 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
spadek mocy, stukanie przy zbyt wysokim biegu |
Autor |
Wiadomość |
kierowca_1988
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 16 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 16-12-2014, 22:21 spadek mocy, stukanie przy zbyt wysokim biegu
Bolid: seicento 900 |
|
|
witam, mam problem z moim autem. kupione rok temu, ciągle ma jakiś problem. od początku żarł olej, ale już sie przyzwyczaiłam. ostatnio jednak nowa usterka. straciło na mocy, na 4 lub 5 biegu auto juz bardziej wyje niż jedzie i tylko z rzadka coś się "odblokuje", że jedzie normalnie. od czasu do czasu przy zbyt wysokim biegu ( np 40 a ja mam bieg 4) słychać jakby stukanie, chrzęszczenie, ciężko mi to opisać. zauważyłam też, że pedała lekko drżą. jedyne co mi przychodzi do głowy z mojej winy, to że przy ostatniej wizycie u mechanika, on dolał mi oleju 10w40, a ja miałam w środku 15w40 i taki też dolałam później, choć on twierdzi, że mojemu silnikowi to już nic nie zaszkodzi i w ogóle złom i klęknie za pół roku bo tak stwierdza po odgłosie odpalania . moje pytanie do Was, od czego warto zacząć sprawdzać co może go boleć? zawory, filtr oleju? mam wrażenie, że kiedy przyjeżdżam do mechanika to niestety traktuje mnie troche z góry i od razu w drzwiach słysze, żeby kupila nowe auto, co jednak nie bardzo mi się uśmiecha. dodam, że przebieg około 150000km, ma instalację lpg.
z góry dziękuję.
ewentualnie gdyby ktoś znał dobrego i uczciwego mechanika z okolic Rzeszowa będę wdzięczna za namiary |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 16-12-2014, 22:30
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Olej wymienia się co 10kkm z filtrem oleju i powietrza Odgłosy przy wysokim biegu i niskiej prędkości dochodzą ze skrzyni biegów. |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
kierowca_1988
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 16 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 16-12-2014, 22:34
Bolid: seicento 900 |
|
|
ja nie musze wymieniać oleju, robie ciągłą dolewke tak mi żre filtry też był wymieniane. odgłosy mogą świadczyć, że mi leci skrzynia i może być do wymiany? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16-12-2014, 23:58
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
W zaniedbanych tych silnikach, najczęściej pęka półka pod tłokiem,hydraulika zaworowa standard na minerale, i czasami panewka się obróci.
Nagraj dzwięk na ciepłym na jałowym to Ci spróbuje odpowiedzieć. |
|
|
|
 |
kierowca_1988
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 16 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 17-12-2014, 00:33
Bolid: seicento 900 |
|
|
ja sie staram dbać o silnik, regularnie sprawdzam czy jest dość oleju itp ale wiem, że wcześniej prowadził go przedstawiciel handlowy. wiem, że jest nieco silnik zjechany ale przecież da się go doprowadzić do stanu jako takiego. jutro nagram jego pracę na ciepłym silniku, wątpię czy mi się uda to stukanie jak mam za wysoki bieg bo w czasie jazdy to może być nieco ryzykowny, chyba, że uda mi się kogoś zorganizować (dodatkowo nie zawsze ono występuje). zapomniałam dodać, że czasem źle wchodzą mi biegi, więc skrzynia jednak chyba będzie czekać w kolejce... |
|
|
|
 |
BogdanK
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 7 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-12-2014, 01:02 Re: spadek mocy, stukanie przy zbyt wysokim biegu
Bolid: Fiat 600 1,1 |
|
|
kierowca_1988 napisał/a: | od początku żarł olej, ale już sie przyzwyczaiłam. ostatnio jednak nowa usterka. straciło na mocy, na 4 lub 5 biegu auto juz bardziej wyje niż jedzie |
Wygląda to na niesprawne sprzęgło.
Ile dolewasz oleju na 1000 km i jaki masz kolor dymu z wydechu |
|
|
|
 |
kierowca_1988
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 16 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 17-12-2014, 20:40
Bolid: seicento 900 |
|
|
niestety nie mogę załączyć pliku z dźwiękiem mojego silnika na tym forum. kolor jak dla mnie jest biały, czasem jest go dość sporo,czasem mniej. na 1000 km ok 2 idzie, ogólnie przy jeździe około 250 km tygodniowo po 11 miesiącach dzisiaj zaczęłam 3 butle z olejem 4,5litrową. na przykład dzisiaj część trasy jechało pięknie, a część dość ciężko było się mu rozpędzić. silnik 900, od początku kupienia nie pojechał szybciej niż 85km/h ale teraz chwilami ciężko mu się zebrać nawet na 60. i wtedy jest takie jakby chrzęszczenie, ciężko to opisać, jakby tarcie. czy wjeżdżając na kanał łatwo jest ocenić czy to faktycznie sprzęgło czy muszę go rozbierać? |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 17-12-2014, 20:43
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Film trzeba wrzucić na youtube lub wrzutę i w tedy podlinkować, podobnie zdjęcia |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
kierowca_1988
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 16 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 17-12-2014, 21:17
Bolid: seicento 900 |
|
|
no racja, czasami nie ogarniam życia.
http://youtu.be/MHt_OMXgHEY tak wyglądała dzisiaj praca mojego silnika.
wiem, że 2l oleju na 1000 to dużo...remont silnika mam na karku? |
|
|
|
 |
BogdanK
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 7 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-12-2014, 01:59 Re: spadek mocy, stukanie przy zbyt wysokim biegu
Bolid: Fiat 600 1,1 |
|
|
kierowca_1988 napisał/a: | przy ostatniej wizycie u mechanika on twierdzi, że mojemu silnikowi to już nic nie zaszkodzi i w ogóle złom i klęknie za pół roku bo tak stwierdza po odgłosie odpalania .
mam wrażenie, że kiedy przyjeżdżam do mechanika to niestety traktuje mnie troche z góry i od razu w drzwiach słysze, żeby kupila nowe auto,
ewentualnie gdyby ktoś znał dobrego i uczciwego mechanika z okolic Rzeszowa będę wdzięczna za namiary |
Faktycznie, musisz zmienić mechanika.
kierowca_1988 napisał/a: | kolor jak dla mnie jest biały, czasem jest go dość sporo,czasem mniej. na 1000 km ok 2 idzie, ogólnie przy jeździe około 250 km tygodniowo po 11 miesiącach dzisiaj zaczęłam 3 butle z olejem 4,5litrową. |
Kłęby białego dymu to tak naprawdę mieszanina spalin i pary wodnej. Jeśli silnik pracuje przy tym normalnie, to nie ma powodu do obaw. Po prostu odparowują skropliny (skroplona para wodna), które zebrały się w układzie wydechowym. Gorzej jeśli silnik pracuje nierówno, przerywa, brakuje mu mocy. W takiej sytuacji buchająca z wydechu para wodna może świadczyć o usterce głowicy lub uszczelki pod głowicą, w wyniku której woda (płyn chłodzący) trafia do komór spalania.
A jak jest z płynem chłodniczym, ubywa go
Pytałem o kolor dymu z wydechu, bo to co opisałaś, to bardziej pasuje na dym w kolorze niebieskim
(Dym o kolorze niebieskim oznacza, że do komór spalania trafia olej silnikowy. Takie zjawisko może mieć kilka przyczyn. Najczęstszą jest zużycie gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych. W tym przypadku pomóc może jedynie remont silnika. Bardzo podobne objawy towarzyszą niesprawności uszczelniaczy zaworowych – wtedy olej trafia do cylindrów, ściekając po trzonkach zaworów. Wymiana uszczelniaczy to wydatek stanowiący ułamek kosztów remontu silnika).
Jeżeli chodzi o sprzęgło, to sprawdź jak auto rusza na wzniesieniu (stojąc pod górkę), jeśli rusza bez problemu, to OK, ale jeśli ruszając pod górkę silnik wkręca się na wysokie obroty (nieadekwatne do prędkości samochodu) - to może wskazywać na problem ze sprzęgłem.
kierowca_1988 napisał/a: | dość ciężko było się mu rozpędzić. silnik 900, od początku kupienia nie pojechał szybciej niż 85km/h ale teraz chwilami ciężko mu się zebrać nawet na 60. i wtedy jest takie jakby chrzęszczenie, ciężko to opisać, jakby tarcie. |
Może łańcuch rozrządu hałasuje? |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2014, 08:43
|
|
|
BogdanK napisał/a: | Pytałem o kolor dymu z wydechu, bo to co opisałaś, to bardziej pasuje na dym w kolorze niebieskim | - też mnie zastanawia gdzie się ulatnia aż 2l oleju na 1kkm bez tych objawów
BogdanK napisał/a: | Bardzo podobne objawy towarzyszą niesprawności uszczelniaczy zaworowych – wtedy olej trafia do cylindrów, ściekając po trzonkach zaworów | - tutaj również byłby problem z przedmuchem oleju do układu dolotowego a przy wspomnianej ilości raczej filtr powietrza powinien pływać w oleju.
Silnik przepalający taką ilość oleju może mieć całkowicie zapieczone pierścienie zgarniające i efekt będzie się jedynie pogłębiał (spalanie filmu olejowego na gładziach cylindrów) - jeżeli faktycznie jest w planach remont silnika to można ostatecznie jeszcze zalać najtańszy 15w40 ze świeżym filtrem i przepłukać silnik (o ile nie leje się z niego jak z kaczki).
Płukanka na detergentach (bezpieczna) i jedna z mocniejszych - http://galonoleje.pl/skle...2-plukanka.html |
|
|
|
 |
kierowca_1988
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 16 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 18-12-2014, 21:22
Bolid: seicento 900 |
|
|
uszczelka pokrywy zaworów była wymieniania miesiąc temu.vwody faktycznie minimalnie ubywa ubywa, ale to mógł być efekt że miałam niedokręcony jeden zacisk na przewodzie bo mi po pierwszym mrozie zaczęło kapać, dokręciłam i na razie jest czysto pod autem, i na moje oko nie widze, żeby ubywało teraz. jeśli chodzi o pracę silnika to czasem lekko zafaluje na jałowym, ale częściej działa równo. raz po podniesieniu maski zobaczyłam kilka kropel oleju koło silnika, poza tym gdy włącze ogrzewanie to śmierdzi olejem w aucie. no i teraz ten brak mocy coraz częstszy. od roku leję do silnika 15w40 orlenowski.
teraz pytanie, czy wymiana pierścieni, cylindrów może poprawić mi sprawność auta czy lepiej jest wymienić silnik? chodzi o efekt i o koszty. co do dymu to mogę mieć niewprawne oko więc poproszę bezstronnego obserwatora jak on to widzi.
co do rozrządu to nie wiem,nikt nie sprawdzał, a auto pod górkę rusza płynnie. |
|
|
|
 |
BogdanK
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 15 Paź 2014 Posty: 7 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-12-2014, 23:18
Bolid: Fiat 600 1,1 |
|
|
kierowca_1988 napisał/a: |
teraz pytanie, czy wymiana pierścieni, cylindrów może poprawić mi sprawność auta czy lepiej jest wymienić silnik? chodzi o efekt i o koszty. |
Trudno konkretnie doradzić na odległość, to powinien zadecydować dobry mechanik. Zależy w jakiej ogólnej kondycji jest silnik i co jest w nim do zrobienia. Pisałaś, że auto kupiłaś po przedstawicielu handlowym, więc można się spodziewać, że silnika nie oszczędzał, itd. Jeśli byłby do zrobienia większy remont silnika, to można pomyśleć o zakupie drugiego używanego (ale w razie czego sama nic nie kupuj, niech to zrobi mechanik). |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|