| 
		Ecumaster det3 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 uxon  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-12-2014, 21:10   Ecumaster det3
                                 
               Bolid: CCS                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam do kupienia uzywanego ecumastera det3. Chce go zalozyc do wolnossacego silnika 1.1/1.2. Na co musze zwrocic szczegolna uwage, co musi byc w zestawie, zeby go bez problemu zalozyc? Dostalem taka fotke: 
 
 
 
Czy wyglada ok? O cos powinienem dopytac? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 turbo-daniel  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Wiek: 31  Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-12-2014, 17:06   
                                 
               Bolid: Fiat Seicento Sporting                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Oryginalnie do zestawu masz zestaw kabli + piny plyta cd + kabel usb a patrząc na stan tych kabelków to troche tragedia jest lepiej kupić na stronie ecu mastera nowa wiązke do podlaczenia det3 i mieć dobrego elektryka ktory to zrobi chyba ze czujesz sie na silach to wg schematu ktory jest do sciagniecia na stronie z ecumaster mozesz sobie to sam podlaczyc a potem ktos ci to wystroi. Tylko w seryjnym silnik nie wiem czy ten komputerek cokolwiek da i pomoze takiego swiniaka to raczej w turbo ewentualnie w silnik ktory ma podlubane graty. No i jak nie masz wbudowanego map sensora to by sie przydało kupić zewnętrzny bo oryginalny z seja nie wiem czy sie da podłączyć. | 
             
						
				_________________ turbo-daniel | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 uxon  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Dołączył: 27 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-12-2014, 22:01   
                                 
               Bolid: CCS                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ale czy na tym zdjeciu brakuje czegos wymaganego do podlaczenia? Przykladowo jest potrzebna jakas dodatkowa kostka/przylaczka? Te poucinane kable to rzeczywiscie problem, czy moze po prostu ja zastapie je swoimi idacymi z instalacji?
 
Jaki zestaw kabli jest normalnie dolaczony?
 
Co do grzebania, to mam zamiar sprobowac swoich sil    Mam troche zgrzebany silnik z wgranym jakims niedoskonalym programem, przez zime moze cos jeszcze rusze (nowy walek) i przydaloby sie to wystroic. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 turbo-daniel  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Wiek: 31  Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2014, 11:41   
                                 
               Bolid: Fiat Seicento Sporting                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ogólnie te kostke co masz w niej kable możesz sobie zostawić tylko dobrze by było jak byś sobie tam wpiął nowe kabelki ewentualnie tak jak ci mowiłem wchodzisz na strone ecumastera i można kupić kostke z kabelkami i to wszystko więcej nie trzeba no i z neta sobie musisz sciągnać ze strony ecumastera program do tego komputera i kupić kabel usb w jakimiś sklepie auchan czy coś w tym stylu żeby sie polączyć. Schemat przed oczy lutownica do ręki i jedziesz z koksem. I jak nie masz wbudowanego map sensora a chyba nie masz bo żadnego węzyka z komputera nie widać to przydało by się kupić osobno i to podlączyć jak na schemacie bo nie mam pojęcia czy map sensor z fiata działa z detem3  ja raz miałem zewnętrzny ale że zaczął szwankować to dałem komputer do seriwsu żeby mi wbudowali map sensor i nie ma problemu z tym ja na turbie mam silnik a do wolnossaka nie wiem jak sprawa z mapem wygląda najlepiej jak by ktoś podpowiedział. Potem czytasz instrukcje ustawiasz podstawowe rzeczy odpalasz i jedziesz do magika ktory to wystroi | 
             
						
				_________________ turbo-daniel | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bartu  		  
		 
         Bywalec
  
                  Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-12-2014, 14:14   
                                 
               Bolid: Sei, Subaru STI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               DET z mapem jest ogólnie lepszą opcją niż bez. Fabrycznego MAPa też podepniesz (tam nie ma generalnie filozofii jest masa, +, i sygnał) ale jego dokładność i skalowanie mogą Cię doprowadzić do problemów ze strojeniem jakby był z nim jakieś checa. A tak to zakładasz deta, podpinasz wąż do kolektora i masz fabrycznie wyskalowany MAP o dobrej rozdzielczości. Musisz się też zastanowić jaką strategię zasilania w paliwo wybrać. Czy fabryczny komp ogarnie po oszukiwaniu świnką czujników ostry wałek czy potrzeba będzie go przerobić na FI. Jak ostry wałek wpłynie na odpalanie/korekty/AFR 14,7/jazdę w skrajnych temperaturach itp rzeczy które są już ustalone w fabrycznym kompie. Będzie więc sporo czynników jak i schematów możliwych do podpięcia    . Taką wtyczkę możesz wziąć jak masz stary zasilacz do kompa i masz kable funkiel nówki. Co do strojenia jestem tego samego zdania co turbo-daniel lepiej pierwszą mapę oddać do kogoś kto to ogarnie i da gwarancję, że to będzie jeździć niż bawić się samemu i coś urwać. Dodatkowo później masz już mapę bazową na której będziesz się mógł nauczyć     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |