dwa denerwujące problemy. |
Autor |
Wiadomość |
blondas
Podróżnik
Pomógł: 28 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 21-12-2014, 15:29 dwa denerwujące problemy.
Bolid: seicento |
|
|
1. Co może być powodem że czasem mruga delikatnie kontrolka od oleju? Mechanik oblukał i stwierdził że to jakieś zwarcie. To możliwe?
2. Po tankowaniu po korek wskazówka pokazuje 90% zapełnienia baku.
sej 2001 rok mpi 1.1 seria |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 21-12-2014, 15:57
Bolid: Seicento Young |
|
|
1. Zły poziomu oleju, spadek ciśnienia oleju, czujnik ciśnienia oleju.
2. Zapewne pływak w baku się zawiesza. |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
blondas
Podróżnik
Pomógł: 28 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 21-12-2014, 16:01
Bolid: seicento |
|
|
Ad1. Poziom nawet lekko za wysoki. Oleju nie ubywa ani nie przybywa. Kontrolka czasem lekko miga. Głównie na postoju lub niskich obrotach. |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 21-12-2014, 16:19
Bolid: Seicento Young |
|
|
Wiec pozostaje opcja czujnika i zwarcia na przewodzie warto sprawdzić jego działanie oraz przewód biegnący do niego. |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2014, 16:54
|
|
|
blondas napisał/a: | Ad1. Poziom nawet lekko za wysoki. Oleju nie ubywa ani nie przybywa. Kontrolka czasem lekko miga. Głównie na postoju lub niskich obrotach. | - ten objaw wskazuje raczej na problem z ciśnieniem smarowania szczególnie jak wspomniałeś że kontrolka zaczyna mrugać na postoju lub niskich obrotach - usterka czujnika (miganie kontrolki) raczej objawiało by się losowo i w pełnym zakresie obrotów,kiedyś był tutaj poruszany podobny problem i wyszło że olej po uzyskaniu temperatury roboczej wskutek padnięcia wiskozatora robił się przysłowiową "wodą" stąd przy niskich obrotach gdzie ciśnienie jest zależne od obrotów nie był wstanie zapewnić stosownej wartości - w pełni sprawnym 1,2 nawet sae20 jest wstanie sobie poradzić ale przy większym wyeksploatowaniu nawet sae30 to zbyt mało - polecam zwiększyć ciśnienie przez zastosowanie sae 5w50 ponieważ lepkość w 100°C na poziomie 17-19 cSt zniweluje te brakujące 0,2-0,3 bar.
polecam 5w50 o najlepszym składzie z dostępnych do 120zł za 4l:
 |
|
|
|
 |
blondas
Podróżnik
Pomógł: 28 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 21-12-2014, 17:54
Bolid: seicento |
|
|
olej w silniku jest mi nieznanego pochodzenia więc na pewno go polecę wymienić |
|
|
|
 |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 21-12-2014, 18:03
Bolid: Seicento Young |
|
|
blondas napisał/a: | olej w silniku jest mi nieznanego pochodzenia więc na pewno go polecę wymienić |
wielki minus od rotaxa dostaniesz..
a tak już poważnie, faktycznie może środek smarny wymień - a jeśli nie wiesz co znajduje się w układzie chłodzenia oraz skrzyni biegów - dla spokoju ducha także bym się podjął wymiany i tych płynów eksploatacyjnych . |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
blondas
Podróżnik
Pomógł: 28 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 24-12-2014, 16:50
Bolid: seicento |
|
|
Olej wymieniony na shell 5w50 plus czujnik ciśnienia. Objaw ustąpił. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-12-2014, 20:11
|
|
|
blondas napisał/a: | Olej wymieniony na shell 5w50 | - nie istnieje Shell 5w50 czyżby Mobil Peak Life 5w50 |
|
|
|
 |
blondas
Podróżnik
Pomógł: 28 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 24-12-2014, 21:05
Bolid: seicento |
|
|
Racja. Literówka.
5w40 zalany. |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 24-12-2014, 21:06
|
|
|
blondas napisał/a: | 5w40 zalany | - a to co innego |
|
|
|
 |
wirus
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: SWD
|
Wysłany: 25-12-2014, 10:38
Bolid: seicento |
|
|
co do twojego czujnika w baku to jest źle ustawiony miałem ten sam problem trzeba wyjąć pływak i go trochę przegiąć w dół i będzie git |
_________________ Nieważne czym się jeździ, ważne że na głowę nie pada. |
|
|
|
 |
blondas
Podróżnik
Pomógł: 28 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 549 Skąd: kocialin
|
Wysłany: 25-12-2014, 11:50
Bolid: seicento |
|
|
Ok. Po świętach to sprawdzę |
|
|
|
 |
|