FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
seicento i centralny silnik
Autor Wiadomość
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-12-2014, 10:37   seicento i centralny silnik
   Bolid: SCS 1.1


Ze wzgledu na to ze bardzo podoba mi sie sama idea silnika umieszczonego centralnie poszukalem samochodow z takim rozwiazaniem i znalazlem niewiele takich aut. Czy zastanawial sie ktos z was czy jest sens robic takie cos w sejach? Myslalem o silniku 1.2 uturbionym lub o 1.4 tjet co o tym myslicie? Wiadomo oplacalnosc jest raczej nie wielka ale chodzi tu raczej o sztuke. Wowczas powstaloby takie nasze reanault turbo 5
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-12-2014, 11:49   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Jeżdżą już takie wydumki, w Polsce raczej niewiele, ale na jutubie się przewijają. Zrobienie takiego RWD nie jest jakimś wielkim wyczynem, aczkolwiek na pewno pochłonie znacznie więcej pieniędzy i pracy niż jakikolwiek swap silnika FIRE w seryjne łapy z przodu :wink:
Tu przykład cc z Polski z silnikiem od ścigacza:
https://www.youtube.com/w...I&feature=share
https://www.facebook.com/...profile_browser

Wstawienie silnika z fiata powinno być dużo łatwiejsze, po prostu cały zespół napędowy z zawieszeniem wspawuje się na tył.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-12-2014, 14:22   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


barkor super fura, ale jak mnie wzrok nie myli to CC jest swapem, a kolegaCanguru77 podrzuca temat silnika zamontowanego centralnie.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-12-2014, 15:06   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Faktycznie masz rację, przejrzałem filmik z budowy tego potwora i rzeczywiście silnik tam jest umiejscowiony z przodu a tylny napęd realizowany za pomocą wału napędowego tak jak w typowym RWD. Cały czas żyłem w błędnym przekonaniu:)
Tutaj natomiast jest centralnie umiejscowiony silnik ze ścigacza:
https://www.youtube.com/watch?v=3gERMe6bvK0

A tutaj cc bimoto, dwa silniki 1.2T:
https://www.youtube.com/watch?v=5au8ZiMzOOo

A tu jakieś seicento z centralem:
https://www.youtube.com/watch?v=O6CEsZrkaFs
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-12-2014, 21:21   
   Bolid: SCS 1.1


No jak dla mnie jak wkladac jakis inny silnik to napewno musialby to byc silnik z samochodu nie jestem fanem motocyklowych bzykow w budzie samochodu:-) zastanawiam sie czy ma to sens jak by mial byc jakis silnik to napewno bylby to silnik FIAT ze wzgledu na to ze chyba byloby najlatwiej go tam wlozyc. Bo wydaje mi sie ze zmiescilby sie do nawet nie poszerzonego seja bez problemu. A czy macie jakies doswiadczenie z rejestracja samochodu tego typu? Wtedy jest napewno zastosowania sciany grodziowej pomiedzy silnikiem a miejscem kierowcy
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-12-2014, 21:54   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


No wstawienie jakiegoś silnika FIRE wraz ze skrzynią biegów i całym zespołem zawieszenia wydaje się być w miarę proste. Oczywiście gruntownym przeróbką trzeba poddać cały tył, sporo wycinania, wzmacniania i spawania. W seju rozstaw kół z przodu i z tyłu jest praktycznie taki sam, sądzę zatem, że w ogóle nie trzeba by poszerzać tyłu. Co do rejestracji to skoro można bez problemu zarejestrować swap na większy silnik to z tym też nie powinno być problemu. Zmianą podlega oczywiście sporo więcej rzeczy, ale jeśli wszystko będzie wykonane solidnie i zgodnie z wymogami bezpieczeństwa to raczej powinno dać się takie cudo zarejestrować bez większych komplikacji.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-12-2014, 22:09   
   Bolid: SCS 1.1


No według mnie z rejestracja byłyby problemy jak to u nas w Polsce:-P. Jakby kogoś interesował temat tu jest temat w którym gościu zrobił cinkusia z silnikiem od alfy 3.0 v6. Jest to do wykonania tylko jednak cały czas obawiam się o możliwość rejestracji takiego wozu.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-12-2014, 22:36   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Canguru77, to najlepszą opcją byłoby znaleźć jakiegoś ogarniętego diagnostę, który raz, że nie odłoży słuchawki jak usłyszy co planujesz zrobić, dwa, że wytłumaczy co będzie potrzebne z punktu formalnego i technicznego do zarejestrowania takiego pojazdu, trzy, że zadeklaruje chęć zarejestrowania takiego pojazdu jeśli będzie odpowiadał wymaganiom, które podał. Są różni diagności i różne mają podejście do takich spraw. W sumie to chodzi tylko o przejście rozszerzonego przeglądu, żeby zmienić dane w dowodzie rejestracyjnym. W zasadzie w dowodzie zmieni się tylko pojemność i moc silnika (i masa własna, ale to przy swapach chyba pomijają) oraz liczba miejsc siedzących w przypadku centrala. Trzeba również wziąć pod uwagę, że prawdopodobnie będzie konieczność wycięcia blachy z tabliczką znamionową w bagażniku. Wówczas trzeba wyrobić i umieścić tabliczkę zastępczą, na jakiejś stacji mającej uprawnienia w tym zakresie i to może być większy problem, ale może akurat nie trzeba będzie wycinać blachy w miejscu gdzie jest tabliczka.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Canguru77 
Bywalec

Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 92
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-12-2014, 23:08   
   Bolid: SCS 1.1


Jak narazie pytam tylko z ciekawosci bo w najblizszym czasie nie planuje czegos takiego modzic ale kto wie co mi strzeli do glowy jak bedzie jakas kasa:-P
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-12-2014, 22:36   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Trochę fotek z budowy kilku centrali w sc/cc. Ogólnie masa roboty, podziwiam ludzi, którzy się tego podejmują :))
http://centolovers.blogsp...rth-engine.html
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum