FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.2 8v turbo
Autor Wiadomość
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-10-2014, 16:41   1.2 8v turbo
   Bolid: Seicento 1.1


Jestem w trakcie kompletowania gratow pod turbo i mam kilka pytan ktore juz nie raz pewnie byly zadawane ale chce sie upewnic ze nie jestem w bledzie + fajnie dla kogos kto jest zainteresowany tego typu zabawa bo wiele informacji bedzie w jednym miejscu. Co do zalozen projektu to planuje dmuchnac go na jakies 150-200km. Do rzeczy czy warto pchac sie w turbine ze zmienna geometria? Mam do kupienia w dobrych pieniadzach garetta 45 m53 (jak sie nie myle mercedes 2.2 cdi) bez gruszki jakie ewentualne problemy mogl bym z tym miec w porownaniu do zwyklej turbiny. Czy wtryskiwacze z vw 1.8 T z silnika AUQ o wydajnosci 320 przy 3 barach i wymiarach mniejwiecej 60mm (te krotkie) napewno podejda do listwy z 1.2 8v mpi bez zadnych przerobek? Jaka pompe zastosowac pod te wtryskiwacze (rozumie ze musi byc 3 barowa ale z mpi chyba nie wydoli przy 320-tkach?). Co do komputera chcial bym to wysterowac na DET3 pytanie jaki mapsensor bede potrzebowal, i ewentualnie jakie czujniki mi sie przydadza? Co do wydechu, trzy sprawy co konkretnie da mi wyspawanie barana w porownaniu do dospawania flanszy pod turbo do zwyklego 4-2-1 z 1.2 8v? Czy srednica downpipu 65 i przelotu 55 bedzie wystarczajaca przy takim doladowaniu, nie zdlawie tego? Teraz wyjde na lenia bo wiem ze gdzies czytalem przepis na kanapke tutaj na forum ale ktorych uszczelek uzyc do 1.2 8v zeby go odprezyc? I czy jest jakas alternatywa dla seryjnej przepustnicy czy wystarczy przeczyscic ewentualnie spolerowac gardziel i to wystarczy? Aha pytanie co do wiazki, wsadzam ten silnik po 900stce wiec kupuje wiazke silnikowa z 1.2 i lacze ja normalnie z kabinowa? I wracajac do turbiny chcialem sie upewnic czy dobrze rozumie, w turbinie bez zmiennej geometrii gruszka niejako steruje doladowaniem (upuszcza cisnienie przy pewnej granicy zeby nie przeladowac silnika?)
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 21-10-2014, 16:52   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Mateek95 napisał/a:
Co do komputera chcial bym to wysterowac na DET3 pytanie jaki mapsensor bede potrzebowal, i ewentualnie jakie czujniki mi sie przydadza?


DET3 250kPa ogarnia doładowanie 1,5bara(może być za mało), DET3 400kPa ogarnie do 3bar nadciśnienia. Druga opcja będzie z rezerwą. Zależy ile chcesz dmuchać i jaką turbiną. Różnica w cenie jest minimalna.
Do tego, wskaźnik ciśnienia turbo, EGT i AFR z szeropasmówką do strojenia.

Mateek95 napisał/a:
Teraz wyjde na lenia bo wiem ze gdzies czytalem przepis na kanapke tutaj na forum ale ktorych uszczelek uzyc do 1.2 8v zeby go odprezyc?


Grande Punto 1.4 8V z tego co pamiętam lub 1.4 T-Jet. Dwie z G.Punto i przekładka ~2mm lub jedna z T-jeta i rozbierasz ją. W środek wkładasz przekładkę.

Mateek95 napisał/a:
Aha pytanie co do wiazki, wsadzam ten silnik po 900stce wiec kupuje wiazke silnikowa z 1.2 i lacze ja normalnie z kabinowa?


Możesz zostawić z 900 i zrobić ją pod 1.2 bez problemu. I tak musisz to przerabiać lekko pod DET3.
_________________
Moje Seicento
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-10-2014, 18:20   
   Bolid: Seicento 1.1


Dzieki za info a powiedz mi jest do dostania gdzies taka przekladka czy sam sobie musze wyciac powiedzmy z nierdzewki czy nada sie cos innego na taka przekladke?
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-10-2014, 21:55   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Stała geometria turbiny+ dobra baza + j.w + moc na serii korbach i tłokach w okolice 150-160km max jak to ma pojeździć.
Wtryski z Vag'a wymagają podkładek.
Pompa Chińczyk z audi A8 4.2(wkład).
Średnica ok-turbo się nie zdławi-warto to w termikę obwinąć.
Chłodnica oleju+ Dobry IC,ja bym jeszcze popracował nad chłodzeniem silnika-seryjna chłodnica nie wyrobi latem.
Pb 98 min.
Strojenie det 3-hamownia, ulica-ciągłość sprawdzania AFR,EGT przy pomioarze co 100obr.
 
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-10-2014, 22:29   
   Bolid: Seicento 1.1


Mogl bys cos wiecej o tych podkladkach napisac? Taka pompa bedzie dobra? ( http://allegro.pl/pompa-p...4636204898.html ). W kwesti wydechu orientujesz sie jakie sa zalety barana wzgledem seri z dospawana flansza? I co do samej turbiny bardzo mnie ciekawi niechec wszystkich do turbin ze zmienna w benzynach czy to az taki problem? Przeciez na WG tak czy siak ustawi sie doladowanie tak samo na blowofie co wiec jest takiego strasznego w zmiennej geometri? A co do IC, chlodnicy oleju i cieczy nie mialem watpliwosci dlatego nie poruszalem tego watku, chlodnica cieczy wleci wieksza. Co do rzeczy ktore mi sie jeszcze przypomnialy czy K03 ma wbudowane WG i ile z niej mozna wycisnac ewentualnie k04 ale nie wiem czy to juz nie za duzo.
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-10-2014, 23:10   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Co do wkładu to musiał bym sobie spisać nr kat tego-ale raczej tak. Możesz też zastosować pompę punto GT.(pewniejsze) W turbo zalety barana to głównie ilość miejsca(mniejsza)+ tradycyjne zalety barana, ale mniejsze niż w N/A. Można wprowadzić kilka modów N/A-większe kanały,pasowanie pod kolektory, polerka przepustnicy.
Jak widzisz nie jestem odosobniony-zmienna geometria powinna być sterowana podciśnieniem.
K03 jest w 3 wersjach-jedna ma(z literką s).-bezpiecznie wyciskasz 1 bara(w sc 1.2)-ale to też zależy gdzie, tu tego bym się trzymał, zresztą nie tylko ja.
K04 to przerost formy nad treścią :wink:
Podkładki musisz dorobić-nie pasują od 1.8T ani 1.2mpi.
 
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-10-2014, 23:20   
   Bolid: Seicento 1.1


Przy tym barze z k03s jaka moc mniejwiecej sie uzyskuje? i co do podkladek to do listwy z 1.2 chce wkladac te wtryski czyli tak czy siak musze je dorobic? tak dla pewnosci pisze bo nie napisalem jasno czy listwa z 1.1 czy 1.2
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-10-2014, 23:56   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Zależy od bazy-Taquito uzyskiwał na 0,8bara chba okolice 145km, tylko On miał jeszcze kilka zmian z N/A.
Co Ci po tej mocy jak gimnazjalistce po piwie-w T ważne gdzie ona będzie a ważniejszy moment od kiedy do kiedy i ile, szkoda by było kolejnego projektu, którego budowa trwała dłużej niż użytkowanie... :wink:
Piszę Ci jak jest, podchodzisz racjonalnie do T, ale wiedz, że 3/4 projektów poszły bokiem szybko, szczególnie w jak zwiekszamy bary:-) Chciał bym żebyś był w tej 1/4.
Z tego co pamiętam Taquito miał 2 mapy drogową na ok 120km i ostrzejszą :mg:
Jak 1.2 75 km to po co mu listwa z 1.1MPI-wtryski wymieniasz i tak.
 
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-10-2014, 20:14   
   Bolid: Seicento 1.1


Kupione: wtryski 320 z 1.8 T, intercooler fmic do 350km spore bydle ;) i ebc n75. Pytan kilka mianowicie co do turbiny jakiej alternatywy szukac dla k03s moze k04 jednak nie bedzie zle pytanie kiedy bedzie wstawalo bo z tego co widze to wieksze dmuchawki wsadzaja w te osmio zaworowki. Wracajac do przekladki wycinac samemu czy jestem w stanie gdzies to kupic. I mniejwiecej jak sie ma wielkosc przekladki do stopnia sprezania albo inaczej ile odprezyc pod jakie doladowanie bo gdzies widzialem ze przy kanapce z przekladka 2mm bylo za duzo a doladowanie 2b bylo.
 
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 03-12-2014, 16:57   
   Bolid: Seicento 1.1


Takie pytanko moja skrzynia z 1.2 to c 514.5.13 czy cos w ten deseń. Zebym mogl to wsadzic do seicento to potrzebuje wybieraka z 1.1 i lewarek z podciaganym wstecznym??? A i polosie z 1.1 mokre tak?? I co do lap to silnik przy rozrzadzie byle jakie 1.1 druga strone tez? i co z lapa od skrzyni do podlogi moze byc ta co jest czy tez z 1.1?
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 03-12-2014, 19:27   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Jakbyś wrzucił zdjęcie tej skrzyni to by ułatwiło sprawę. Oczywiście wybierak musi być z 1.1. Sądzę, że jeśli to skrzynia od jakiegoś 1.2 to będzie miała suche półosie, a więc i lewarek z podciąganym wstecznym będzie konieczny. Wszystkie łapy musisz mieć też od 1.1.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-12-2014, 18:13   
   Bolid: Seicento 1.1


Dzieks za info, jak z przegubami, ktore mocniejsze? 1.1 czy 1.2 i czy zaloze te z 1.2 na polosie z 1.1?
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-12-2014, 18:36   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Coś mi się kiedyś obiło o uszy, że w którymś 1.2 były jakieś mocniejsze przeguby, ale z tego co widziałem na fotkach co mi przesłałeś na PW to w tej skrzyni masz te same przeguby co w 1.1. Możesz zatem wsadzić półosie z 1.1 w te kielichy co już masz zamontowane w skrzyni.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Mateek95 
nówka sztuka ;)

Wiek: 29
Dołączył: 03 Paź 2013
Posty: 31
Skąd: Katowice
Wysłany: 04-12-2014, 19:06   
   Bolid: Seicento 1.1


A przeguby przy kolach? Bo o nie wlasnie mi chodzi teraz czy jak zaloze te z 1.1 czy ich szlag nie trafi po paru ostrzejszych ruszeniach, tym bardziej ze slicki juz leza w garazu.
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-12-2014, 20:25   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Zamontujesz i sprawdzisz. Nie słyszałem, żeby w mocnych sejach były problemy z przegubami, prędzej skrzynia padnie.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum