FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dwa denerwujące problemy.
Autor Wiadomość
blondas 
Podróżnik

Pomógł: 28 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 549
Skąd: kocialin
Wysłany: 21-12-2014, 15:29   dwa denerwujące problemy.
   Bolid: seicento


1.  Co może być powodem że czasem mruga delikatnie kontrolka od oleju? Mechanik oblukał i stwierdził że to jakieś zwarcie. To możliwe?
2. Po tankowaniu po korek wskazówka pokazuje 90% zapełnienia baku.
sej 2001 rok mpi 1.1 seria
 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 21-12-2014, 15:57   
   Bolid: Seicento Young


1. Zły poziomu oleju, spadek ciśnienia oleju, czujnik ciśnienia oleju.
2. Zapewne pływak w baku się zawiesza.
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
blondas 
Podróżnik

Pomógł: 28 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 549
Skąd: kocialin
Wysłany: 21-12-2014, 16:01   
   Bolid: seicento


Ad1. Poziom nawet lekko za wysoki. Oleju nie ubywa ani nie przybywa. Kontrolka czasem lekko miga. Głównie na postoju lub niskich obrotach.
 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 21-12-2014, 16:19   
   Bolid: Seicento Young


Wiec pozostaje opcja czujnika i zwarcia na przewodzie ;) warto sprawdzić jego działanie oraz przewód biegnący do niego.
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 21-12-2014, 16:54   

blondas napisał/a:
Ad1. Poziom nawet lekko za wysoki. Oleju nie ubywa ani nie przybywa. Kontrolka czasem lekko miga. Głównie na postoju lub niskich obrotach.
- ten objaw wskazuje raczej na problem z ciśnieniem smarowania szczególnie jak wspomniałeś że kontrolka zaczyna mrugać na postoju lub niskich obrotach - usterka czujnika (miganie kontrolki) raczej objawiało by się losowo i w pełnym zakresie obrotów,kiedyś był tutaj poruszany podobny problem i wyszło że olej po uzyskaniu temperatury roboczej wskutek padnięcia wiskozatora robił się przysłowiową "wodą" stąd przy niskich obrotach gdzie ciśnienie jest zależne od obrotów nie był wstanie zapewnić stosownej wartości - w pełni sprawnym 1,2 nawet sae20 jest wstanie sobie poradzić ale przy większym wyeksploatowaniu nawet sae30 to zbyt mało - polecam zwiększyć ciśnienie przez zastosowanie sae 5w50 ponieważ lepkość w 100°C na poziomie 17-19 cSt zniweluje te brakujące 0,2-0,3 bar.

polecam 5w50 o najlepszym składzie z dostępnych do 120zł za 4l:

 
 
blondas 
Podróżnik

Pomógł: 28 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 549
Skąd: kocialin
Wysłany: 21-12-2014, 17:54   
   Bolid: seicento


olej w silniku jest mi nieznanego pochodzenia więc na pewno go polecę wymienić :!:
 
 
Rollo1323 
spamer team


Pomógł: 44 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 1131
Skąd: B-B/Székesfehérvár
Wysłany: 21-12-2014, 18:03   
   Bolid: Seicento Young


blondas napisał/a:
olej w silniku jest mi nieznanego pochodzenia więc na pewno go polecę wymienić :!:

wielki minus od rotaxa dostaniesz.. :P
a tak już poważnie, faktycznie może środek smarny wymień - a jeśli nie wiesz co znajduje się w układzie chłodzenia oraz skrzyni biegów - dla spokoju ducha także bym się podjął wymiany i tych płynów eksploatacyjnych .
_________________
Mój Żółw :)
 
 
 
blondas 
Podróżnik

Pomógł: 28 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 549
Skąd: kocialin
Wysłany: 24-12-2014, 16:50   
   Bolid: seicento


Olej wymieniony na shell 5w50 plus czujnik ciśnienia. Objaw ustąpił.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2014, 20:11   

blondas napisał/a:
Olej wymieniony na shell 5w50
- nie istnieje Shell 5w50 :wink: czyżby Mobil Peak Life 5w50 :?:
 
 
blondas 
Podróżnik

Pomógł: 28 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 549
Skąd: kocialin
Wysłany: 24-12-2014, 21:05   
   Bolid: seicento


Racja. Literówka.
5w40 zalany. :-)
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2014, 21:06   

blondas napisał/a:
5w40 zalany
- a to co innego :wink:
 
 
wirus 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 128
Skąd: SWD
Wysłany: 25-12-2014, 10:38   
   Bolid: seicento


co do twojego czujnika w baku to jest źle ustawiony miałem ten sam problem trzeba wyjąć pływak i go trochę przegiąć w dół i będzie git :lol:
_________________
Nieważne czym się jeździ, ważne że na głowę nie pada.
 
 
 
blondas 
Podróżnik

Pomógł: 28 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 549
Skąd: kocialin
Wysłany: 25-12-2014, 11:50   
   Bolid: seicento


Ok. Po świętach to sprawdzę :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum