FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
spadek mocy, stukanie przy zbyt wysokim biegu
Autor Wiadomość
kierowca_1988 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 16 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: rzeszów
  Wysłany: 16-12-2014, 22:21   spadek mocy, stukanie przy zbyt wysokim biegu
   Bolid: seicento 900


witam, mam problem z moim autem. kupione rok temu, ciągle ma jakiś problem. od początku żarł olej, ale już sie przyzwyczaiłam. ostatnio jednak nowa usterka. straciło na mocy, na 4 lub 5 biegu auto juz bardziej wyje niż jedzie i tylko z rzadka coś się "odblokuje", że jedzie normalnie. od czasu do czasu przy zbyt wysokim biegu ( np 40 a ja mam bieg 4) słychać jakby stukanie, chrzęszczenie, ciężko mi to opisać. zauważyłam też, że pedała lekko drżą. jedyne co mi przychodzi do głowy z mojej winy, to że przy ostatniej wizycie u mechanika, on dolał mi oleju 10w40, a ja miałam w środku 15w40 i taki też dolałam później, choć on twierdzi, że mojemu silnikowi to już nic nie zaszkodzi i w ogóle złom i klęknie za pół roku bo tak stwierdza po odgłosie odpalania :shock: . moje pytanie do Was, od czego warto zacząć sprawdzać co może go boleć? zawory, filtr oleju? mam wrażenie, że kiedy przyjeżdżam do mechanika to niestety traktuje mnie troche z góry i od razu w drzwiach słysze, żeby kupila nowe auto, co jednak nie bardzo mi się uśmiecha. dodam, że przebieg około 150000km, ma instalację lpg.
z góry dziękuję.
ewentualnie gdyby ktoś znał dobrego i uczciwego mechanika z okolic Rzeszowa będę wdzięczna za namiary
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 16-12-2014, 22:30   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Olej wymienia się co 10kkm z filtrem oleju i powietrza :wink: Odgłosy przy wysokim biegu i niskiej prędkości dochodzą ze skrzyni biegów.
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
kierowca_1988 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 16 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: rzeszów
Wysłany: 16-12-2014, 22:34   
   Bolid: seicento 900


ja nie musze wymieniać oleju, robie ciągłą dolewke tak mi żre :P filtry też był wymieniane. odgłosy mogą świadczyć, że mi leci skrzynia i może być do wymiany?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-12-2014, 23:58   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


W zaniedbanych tych silnikach, najczęściej pęka półka pod tłokiem,hydraulika zaworowa standard na minerale, i czasami panewka się obróci.
Nagraj dzwięk na ciepłym na jałowym to Ci spróbuje odpowiedzieć.
 
 
 
kierowca_1988 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 16 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: rzeszów
Wysłany: 17-12-2014, 00:33   
   Bolid: seicento 900


ja sie staram dbać o silnik, regularnie sprawdzam czy jest dość oleju itp ale wiem, że wcześniej prowadził go przedstawiciel handlowy. wiem, że jest nieco silnik zjechany ale przecież da się go doprowadzić do stanu jako takiego. jutro nagram jego pracę na ciepłym silniku, wątpię czy mi się uda to stukanie jak mam za wysoki bieg bo w czasie jazdy to może być nieco ryzykowny, chyba, że uda mi się kogoś zorganizować (dodatkowo nie zawsze ono występuje). zapomniałam dodać, że czasem źle wchodzą mi biegi, więc skrzynia jednak chyba będzie czekać w kolejce...
 
 
BogdanK 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-12-2014, 01:02   Re: spadek mocy, stukanie przy zbyt wysokim biegu
   Bolid: Fiat 600 1,1


kierowca_1988 napisał/a:
od początku żarł olej, ale już sie przyzwyczaiłam. ostatnio jednak nowa usterka. straciło na mocy, na 4 lub 5 biegu auto juz bardziej wyje niż jedzie

Wygląda to na niesprawne sprzęgło.
Ile dolewasz oleju na 1000 km i jaki masz kolor dymu z wydechu :?:
 
 
kierowca_1988 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 16 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: rzeszów
Wysłany: 17-12-2014, 20:40   
   Bolid: seicento 900


niestety nie mogę załączyć pliku z dźwiękiem mojego silnika na tym forum. kolor jak dla mnie jest biały, czasem jest go dość sporo,czasem mniej. na 1000 km ok 2 idzie, ogólnie przy jeździe około 250 km tygodniowo po 11 miesiącach dzisiaj zaczęłam 3 butle z olejem 4,5litrową. na przykład dzisiaj część trasy jechało pięknie, a część dość ciężko było się mu rozpędzić. silnik 900, od początku kupienia nie pojechał szybciej niż 85km/h ale teraz chwilami ciężko mu się zebrać nawet na 60. i wtedy jest takie jakby chrzęszczenie, ciężko to opisać, jakby tarcie. czy wjeżdżając na kanał łatwo jest ocenić czy to faktycznie sprzęgło czy muszę go rozbierać?
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 17-12-2014, 20:43   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Film trzeba wrzucić na youtube lub wrzutę i w tedy podlinkować, podobnie zdjęcia :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
kierowca_1988 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 16 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: rzeszów
Wysłany: 17-12-2014, 21:17   
   Bolid: seicento 900


no racja, czasami nie ogarniam życia.
http://youtu.be/MHt_OMXgHEY tak wyglądała dzisiaj praca mojego silnika.
wiem, że 2l oleju na 1000 to dużo...remont silnika mam na karku?
 
 
BogdanK 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-12-2014, 01:59   Re: spadek mocy, stukanie przy zbyt wysokim biegu
   Bolid: Fiat 600 1,1


kierowca_1988 napisał/a:
przy ostatniej wizycie u mechanika on twierdzi, że mojemu silnikowi to już nic nie zaszkodzi i w ogóle złom i klęknie za pół roku bo tak stwierdza po odgłosie odpalania :shock: .
mam wrażenie, że kiedy przyjeżdżam do mechanika to niestety traktuje mnie troche z góry i od razu w drzwiach słysze, żeby kupila nowe auto,
ewentualnie gdyby ktoś znał dobrego i uczciwego mechanika z okolic Rzeszowa będę wdzięczna za namiary

Faktycznie, musisz zmienić mechanika.

kierowca_1988 napisał/a:
kolor jak dla mnie jest biały, czasem jest go dość sporo,czasem mniej. na 1000 km ok 2 idzie, ogólnie przy jeździe około 250 km tygodniowo po 11 miesiącach dzisiaj zaczęłam 3 butle z olejem 4,5litrową.

Kłęby białego dymu to tak naprawdę mieszanina spalin i pary wodnej. Jeśli silnik pracuje przy tym normalnie, to nie ma powodu do obaw. Po prostu odparowują skropliny (skroplona para wodna), które zebrały się w układzie wydechowym. Gorzej jeśli silnik pracuje nierówno, przerywa, brakuje mu mocy. W takiej sytuacji buchająca z wydechu para wodna może świadczyć o usterce głowicy lub uszczelki pod głowicą, w wyniku której woda (płyn chłodzący) trafia do komór spalania.
A jak jest z płynem chłodniczym, ubywa go :?:
Pytałem o kolor dymu z wydechu, bo to co opisałaś, to bardziej pasuje na dym w kolorze niebieskim :idea:
(Dym o kolorze niebieskim oznacza, że do komór spalania trafia olej silnikowy. Takie zjawisko może mieć kilka przyczyn. Najczęstszą jest zużycie gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych. W tym przypadku pomóc może jedynie remont silnika. Bardzo podobne objawy towarzyszą niesprawności uszczelniaczy zaworowych – wtedy olej trafia do cylindrów, ściekając po trzonkach zaworów. Wymiana uszczelniaczy to wydatek stanowiący ułamek kosztów remontu silnika).
Jeżeli chodzi o sprzęgło, to sprawdź jak auto rusza na wzniesieniu (stojąc pod górkę), jeśli rusza bez problemu, to OK, ale jeśli ruszając pod górkę silnik wkręca się na wysokie obroty (nieadekwatne do prędkości samochodu) - to może wskazywać na problem ze sprzęgłem.

kierowca_1988 napisał/a:
dość ciężko było się mu rozpędzić. silnik 900, od początku kupienia nie pojechał szybciej niż 85km/h ale teraz chwilami ciężko mu się zebrać nawet na 60. i wtedy jest takie jakby chrzęszczenie, ciężko to opisać, jakby tarcie.

Może łańcuch rozrządu hałasuje?
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2014, 08:43   

BogdanK napisał/a:
Pytałem o kolor dymu z wydechu, bo to co opisałaś, to bardziej pasuje na dym w kolorze niebieskim
- też mnie zastanawia gdzie się ulatnia aż 2l oleju na 1kkm bez tych objawów :roll:
BogdanK napisał/a:
Bardzo podobne objawy towarzyszą niesprawności uszczelniaczy zaworowych – wtedy olej trafia do cylindrów, ściekając po trzonkach zaworów
- tutaj również byłby problem z przedmuchem oleju do układu dolotowego a przy wspomnianej ilości raczej filtr powietrza powinien pływać w oleju.
Silnik przepalający taką ilość oleju może mieć całkowicie zapieczone pierścienie zgarniające i efekt będzie się jedynie pogłębiał (spalanie filmu olejowego na gładziach cylindrów) - jeżeli faktycznie jest w planach remont silnika to można ostatecznie jeszcze zalać najtańszy 15w40 ze świeżym filtrem i przepłukać silnik (o ile nie leje się z niego jak z kaczki).
Płukanka na detergentach (bezpieczna) i jedna z mocniejszych - http://galonoleje.pl/skle...2-plukanka.html
 
 
kierowca_1988 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 16 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: rzeszów
Wysłany: 18-12-2014, 21:22   
   Bolid: seicento 900


uszczelka pokrywy zaworów była wymieniania miesiąc temu.vwody faktycznie minimalnie ubywa ubywa, ale to mógł być efekt że miałam niedokręcony jeden zacisk na przewodzie bo mi po pierwszym mrozie zaczęło kapać, dokręciłam i na razie jest czysto pod autem, i na moje oko nie widze, żeby ubywało teraz. jeśli chodzi o pracę silnika to czasem lekko zafaluje na jałowym, ale częściej działa równo. raz po podniesieniu maski zobaczyłam kilka kropel oleju koło silnika, poza tym gdy włącze ogrzewanie to śmierdzi olejem w aucie. no i teraz ten brak mocy coraz częstszy. od roku leję do silnika 15w40 orlenowski.
teraz pytanie, czy wymiana pierścieni, cylindrów może poprawić mi sprawność auta czy lepiej jest wymienić silnik? chodzi o efekt i o koszty. co do dymu to mogę mieć niewprawne oko więc poproszę bezstronnego obserwatora jak on to widzi.
co do rozrządu to nie wiem,nikt nie sprawdzał, a auto pod górkę rusza płynnie.
 
 
BogdanK 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-12-2014, 23:18   
   Bolid: Fiat 600 1,1


kierowca_1988 napisał/a:

teraz pytanie, czy wymiana pierścieni, cylindrów może poprawić mi sprawność auta czy lepiej jest wymienić silnik? chodzi o efekt i o koszty.

Trudno konkretnie doradzić na odległość, to powinien zadecydować dobry mechanik. Zależy w jakiej ogólnej kondycji jest silnik i co jest w nim do zrobienia. Pisałaś, że auto kupiłaś po przedstawicielu handlowym, więc można się spodziewać, że silnika nie oszczędzał, itd. Jeśli byłby do zrobienia większy remont silnika, to można pomyśleć o zakupie drugiego używanego (ale w razie czego sama nic nie kupuj, niech to zrobi mechanik).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime - Mapa Forum