FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ecumaster det3
Autor Wiadomość
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-12-2014, 21:10   Ecumaster det3
   Bolid: CCS


Mam do kupienia uzywanego ecumastera det3. Chce go zalozyc do wolnossacego silnika 1.1/1.2. Na co musze zwrocic szczegolna uwage, co musi byc w zestawie, zeby go bez problemu zalozyc? Dostalem taka fotke:

Czy wyglada ok? O cos powinienem dopytac?
 
 
turbo-daniel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Łaziska Dolne
Wysłany: 05-12-2014, 17:06   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


Oryginalnie do zestawu masz zestaw kabli + piny plyta cd + kabel usb a patrząc na stan tych kabelków to troche tragedia jest lepiej kupić na stronie ecu mastera nowa wiązke do podlaczenia det3 i mieć dobrego elektryka ktory to zrobi chyba ze czujesz sie na silach to wg schematu ktory jest do sciagniecia na stronie z ecumaster mozesz sobie to sam podlaczyc a potem ktos ci to wystroi. Tylko w seryjnym silnik nie wiem czy ten komputerek cokolwiek da i pomoze takiego swiniaka to raczej w turbo ewentualnie w silnik ktory ma podlubane graty. No i jak nie masz wbudowanego map sensora to by sie przydało kupić zewnętrzny bo oryginalny z seja nie wiem czy sie da podłączyć.
_________________
turbo-daniel
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 05-12-2014, 22:01   
   Bolid: CCS


Ale czy na tym zdjeciu brakuje czegos wymaganego do podlaczenia? Przykladowo jest potrzebna jakas dodatkowa kostka/przylaczka? Te poucinane kable to rzeczywiscie problem, czy moze po prostu ja zastapie je swoimi idacymi z instalacji?
Jaki zestaw kabli jest normalnie dolaczony?
Co do grzebania, to mam zamiar sprobowac swoich sil :) Mam troche zgrzebany silnik z wgranym jakims niedoskonalym programem, przez zime moze cos jeszcze rusze (nowy walek) i przydaloby sie to wystroic.
 
 
turbo-daniel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Łaziska Dolne
Wysłany: 06-12-2014, 11:41   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


Ogólnie te kostke co masz w niej kable możesz sobie zostawić tylko dobrze by było jak byś sobie tam wpiął nowe kabelki ewentualnie tak jak ci mowiłem wchodzisz na strone ecumastera i można kupić kostke z kabelkami i to wszystko więcej nie trzeba no i z neta sobie musisz sciągnać ze strony ecumastera program do tego komputera i kupić kabel usb w jakimiś sklepie auchan czy coś w tym stylu żeby sie polączyć. Schemat przed oczy lutownica do ręki i jedziesz z koksem. I jak nie masz wbudowanego map sensora a chyba nie masz bo żadnego węzyka z komputera nie widać to przydało by się kupić osobno i to podlączyć jak na schemacie bo nie mam pojęcia czy map sensor z fiata działa z detem3 ja raz miałem zewnętrzny ale że zaczął szwankować to dałem komputer do seriwsu żeby mi wbudowali map sensor i nie ma problemu z tym ja na turbie mam silnik a do wolnossaka nie wiem jak sprawa z mapem wygląda najlepiej jak by ktoś podpowiedział. Potem czytasz instrukcje ustawiasz podstawowe rzeczy odpalasz i jedziesz do magika ktory to wystroi
_________________
turbo-daniel
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-12-2014, 14:14   
   Bolid: Sei, Subaru STI


DET z mapem jest ogólnie lepszą opcją niż bez. Fabrycznego MAPa też podepniesz (tam nie ma generalnie filozofii jest masa, +, i sygnał) ale jego dokładność i skalowanie mogą Cię doprowadzić do problemów ze strojeniem jakby był z nim jakieś checa. A tak to zakładasz deta, podpinasz wąż do kolektora i masz fabrycznie wyskalowany MAP o dobrej rozdzielczości. Musisz się też zastanowić jaką strategię zasilania w paliwo wybrać. Czy fabryczny komp ogarnie po oszukiwaniu świnką czujników ostry wałek czy potrzeba będzie go przerobić na FI. Jak ostry wałek wpłynie na odpalanie/korekty/AFR 14,7/jazdę w skrajnych temperaturach itp rzeczy które są już ustalone w fabrycznym kompie. Będzie więc sporo czynników jak i schematów możliwych do podpięcia :wink: . Taką wtyczkę możesz wziąć jak masz stary zasilacz do kompa i masz kable funkiel nówki. Co do strojenia jestem tego samego zdania co turbo-daniel lepiej pierwszą mapę oddać do kogoś kto to ogarnie i da gwarancję, że to będzie jeździć niż bawić się samemu i coś urwać. Dodatkowo później masz już mapę bazową na której będziesz się mógł nauczyć :cool:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum