FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Luz zaworowy MPI
Autor Wiadomość
warmiok 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 24
Skąd: Prusy wschodnie
Wysłany: 03-12-2014, 19:28   Luz zaworowy MPI
   Bolid: 600


Proszę o opinie znawców tematu , jaki jest faktycznie luz zaworowy w MPI bo piszą różnie że w MPI to s-0.30 w- 0,40 a w innych publikacjach że s-od 0,35 do 0,45 w- od 0,45 do 0,55 ? . Proszę o info bo już zgłupiałem. :-?
_________________
warmiok
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-12-2014, 22:58   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Stara głowica,z zatykanym korkiem-serię ustawiam wszyskie ssące na 0,35 wszyskie wydechowe na 0,4-jest cicho,nie grzeje się i nie traci 1-2km na luzie w wartości max dopuszczalnej.
600-z korkiem-0,3s,0,4w-j.w.
Można w tych silnikach lekko zmiejszyć luz zaworowy-max o 0,05 na ssący i wydechu,daje to szybsze otwarcie i póxniejsze zamkniecie-ale to w dłubanych-w serii nie potrzeba.
 
 
 
warmiok 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 24
Skąd: Prusy wschodnie
Wysłany: 04-12-2014, 10:51   
   Bolid: 600


Bardzo dziekuję za odpowiedz i widzę że doskonale pan zna temat i tu mam pytanie czy ta głowica 600 tki z zakręcanym korkiem pasuje do mojego? czy coś trzeba przerabiać?. I jeszcze jedno pytanie czy regulacja zaworów w tej nowszej wersji jest mechaniczna? bo widzę że smarowanie wałka jest inaczej rozwiązane niż w mojej. :roll:
_________________
warmiok
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-12-2014, 21:15   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


warmiok napisał/a:
Bardzo dziekuję za odpowiedz i widzę że doskonale pan zna temat i tu mam pytanie czy ta głowica 600 tki z zakręcanym korkiem pasuje do mojego? czy coś trzeba przerabiać?. I jeszcze jedno pytanie czy regulacja zaworów w tej nowszej wersji jest mechaniczna? bo widzę że smarowanie wałka jest inaczej rozwiązane niż w mojej. :roll:

Dolne koło rozrządu, uszczelkę pod głowicą, czujnik położenia wałka, soft w ecu-gra nie warta świeczki, pasek, napinacz itd.)
Dalej jest na szczęście mechanika, natomiast płytki regulacyjne są mniejszej grubości i średnicy-droższe i dostępne tylko a Aso(od ręki rzadko).
Głowica 600/panda MPI, to już rozwinięcie pod obecne modele(punto evo, panda 1.2 69km) i normy euro.(akurat w 600/pandzie udało się producentowi przeskoczyć z euro 3 na 4 stosując inny wkład katalizatora i odcięcie zapłonu przy 6000tys.-od 2010.
 
 
 
warmiok 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 24
Skąd: Prusy wschodnie
Wysłany: 05-12-2014, 08:24   Re
   Bolid: 600


Nie dopisałem ja mam wersję głowicy z korkiem zatykanym z czujnikiem położenia wału rocznik 2004 MPI a głowica do kupienia z 2007 r z korkiem zakręcanym. Ta głowica czym się różni? wałkiem rozrządu, gniazdem czujnika, kołem rozrządu itp. Za wszelką informację będe wdzięczny. :smile:
_________________
warmiok
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-12-2014, 15:59   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Wałkiem,magistrala jest w głowicy(nie ma pajaka).,czujnik położenia wałka rozrządu jest inny,płytki zaworowe inne.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum