 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
lekkie koło zamachowe spi |
Autor |
Wiadomość |
MAXIMUS
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2014 Posty: 103 Skąd: opole
|
Wysłany: 29-12-2014, 12:29 lekkie koło zamachowe spi
Bolid: golf |
|
|
zamierzam stoczyć trochę koło zamachowe w moim SC 1.1 spi
i tak muszę zrzucić skrzynię zeby sprzęgło wymienić więc jedno przy drugim zrobię
jakie macie według was spostrzeżenia takiej operacji ? |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 29-12-2014, 14:16
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Kumpel miał zrobione na 4,5kg i ostry wałek w 1.1 SPI. Kręcił się jak szalony ten silnik. Ja mam 3,6kg w 1.2 16V i w sumie żadnych negatywnych skutków nie odczuwam, jeździ się zupełnie normalnie. Nigdy nie byłem na hamowni, więc nie wiem czy to coś dało, raczej nie. Wkręca się szybciej na obroty i tyle. Wydaje mi się, że 25-30% to jest max do zdjęcia. Więcej to już przesada i strata momentu obrotowego.
mój:
https://www.youtube.com/watch?v=3kQrpk0rTE4 |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-12-2014, 15:49
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Tutaj są jakieś tematy o tym:
http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
Ogólnie przy seryjnym silniku w dodatku tak słabym jak 1.1 i jeśli samochód ma być do normalnej jazdy a nie do rajdów czy wyścigów to odchudzałbym niewiele, albo zostawił w spokoju. Tak na 5kg można do normalnej jazdy odchudzić, ale z kolei efekt może być słabo odczuwalny. Zbyt mocne odchudzenie może być uciążliwe w normalnej jeździe, obroty będą szybko spadać (może nawet silnik przygasać przy zejściu z obrotów np na światłach), po puszczeniu gazu samochód będzie szybciej wytracał prędkość, przy jeździe pod górkę trzeba będzie mocniej cisnąć pedał gazu. Ja tak miałem w przypadku koła 3,6kg w 1.2 8V. Kolega ma 3,9kg w seryjnym 1.1mpi i negatywnych skutków jakoś nie zauważył, więc może u mnie coś było nie tak.
Zalety to szybsza reakcja na wciśnięcie gazu (mniejsza masa elementów wirujących to silnik szybciej wkręca się na obroty) no i przy redukcji biegów nie ma szarpnięcia, bo silnik lżej wskakuje na obroty. Na moment i moc lżejszy zamach nie ma wpływu. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-12-2014, 16:32
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Na moment ma może nie tyle wartość co przebieg.
A w seryjnym 1.1spi jeszcze na skrzyni innej niż sportin/abarth/PI to nieporozumienie.
Jest co najmniej 10 metod ingerecji przynoszącej zysk.-w tym przedziale cenowym.
Jeżeli łączy to z wymianą sprzegła, a zamach nosi sine nierównomierne ślady(przegrzanie) to operacja zjęcia tego ma sens-...tylko u mnie np. w mocno dłubanym 1.1spi wyszło 0,54kg mniej.-różnicy w jeździe nie czuć absolutnie, na wolnych drga, ale to zasługa kilku elementów-silnik typowo pod srednie i wysokie obroty-kanały,kompresja, siła dokręcania panewek, luz zaworowy, wałek, strojenie.
Seryjne spi czy MPI już ma problem na 5-tym biegu powyżej 140km/h w skrzyni s czy 900-kowej. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 29-12-2014, 17:32
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Na moment ma może nie tyle wartość co przebieg. |
No faktycznie, na przebieg momentu na chłopski rozum może mieć wpływ, ale raczej będzie to pogorszenie przebiegu momentu niż poprawa - jeśli chodzi o seryjny silnik Gdzieś na jakimś forum czytałem cały wykład wraz ze wzorami, gdzie było dość dosadnie wytłumaczone, że moc i moment (jeśli chodzi o wartości) nie ma prawa się zmienić. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-12-2014, 21:57
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
barkor napisał/a: | Paweł1984 napisał/a: | Na moment ma może nie tyle wartość co przebieg. |
No faktycznie, na przebieg momentu na chłopski rozum może mieć wpływ, ale raczej będzie to pogorszenie przebiegu momentu niż poprawa - jeśli chodzi o seryjny silnik Gdzieś na jakimś forum czytałem cały wykład wraz ze wzorami, gdzie było dość dosadnie wytłumaczone, że moc i moment (jeśli chodzi o wartości) nie ma prawa się zmienić. |
Podaje przykład, z przed 3, 4 lat-gość kupił Seja na amatorki 1.2 8v, wałek świątek,strojony niby, dolot wydech, czapka(byle jak).
Oczywiście nie jechał-wiadome było, że wypalona uszczelka pod głowicą-tani zamiennik, rozszczelniony układ.
Po doprowadzeniu czapki do ładu-bo głównym modem było zdjęcie 1,5mm i powierzchowne wyczyszczenie nagaru-złożony na nowo, dalej odstaje powyżej 80 km/h od mojego 1.1 spi grubo na przyspieszenie(skrzynie sportingi).
Kolejny krok Dyno-wynik-77,5km/6800/ 97nm/4750obr.
Po weryfikacji , że ruszanie z 3tys nie jest spowodowane blokującymi się zaciskami, weryfikacja-zamach-3,7kg.
Chwilowa zamiana na serię i niebo a ziemia-idzie równo z moim 1.1spi.
Dyno 2-warunki ciut gorsze-cieplej-78,5km/6570/107nm/4040obr.
Myślę, że dobre strojenie, nie gotowiec za 150zł niby A-grupa, ale odcinka cięta amatorsko zapłonem.
Później polatał 3 amatorki(na tym seryjnym kole) i kasacja crasch
Odp. co do wagi zamachu i parametrów jest wyżej i to się sprawdza. |
|
|
|
 |
RazeR
Nałogowiec

Pomógł: 41 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 30-12-2014, 11:49
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
Cytat: | Masa koła zamachowego NIE MA wpływu na parametry generowane przez silnik (moc,moment) a tylko na sposób odbioru energii - sposób korzystania. Ciezki zamach - potrzeba czasu na rozpędzenie zamachu ale też czasu na jego wyhamowanie - jest płynniej i bez gwałtownych zmian obrotów. Lekki zamach - szybko wchodzi na obroty ale też szybko z nich spada i wiecej przeszkód (wiatr, wzniesienia) zamiast rozpędem pokonuje sie "gazem". Kosztuje to więcej benzyny. |
Ile ludzi tyle opinii
Ci którzy piszą, że zdecydowanie odczuwają + z lekkim zamachem mają rację, ale..................znając życie dokonali jeszcze innych modyfikacji i wtedy TAK odczujemy dużą różnice
Moim zdaniem sam moment przesunie się na dół a skończy dużo wcześniej. Silnik szybciej będzie się wkręcał ale i szybciej "straci" moc
Dla przykładu u mnie widzę zdecydowany plus - tylko, że do tego mam zmienionych kupe rzeczy a nie tylko lżejszy zamach
Więc pisanie, że lekki zamach nic nie daje to 50/50 prawda - daje dużo przy grubszych modach natomiast przy samej modyfikacji daje "satysfakcje" |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
 |
TVC
Nałogowiec 4performance club
Pomógł: 25 razy Wiek: 46 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 754 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 30-12-2014, 12:02 Re: lekkie koło zamachowe spi
Bolid: Lancia Lybra SW 1.8 16V |
|
|
MAXIMUS napisał/a: | zamierzam stoczyć trochę koło zamachowe w moim SC 1.1 spi
i tak muszę zrzucić skrzynię zeby sprzęgło wymienić więc jedno przy drugim zrobię
jakie macie według was spostrzeżenia takiej operacji ? |
po wsadzeniu do serii 1.1 spi stoczonego koła, Nm spadły, generalne nic fajnego z tego nie wyszło, lepiej taką operację połączyć z innym tjunem |
_________________ Tarcze Mikoda, Zimmermann i Mintex, Klocki MINTEX,FERODO DS PERFORMANCE szczegóły na GG i PW |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|