seicento i centralny silnik |
Autor |
Wiadomość |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-12-2014, 10:37 seicento i centralny silnik
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Ze wzgledu na to ze bardzo podoba mi sie sama idea silnika umieszczonego centralnie poszukalem samochodow z takim rozwiazaniem i znalazlem niewiele takich aut. Czy zastanawial sie ktos z was czy jest sens robic takie cos w sejach? Myslalem o silniku 1.2 uturbionym lub o 1.4 tjet co o tym myslicie? Wiadomo oplacalnosc jest raczej nie wielka ale chodzi tu raczej o sztuke. Wowczas powstaloby takie nasze reanault turbo 5 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-12-2014, 11:49
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Jeżdżą już takie wydumki, w Polsce raczej niewiele, ale na jutubie się przewijają. Zrobienie takiego RWD nie jest jakimś wielkim wyczynem, aczkolwiek na pewno pochłonie znacznie więcej pieniędzy i pracy niż jakikolwiek swap silnika FIRE w seryjne łapy z przodu
Tu przykład cc z Polski z silnikiem od ścigacza:
https://www.youtube.com/w...I&feature=share
https://www.facebook.com/...profile_browser
Wstawienie silnika z fiata powinno być dużo łatwiejsze, po prostu cały zespół napędowy z zawieszeniem wspawuje się na tył. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-12-2014, 14:22
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
barkor super fura, ale jak mnie wzrok nie myli to CC jest swapem, a kolegaCanguru77 podrzuca temat silnika zamontowanego centralnie. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-12-2014, 21:21
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
No jak dla mnie jak wkladac jakis inny silnik to napewno musialby to byc silnik z samochodu nie jestem fanem motocyklowych bzykow w budzie samochodu:-) zastanawiam sie czy ma to sens jak by mial byc jakis silnik to napewno bylby to silnik FIAT ze wzgledu na to ze chyba byloby najlatwiej go tam wlozyc. Bo wydaje mi sie ze zmiescilby sie do nawet nie poszerzonego seja bez problemu. A czy macie jakies doswiadczenie z rejestracja samochodu tego typu? Wtedy jest napewno zastosowania sciany grodziowej pomiedzy silnikiem a miejscem kierowcy |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-12-2014, 21:54
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
No wstawienie jakiegoś silnika FIRE wraz ze skrzynią biegów i całym zespołem zawieszenia wydaje się być w miarę proste. Oczywiście gruntownym przeróbką trzeba poddać cały tył, sporo wycinania, wzmacniania i spawania. W seju rozstaw kół z przodu i z tyłu jest praktycznie taki sam, sądzę zatem, że w ogóle nie trzeba by poszerzać tyłu. Co do rejestracji to skoro można bez problemu zarejestrować swap na większy silnik to z tym też nie powinno być problemu. Zmianą podlega oczywiście sporo więcej rzeczy, ale jeśli wszystko będzie wykonane solidnie i zgodnie z wymogami bezpieczeństwa to raczej powinno dać się takie cudo zarejestrować bez większych komplikacji. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-12-2014, 22:09
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
No według mnie z rejestracja byłyby problemy jak to u nas w Polsce:-P. Jakby kogoś interesował temat tu jest temat w którym gościu zrobił cinkusia z silnikiem od alfy 3.0 v6. Jest to do wykonania tylko jednak cały czas obawiam się o możliwość rejestracji takiego wozu. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-12-2014, 22:36
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Canguru77, to najlepszą opcją byłoby znaleźć jakiegoś ogarniętego diagnostę, który raz, że nie odłoży słuchawki jak usłyszy co planujesz zrobić, dwa, że wytłumaczy co będzie potrzebne z punktu formalnego i technicznego do zarejestrowania takiego pojazdu, trzy, że zadeklaruje chęć zarejestrowania takiego pojazdu jeśli będzie odpowiadał wymaganiom, które podał. Są różni diagności i różne mają podejście do takich spraw. W sumie to chodzi tylko o przejście rozszerzonego przeglądu, żeby zmienić dane w dowodzie rejestracyjnym. W zasadzie w dowodzie zmieni się tylko pojemność i moc silnika (i masa własna, ale to przy swapach chyba pomijają) oraz liczba miejsc siedzących w przypadku centrala. Trzeba również wziąć pod uwagę, że prawdopodobnie będzie konieczność wycięcia blachy z tabliczką znamionową w bagażniku. Wówczas trzeba wyrobić i umieścić tabliczkę zastępczą, na jakiejś stacji mającej uprawnienia w tym zakresie i to może być większy problem, ale może akurat nie trzeba będzie wycinać blachy w miejscu gdzie jest tabliczka. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Canguru77
Bywalec
Dołączył: 05 Lip 2014 Posty: 92 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-12-2014, 23:08
Bolid: SCS 1.1 |
|
|
Jak narazie pytam tylko z ciekawosci bo w najblizszym czasie nie planuje czegos takiego modzic ale kto wie co mi strzeli do glowy jak bedzie jakas kasa:-P |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 30-12-2014, 22:36
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Trochę fotek z budowy kilku centrali w sc/cc. Ogólnie masa roboty, podziwiam ludzi, którzy się tego podejmują
http://centolovers.blogsp...rth-engine.html |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
|