Luz zaworowy MPI |
Autor |
Wiadomość |
warmiok
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: Prusy wschodnie
|
Wysłany: 03-12-2014, 19:28 Luz zaworowy MPI
Bolid: 600 |
|
|
Proszę o opinie znawców tematu , jaki jest faktycznie luz zaworowy w MPI bo piszą różnie że w MPI to s-0.30 w- 0,40 a w innych publikacjach że s-od 0,35 do 0,45 w- od 0,45 do 0,55 ? . Proszę o info bo już zgłupiałem. |
_________________ warmiok |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-12-2014, 22:58
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Stara głowica,z zatykanym korkiem-serię ustawiam wszyskie ssące na 0,35 wszyskie wydechowe na 0,4-jest cicho,nie grzeje się i nie traci 1-2km na luzie w wartości max dopuszczalnej.
600-z korkiem-0,3s,0,4w-j.w.
Można w tych silnikach lekko zmiejszyć luz zaworowy-max o 0,05 na ssący i wydechu,daje to szybsze otwarcie i póxniejsze zamkniecie-ale to w dłubanych-w serii nie potrzeba. |
|
|
|
 |
warmiok
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: Prusy wschodnie
|
Wysłany: 04-12-2014, 10:51
Bolid: 600 |
|
|
Bardzo dziekuję za odpowiedz i widzę że doskonale pan zna temat i tu mam pytanie czy ta głowica 600 tki z zakręcanym korkiem pasuje do mojego? czy coś trzeba przerabiać?. I jeszcze jedno pytanie czy regulacja zaworów w tej nowszej wersji jest mechaniczna? bo widzę że smarowanie wałka jest inaczej rozwiązane niż w mojej. |
_________________ warmiok |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-12-2014, 21:15
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
warmiok napisał/a: | Bardzo dziekuję za odpowiedz i widzę że doskonale pan zna temat i tu mam pytanie czy ta głowica 600 tki z zakręcanym korkiem pasuje do mojego? czy coś trzeba przerabiać?. I jeszcze jedno pytanie czy regulacja zaworów w tej nowszej wersji jest mechaniczna? bo widzę że smarowanie wałka jest inaczej rozwiązane niż w mojej. |
Dolne koło rozrządu, uszczelkę pod głowicą, czujnik położenia wałka, soft w ecu-gra nie warta świeczki, pasek, napinacz itd.)
Dalej jest na szczęście mechanika, natomiast płytki regulacyjne są mniejszej grubości i średnicy-droższe i dostępne tylko a Aso(od ręki rzadko).
Głowica 600/panda MPI, to już rozwinięcie pod obecne modele(punto evo, panda 1.2 69km) i normy euro.(akurat w 600/pandzie udało się producentowi przeskoczyć z euro 3 na 4 stosując inny wkład katalizatora i odcięcie zapłonu przy 6000tys.-od 2010. |
|
|
|
 |
warmiok
nówka sztuka ;)
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 24 Skąd: Prusy wschodnie
|
Wysłany: 05-12-2014, 08:24 Re
Bolid: 600 |
|
|
Nie dopisałem ja mam wersję głowicy z korkiem zatykanym z czujnikiem położenia wału rocznik 2004 MPI a głowica do kupienia z 2007 r z korkiem zakręcanym. Ta głowica czym się różni? wałkiem rozrządu, gniazdem czujnika, kołem rozrządu itp. Za wszelką informację będe wdzięczny. |
_________________ warmiok |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-12-2014, 15:59
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Wałkiem,magistrala jest w głowicy(nie ma pajaka).,czujnik położenia wałka rozrządu jest inny,płytki zaworowe inne. |
|
|
|
 |
|