
Wysłany: 16-11-2014, 20:38   Wygłuszenie maski - warto na zimę?
   Bolid: Fiat Seicento 900


Witam. Powiedzcie, jak sądzicie, czy wygłuszenie maski w seicento pomaga w utrzymaniu temperatury przez silnik i np. lepszą pracę/rozruch zimą? Obecnie nie mam wygłuszenia, juz tak kupilem auto, tylko goła maska i zastanawiam sie czy warto w nia zainwestować. Ze względów akustycznych i termicznych. Co myślicie?
_________________

 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 16-11-2014, 21:16   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Według mnie w bardzo nieznacznym stopniu wygłusza, nic więcej :wink:

Jeżeli chcesz lepszy rozruch to olej 5w40 znacznie w tym pomorze i silnik nie dostanie tak po :dupa:
Naładowany aku, odpowiednie świece i przewody + paliwo 98 i żaden rozruch mu nie straszny :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
barkor 
spamer team


Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-11-2014, 21:41   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Wygłuszenie to wygłuszenie, nie jest to osłona termiczna, więc nie można liczyć, że cokolwiek pod tym względem się poprawi :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Rollo1323 
spamer team


Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 16-11-2014, 21:45   
   Bolid: Seicento Young


Bardziej to wygłuszenie daje efekt wizualny, tak samo jak gumowe nakładki na poduchy amorów :)
Swoją drogą u siebie w Young-u z 99 roku miałem to na wyposażeniu, a nawet i osłony na nadkola przy tylnej kanapie z materiału wykładzinowego gdzie swego czasu mnie zdziwiło że sporo osób tego nie ma - nawet mówiąc o wersjach niemieckich czy sportingach :)
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
elk2 
Bywalec

Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 75
Skąd: Mazury
Wysłany: 16-11-2014, 21:53   
   Bolid: Fiat Seicento 900


ok, dzięki za opinie. świece i przewody mam nowe, więc z wygłuszenia zrezygnuję. Powiedzcie mi, czy do oleju 15w-40 można dolać 5w-40 albo 10w-40, żeby go rozrzedzić i poprawić pracę silnika? Czy one się ze sobą łączą?
_________________

 
 
Rollo1323 
spamer team


Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 16-11-2014, 22:04   
   Bolid: Seicento Young


elk2 napisał/a:
Powiedzcie mi, czy do oleju 15w-40 można dolać 5w-40, żeby go rozrzedzić i poprawić pracę silnika? Czy one się ze sobą łączą?

:bije: :bije: weź usuń ten post lepiej bo jak to rotax przeczyta to się dopiero zacznie zwada :P
Niby oleje są mieszalne, jednak klasyfikację SAE najlepiej zachować taką samą, OPCJONALNIE byś mógł dolać 10W-40 ale to podczas gdybyś nie posiadał wiedzy co masz wlane w silniku - 10W to taki pośrednik między syntetykiem a mineralką - lepiej mieć wlane coś (czyt. tą samą klasyfikację 15W bądź zbliżoną czyli 10W) , niż na sucho jeździć.
Ale lejąc 5W do 15W to tak jakbyś wymieszał Coca-Colę z Nutellą. Nie chodzi tu o gęstość bo Nutella to prawie jak towot, ale że taka mieszanka nie zrobi nic dobrego.
Zalej może najpierw 10W-40 ALE wymieniając cały olej na świeży (oczywiście o filtrze przypominać chyba nie trzeba).
W zależności od przebiegu jak masz ponad 100.000 to smiało możesz zaaplikować Valvoline MaxLife 10W40 http://galonoleje.pl/skle...-10w40-5l.html. Dobrym produktem jest także Shell Helix 10-W40 http://galonoleje.pl/skle...-10w40-4l.html.

PS. rotax nie bądź zły że Cię wyręczam :))
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2014, 22:17   

Rollo1323 napisał/a:
weź usuń ten post lepiej bo jak to rotax przeczyta



Cytat:
PS. rotax nie bądź zły że Cię wyręczam
- dzięki bo ręce mi opadły poniżej klawiatury :))

Tak poważnie to sae nie ma tutaj znaczenia i można zmieszać 0w20 z 10w60 :wink: problemem jest skład oleju i użyta baza gdzie nie mamy żadnej pewności co do właściwości takiej mikstury - wystarczy że 15w40 ma rezerwę alkaliczną na bazie wapnia a 5w40 na bazie dwutlenku boru i dojdzie do wytrącenia żelu który zapcha filtr oleju :!: dolewkę innego oleju traktuje się jako sytuację awaryjną na zasadzie lepsze to niż za niski poziom :wink:
Ostatnio zmieniony przez rotax24 16-11-2014, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
roach 
spamer team


Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 16-11-2014, 22:36   
   Bolid: Seicento


mam u siebie te wygłuszenie...iiii nie wiem po cholerę je kupiłem :-P :-P
_________________

 
 
Rollo1323 
spamer team


Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 16-11-2014, 22:48   
   Bolid: Seicento Young


roach napisał/a:
mam u siebie te wygłuszenie...iiii nie wiem po cholerę je kupiłem :-P :-P

to jest niestandardowe wyposażenie ;) przynajmniej od 2002 roku :P
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
elk2 
Bywalec

Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 75
Skąd: Mazury
Wysłany: 17-11-2014, 00:30   
   Bolid: Fiat Seicento 900


Ok, dzięki za opinie
_________________

 
 
igo23 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 19
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 20-11-2014, 09:44   
   Bolid: seicento young


Rollo1323 napisał/a:
Bardziej to wygłuszenie daje efekt wizualny, tak samo jak gumowe nakładki na poduchy amorów :)
Swoją drogą u siebie w Young-u z 99 roku miałem to na wyposażeniu, a nawet i osłony na nadkola przy tylnej kanapie z materiału wykładzinowego gdzie swego czasu mnie zdziwiło że sporo osób tego nie ma - nawet mówiąc o wersjach niemieckich czy sportingach :)


Te osłony na nadkola to chyba jakiś unikat ;) , bo ja nawet nie wiedziałem, że coś takiego do seja kiedykolwiek robili i jak to wyglada.
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 20-11-2014, 09:50   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Poniekąd jest to rarytas ale podchodzą również z cc :wink:
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Rollo1323 
spamer team


Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 20-11-2014, 19:55   
   Bolid: Seicento Young


wyglądają mniej więcej tak:
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 20-11-2014, 20:00   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Zrób jeszcze fotkę bagażnika :wesoly:
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Rollo1323 
spamer team


Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 20-11-2014, 20:03   
   Bolid: Seicento Young


To jutro bo dziś mi sie nie chce fot strzelać jeszcze po ciemku ;)
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum