FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
lekkie koło zamachowe spi
Autor Wiadomość
MAXIMUS 
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2014
Posty: 103
Skąd: opole
Wysłany: 29-12-2014, 12:29   lekkie koło zamachowe spi
   Bolid: golf


zamierzam stoczyć trochę koło zamachowe w moim SC 1.1 spi

i tak muszę zrzucić skrzynię zeby sprzęgło wymienić więc jedno przy drugim zrobię


jakie macie według was spostrzeżenia takiej operacji ?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 29-12-2014, 14:16   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Kumpel miał zrobione na 4,5kg i ostry wałek w 1.1 SPI. Kręcił się jak szalony ten silnik. Ja mam 3,6kg w 1.2 16V i w sumie żadnych negatywnych skutków nie odczuwam, jeździ się zupełnie normalnie. Nigdy nie byłem na hamowni, więc nie wiem czy to coś dało, raczej nie. Wkręca się szybciej na obroty i tyle. Wydaje mi się, że 25-30% to jest max do zdjęcia. Więcej to już przesada i strata momentu obrotowego.
mój:

https://www.youtube.com/watch?v=3kQrpk0rTE4
_________________
Moje Seicento
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-12-2014, 15:49   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Tutaj są jakieś tematy o tym:
http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0

Ogólnie przy seryjnym silniku w dodatku tak słabym jak 1.1 i jeśli samochód ma być do normalnej jazdy a nie do rajdów czy wyścigów to odchudzałbym niewiele, albo zostawił w spokoju. Tak na 5kg można do normalnej jazdy odchudzić, ale z kolei efekt może być słabo odczuwalny. Zbyt mocne odchudzenie może być uciążliwe w normalnej jeździe, obroty będą szybko spadać (może nawet silnik przygasać przy zejściu z obrotów np na światłach), po puszczeniu gazu samochód będzie szybciej wytracał prędkość, przy jeździe pod górkę trzeba będzie mocniej cisnąć pedał gazu. Ja tak miałem w przypadku koła 3,6kg w 1.2 8V. Kolega ma 3,9kg w seryjnym 1.1mpi i negatywnych skutków jakoś nie zauważył, więc może u mnie coś było nie tak.
Zalety to szybsza reakcja na wciśnięcie gazu (mniejsza masa elementów wirujących to silnik szybciej wkręca się na obroty) no i przy redukcji biegów nie ma szarpnięcia, bo silnik lżej wskakuje na obroty. Na moment i moc lżejszy zamach nie ma wpływu.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-12-2014, 16:32   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Na moment ma :wink: może nie tyle wartość co przebieg.
A w seryjnym 1.1spi jeszcze na skrzyni innej niż sportin/abarth/PI to nieporozumienie.
Jest co najmniej 10 metod ingerecji przynoszącej zysk.-w tym przedziale cenowym.
Jeżeli łączy to z wymianą sprzegła, a zamach nosi sine nierównomierne ślady(przegrzanie) to operacja zjęcia tego ma sens-...tylko u mnie np. w mocno dłubanym 1.1spi wyszło 0,54kg mniej.-różnicy w jeździe nie czuć absolutnie, na wolnych drga, ale to zasługa kilku elementów-silnik typowo pod srednie i wysokie obroty-kanały,kompresja, siła dokręcania panewek, luz zaworowy, wałek, strojenie.
Seryjne spi czy MPI już ma problem na 5-tym biegu powyżej 140km/h w skrzyni s czy 900-kowej. :wink:
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29-12-2014, 17:32   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Paweł1984 napisał/a:
Na moment ma :wink: może nie tyle wartość co przebieg.

No faktycznie, na przebieg momentu na chłopski rozum może mieć wpływ, ale raczej będzie to pogorszenie przebiegu momentu niż poprawa - jeśli chodzi o seryjny silnik :wink: Gdzieś na jakimś forum czytałem cały wykład wraz ze wzorami, gdzie było dość dosadnie wytłumaczone, że moc i moment (jeśli chodzi o wartości) nie ma prawa się zmienić.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-12-2014, 21:57   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


barkor napisał/a:
Paweł1984 napisał/a:
Na moment ma :wink: może nie tyle wartość co przebieg.

No faktycznie, na przebieg momentu na chłopski rozum może mieć wpływ, ale raczej będzie to pogorszenie przebiegu momentu niż poprawa - jeśli chodzi o seryjny silnik :wink: Gdzieś na jakimś forum czytałem cały wykład wraz ze wzorami, gdzie było dość dosadnie wytłumaczone, że moc i moment (jeśli chodzi o wartości) nie ma prawa się zmienić.

Podaje przykład, z przed 3, 4 lat-gość kupił Seja na amatorki 1.2 8v, wałek świątek,strojony niby, dolot wydech, czapka(byle jak).
Oczywiście nie jechał-wiadome było, że wypalona uszczelka pod głowicą-tani zamiennik, rozszczelniony układ.
Po doprowadzeniu czapki do ładu-bo głównym modem było zdjęcie 1,5mm i powierzchowne wyczyszczenie nagaru-złożony na nowo, dalej odstaje powyżej 80 km/h od mojego 1.1 spi grubo na przyspieszenie(skrzynie sportingi).
Kolejny krok Dyno-wynik-77,5km/6800/ 97nm/4750obr.
Po weryfikacji , że ruszanie z 3tys nie jest spowodowane blokującymi się zaciskami, weryfikacja-zamach-3,7kg.
Chwilowa zamiana na serię i niebo a ziemia-idzie równo z moim 1.1spi.
Dyno 2-warunki ciut gorsze-cieplej-78,5km/6570/107nm/4040obr.
Myślę, że dobre strojenie, nie gotowiec za 150zł niby A-grupa, ale odcinka cięta amatorsko zapłonem.
Później polatał 3 amatorki(na tym seryjnym kole) i kasacja ;/ crasch
Odp. co do wagi zamachu i parametrów jest wyżej i to się sprawdza.
 
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 30-12-2014, 11:49   
   Bolid: Waryjot 0.9


Cytat:
Masa koła zamachowego NIE MA wpływu na parametry generowane przez silnik (moc,moment) a tylko na sposób odbioru energii - sposób korzystania. Ciezki zamach - potrzeba czasu na rozpędzenie zamachu ale też czasu na jego wyhamowanie - jest płynniej i bez gwałtownych zmian obrotów. Lekki zamach - szybko wchodzi na obroty ale też szybko z nich spada i wiecej przeszkód (wiatr, wzniesienia) zamiast rozpędem pokonuje sie "gazem". Kosztuje to więcej benzyny.


Ile ludzi tyle opinii :)
Ci którzy piszą, że zdecydowanie odczuwają + z lekkim zamachem mają rację, ale..................znając życie dokonali jeszcze innych modyfikacji i wtedy TAK odczujemy dużą różnice ;)
Moim zdaniem sam moment przesunie się na dół a skończy dużo wcześniej. Silnik szybciej będzie się wkręcał ale i szybciej "straci" moc ;)
Dla przykładu u mnie widzę zdecydowany plus - tylko, że do tego mam zmienionych kupe ;P rzeczy a nie tylko lżejszy zamach ;)
Więc pisanie, że lekki zamach nic nie daje to 50/50 prawda - daje dużo przy grubszych modach natomiast przy samej modyfikacji daje "satysfakcje"
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
TVC 
Nałogowiec
4performance club

Pomógł: 25 razy
Wiek: 46
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 754
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Wysłany: 30-12-2014, 12:02   Re: lekkie koło zamachowe spi
   Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V


MAXIMUS napisał/a:
zamierzam stoczyć trochę koło zamachowe w moim SC 1.1 spi

i tak muszę zrzucić skrzynię zeby sprzęgło wymienić więc jedno przy drugim zrobię


jakie macie według was spostrzeżenia takiej operacji ?



po wsadzeniu do serii 1.1 spi stoczonego koła, Nm spadły, generalne nic fajnego z tego nie wyszło, lepiej taką operację połączyć z innym tjunem :grin:
_________________
Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum