FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana UPG
Autor Wiadomość
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 03-12-2014, 16:16   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


simko1, a nie oddajesz głowicy do planowania? Raczej powinno się.
Co do oczyszczania to zależy czy jakieś resztki uszczelki zostały na bloku. Jeśli tak to należy je zeskrobać np nożykiem do tapet. Ja przed ponownym montażem czyściłem wszystko i odtłuszczałem benzyną ekstrakcyjną. Syf z cylindrów możesz odessać odkurzaczem.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
simko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 03-12-2014, 17:34   
   Bolid: 1.1 SPI


barkor napisał/a:
a nie oddajesz głowicy do planowania? Raczej powinno się.
No ba!Jutro z nią jadę do takiego sprawdzonego i ponoć konkretnego gościa może ktoś zna PAPLA SZLIF w Bielsku Białej.(nie jest to reklama tylko zapytanie).
Idę jeszcze poczyścić i browarka wypić. Nie mają u mnie w sklepie(sprawdzali i na hurtowni też brak) SELENI ACT jaki substytut polecacie bo nie chce mi się włóczyć po innych sklepach.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2014, 17:42   

simko1 napisał/a:
SELENI ACT jaki substytut polecacie
- jeżeli chcesz pozostać przy 10w40 to polecam Shell Helix HX7 który w porównaniu do ACT jest w faktycznie półsyntetykiem GTL+VHVI a nie wysokorafinowanym olejem mineralnym :wink:
link poglądowy - http://galonoleje.pl/skle...s-10w40-4l.html
nie bierzesz pod uwagę 5w40 ?

ps. co do Papla-Szlif to mogę polecić z czystym sumieniem :ok: a jeżeli byś szukał kogoś w Twojej okolicy od rozrusznika czy alternatora to polecam - http://www.stanclik-auto.pl/index.htm :wink:
 
 
simko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 03-12-2014, 20:58   
   Bolid: 1.1 SPI


rotax24 napisał/a:
nie bierzesz pod uwagę 5w40 ?

odkąd mam seja jezdzilem na seleni czyli 10w40 i tak niech pozostanie
Dzięki za info odnosnie papla szlif
 
 
simko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 04-12-2014, 22:36   
   Bolid: 1.1 SPI


OK! Wszystko powkręcane i śmiga jak ta lala.
Zrobiłem:
szlif głowicy-12 setek bo wżery były
nowa uszczelka pod głowice i śruby
nowe uszczelki pod kolektory
świeży olej i wszystkie 3 filtry
płukanie ukł. chłodzącego i nowy płyn
rozrząd tzn. pasek i napinacz.
Koszt w/w materiałów/prac wyniósł 370zł.
Pytania z mojej strony:
1.czy ma znaczenie w którą stronę założymy pasek rozrządu???
Po tym jak wszystko skręciłem zauważyłem że pasek kręci się w stronę przeciwną niż jest strzałka na nim. Przyglądałem się staremu i zęby są identycznie profilowane z obu stron a i kształt paska starego świadczy o tym że też był odwrotnie założony-pasek DAYCO?????Nie bardzo widzi mi się rozbieranie wszystkiego po to co by pasek obrócić.
2.Był plan wymienić pompę wody ale jak odkręciłem napinacz stwierdziłem że to on jest winny dziwnego świstu z pod maski(nie myliłem się), a jaki jest objaw zużytej pompy???? Stara kręci się bez luzów i bez oporu.
Jak będę miał czas to wstawie zdjęcia.
Jeśli ktoś ma jakieś pytania to pisać na maila bo na forum raczej rzadko zaglądam
simko1@o2.pl
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 04-12-2014, 22:50   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


simko1 napisał/a:
1.czy ma znaczenie w którą stronę założymy pasek rozrządu???
Po tym jak wszystko skręciłem zauważyłem że pasek kręci się w stronę przeciwną niż jest strzałka na nim. Przyglądałem się staremu i zęby są identycznie profilowane z obu stron a i kształt paska starego świadczy o tym że też był odwrotnie założony-pasek DAYCO?????Nie bardzo widzi mi się rozbieranie wszystkiego po to co by pasek obrócić.
2.Był plan wymienić pompę wody ale jak odkręciłem napinacz stwierdziłem że to on jest winny dziwnego świstu z pod maski(nie myliłem się), a jaki jest objaw zużytej pompy???? Stara kręci się bez luzów i bez oporu.

1. Nie zawracaj sobie z tym głowy, te strzałki służą tylko do poprawnego ustawienia na kreski na pasku, nie wiem po co to jest w ogóle. W naszych fiatach i tak się ustawia na znaki w silniku więc, to gdzie te kreski wypadają nie ma żadnego znaczenia.
2. Przede wszystkim dziwne dźwięki z niej się wydobywające oraz wyciek.
 
 
simko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 04-12-2014, 22:59   
   Bolid: 1.1 SPI


TheStig napisał/a:
. W naszych fiatach i tak się ustawia na znaki w silniku więc, to gdzie te kreski wypadają nie ma żadnego znaczenia.
a najlepsze jest to że ustawiłem według nacięć na silniku i kreski pomarańczowe na pasku też pasowały pomimo tego że pasek kręci się "w drugą stronę"
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-12-2014, 23:16   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


simko1 napisał/a:
a najlepsze jest to że ustawiłem według nacięć na silniku i kreski pomarańczowe na pasku też pasowały pomimo tego że pasek kręci się "w drugą stronę"


No bo tak powinno być, kierunek założenia paska nie ma znaczenia dla tych znaków, i tak będą dobrze wskazywać. Gdzieś czytałem, że jak się zakłada nowy pasek rozrządu to nie ma znaczenia, w którą stronę będzie się kręcił. Ma to natomiast znaczenie jak się zdejmuje i zakłada używany pasek (np. na czas wymiany pompy wody). Wówczas taki używany pasek musi być założony tak samo jak był poprzednio. I pewnie wtedy przydają się te strzałki. Teraz jeśli będziesz kiedyś demontował pasek to musisz pamiętać żeby go założyć w odwrotnym kierunku do tego co pokazują strzałki :wink:
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
vernun 
Bywalec

Wiek: 44
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 11-12-2014, 18:06   
   Bolid: Sej


Nie chcę zakładać nowego tematu, proszę o poradę czy to co widać na filmikach oznacza uszczelkę pod głowicą do roboty?
Film 1
Film 2
Dodam jeszcze moje spostrzeżenia:
1. Przy zakręconym korku zbiorniczka wywala płyn(zaraz po zgaszeniu silnika)
2. Ogrzewanie w mojej opinii jest ok
3. Wentylator chłodnicy się włącza
4. Płyn chłodniczy jest brudniejszy, ale nie ma oczek z oleju
5. W oleju nie zauważyłem płynu chłodzącego
6. Przy wymianie termostatu, w miejscu gdzie on jest płyn chłodniczy był ładny zielony, natomiast w zbiorniczku jest brudnawy
 
 
ptum 
Nałogowiec

Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 167
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-12-2014, 19:52   
   Bolid: Seicento 900 SPI + LPG


tak vernun, na 90% upg,
z innych opcji może też być np. pęknięta głowica.
tip: jeśli będziesz oddawał do mechanika to zaznacz jakoś swoją głowicę (zrób krzyżyk śrubokrętem w niewidocznym miejscu, czy coś) - w razie gdyby mówił że głowica była pęknięta to
będziesz miał jak sprawdzić czy faktycznie założył nową i oddaje osobno starą, czy zostawił starą, i osobno chce wcisnąć jakąś pękniętą i sobie na niej zarobić ;)
 
 
vernun 
Bywalec

Wiek: 44
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 11-12-2014, 23:05   
   Bolid: Sej


No to widzę niestety czeka mnie ciężki okres z wydatkami :( Dzięki za wskazówkę, postaram się oznaczyć gdzieś głowicę
 
 
simko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 30-12-2014, 17:09   
   Bolid: 1.1 SPI


Witam
Mam pytanie odnośnie mojej wymiany UPG. Czy po całym procesie i przejechaniu jakiegoś dystansu dokręca się jeszcze w jakiś sposób głowicę? Pytam dlatego że dziś w ramach wolnego czasu rozebralem obudowe rozrządu i poza stwierdzeniem że powoli kończą się łożyska na altku(zdjąłem pasek i od razu ciszej) STWIERDZIŁEM wyciek oleju minimalny ale jest. Olej wycieka, poci się na łączeniu bloku z głowicą po krótszym ich boku tzn. żeby to zobaczyć ten wyciek musiałem zdjąc obudowe rozrządu.Pocenie się występuje tak od połowy do końca krawędzi w kierunku do przodu.
Śruby(NOWE) dokręcone zgodnie z instrukcjami czyli runda 20Nm, runda 30Nm, runda 90st., runda 90st..


Do vernun, czy tak kopci cały czas czy tylko na zimnym???
Piszesz że nie ma tłustych oczek w zbiorniczku a ja widzę że są!
Są oczka tłuste do zrobienia głowica(wydmuchana uszczelka i miesza olej z płynem)
Kopci cały czas nawet na zimnym do zrobienia głowica(ciśnie płyn do tłoków)
Odpal autko na zimnym i zobacz czy odpowietrzniki nie są zatkane, jeśli tak to przeczyścić.

Moja rada jeśli masz możliwość wypłukaj dokładnie układ chłodzenia i zalej świeży płyn chłodniczy(weź różowy lepiej na nim wszystko widać) i zobacz co się będzie działo.
Ja płukałem w następujący sposób:
1.zlanie płynu przez dolny wąż od chłodnicy(ostrożnie przy jego zdejmowaniu żeby nie ułamać króćca przy chlodnicy).
2. Założenie węża z powrotem ja nie zakręcałem opaski tylko węża nasuwałem,
3. zalanie wodą układu
4. odpalenie samochodu
5.szybkie odpowietrzenie ukladu przez dwa odpowietrzniki
6. zgaszenie samochodu
7. powtarzamy od punktu 1
Ja odpowietrzałem przy zakręconym zbiorniczku a przed zlaniem płynu odkręcałem go.
Zaczynać najlepiej na zimnym silniku i po odpaleniu najlepiej żeby nie pracował zbyt długo(max. 1 min. )żeby płyn się zbytnio nie nagrzal.
Cały cykl powtarzamy aż kolor płynu zlewanego był takiej samej barwy jak płyn wlewany(tj. woda czyli bezbarwny-przeźroczysty). Ja ten cykl powtórzyłem 17 razy i dopiero wtedy uzyskałem pożądany efekt.
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30-12-2014, 19:33   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


simko1 napisał/a:
Witam
Mam pytanie odnośnie mojej wymiany UPG. Czy po całym procesie i przejechaniu jakiegoś dystansu dokręca się jeszcze w jakiś sposób głowicę? Pytam dlatego że dziś w ramach wolnego czasu rozebralem obudowe rozrządu i poza stwierdzeniem że powoli kończą się łożyska na altku(zdjąłem pasek i od razu ciszej) STWIERDZIŁEM wyciek oleju minimalny ale jest. Olej wycieka, poci się na łączeniu bloku z głowicą po krótszym ich boku tzn. żeby to zobaczyć ten wyciek musiałem zdjąc obudowe rozrządu.Pocenie się występuje tak od połowy do końca krawędzi w kierunku do przodu.


Śrub głowicy się nie dokręca. To z pewnością nie wyciek spod uszczelki pod głowicą (chyba, że uszczelka była uszkodzona, ale wątpię), ale np. z simmeringu wałka rozrządu lub uszczelki pokrywy zaworów.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
simko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 7 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 30-12-2014, 20:12   
   Bolid: 1.1 SPI


Uszczelka pod deklem odpada-osobiście nóżki przerabiałem aby mocniej dociskać uszczelkę pod deklem.
Simmering wałka rozrządu też raczej odpada bo jeśli dobrze pamiętam to do miejsca łączenia bloku z głowicą sucho a do łączenia w dół delikatnie spocone.
Jutro jak znajdę chwilkę to rozkręcę i zrobię fotki.
 
 
vernun 
Bywalec

Wiek: 44
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 64
Skąd: Polska
Wysłany: 01-01-2015, 22:03   
   Bolid: Sej


U mnie na szczęście chyba uda się nie wymieniać uszczelki, gdyż kupiłem nowy zbiornik płynu wyrównawczego z korkiem (stary zbiorniczek miał chyba pęknięcie), wymieniłem płyn na nowy, odpowietrzyłem porządnie, zakręciłem korek i wszystko jak na razie idealnie. Zrobiłem już z 350 km, w tym około 200 kilometrów w trasie i nic nie ubyło płynu. Teraz się zastanawiam nad tym dymem, rozmawiałem z jednym mechanikiem to mówi, że prawdopodobnie woda się zbiera w wydechu i jak się rozgrzeje samochód to paruje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum