Sprężyny do seicento s |
Autor |
Wiadomość |
nubus
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Police
|
Wysłany: 03-01-2015, 22:05 Sprężyny do seicento s
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
Witam serdecznie, mam Seiko 1,1 mpi wersja s, wkurza mnie jak się kładzie na zakrętach. chcę trochę zainwestować i myślałem o sprężynach MTS -40 i tu pytanie...czy nie będzie problemu z obcieraniem standardowych opon?
do tego myślałem o amortyzatorach kayaba gaz.
chciałbym aby lepiej się prowadził szczególnie w zakrętach ale taż aby nie stracił za dużo na prześwicie i komforcie jazdy....wiem że to ciężko pogodzić...
proszę o opinie. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-01-2015, 22:15
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Ad1;-nie będzie.
Ad2.-są ok w przeciwieństwie do spręzyn, co do których mam jak najgorsze zdanie....
Ad3. na gazowo-olejowych amortzatorach i nawet tych sprężynach nie stracisz za dużo na prześwicie i komforcie,bedzie pewniej niż na serii....zamiast tych mts-ów nie myslałeś może w tej półce cenowej o jamexach - 35mm-lepszy spring.
Ad.4 Pamietaj o odbojach-krótsze ale oryginalne, nie mot gum co dają jako odbój do Kayaby na allegro czy dedykowane kit(kayaba,monroe,febi)-będą za wysokie. |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 03-01-2015, 22:28
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Mam na sprzedaż kompletne zawieszenie przód gotowe do założenia amory KYB exel-g, spingi mts-40mm, odboje, górne poduszki, wszystko skręcone razem
Obniżenia względem serii praktycznie nie ma ale prowadzenie w zakrętach 100 razy lepsze Jak coś PW |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
nubus
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Police
|
Wysłany: 03-01-2015, 22:39
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
są jeszcze sprężyny -30 firmy APEX nie wiem co to....a te odboje gdzie najszybciej znajdę? czy kupić oryginały i uciąć jednego bałwanka? co z rozpórkami? warto? jeżeli tak to jakie? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-01-2015, 23:13
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
nubus napisał/a: | są jeszcze sprężyny -30 firmy APEX nie wiem co to....a te odboje gdzie najszybciej znajdę? czy kupić oryginały i uciąć jednego bałwanka? co z rozpórkami? warto? jeżeli tak to jakie? |
-30 Apex- , ktoś mi kiedyś dał do montowania i po serii był mega zadowolony-typowe.
do -35 seryjny ori odbój bez cięcia niczego.(żółty lub biały z czarnym pierścieniem wzmacniającym).
Rozpórkę do sc/cc kielichów polecam każdemu(konstrukcja taka)-tylko nie byle co-Sparco, OMP-ze śrubą rzymską, a jak Kasta bezwypadkowa to GSG pod wymiar.
Pamiętaj, że przy większości rozpórek np. GSG wys. większości akumulatorów 190mm(wys.) jest 4 mm ,,+'' pod rozpórką
Unikaj aluminiowych-nic nie dają i jeżeli masz seryjną puchę dolotu to musi byś do 1.1-od 900 do odpalenia silnika będzie pasowała, później pucha bedzie pukać w rozpórke. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 03-01-2015, 23:36
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Unikaj aluminiowych-nic nie dają |
Ja mam rozpórkę górną aluminiową oryginalną eibacha i to jest chyba wyjątek od Twojej reguły, bo jest naprawdę bardzo solidna, myślę, że nawet lepsza niż stalowe ze śrubą rzymską Kupiłem ją głównie ze względu właśnie na to, że jest aluminiowa czyli waży mało, ale na jakąś niefirmową na pewno bym się nie zdecydował bo już na zdjęciach wyglądają na niezbyt solidne. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 03-01-2015, 23:45
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
barkor napisał/a: | Paweł1984 napisał/a: | Unikaj aluminiowych-nic nie dają |
Ja mam rozpórkę górną aluminiową oryginalną eibacha i to jest chyba wyjątek od Twojej reguły, bo jest naprawdę bardzo solidna, myślę, że nawet lepsza niż stalowe ze śrubą rzymską Kupiłem ją głównie ze względu właśnie na to, że jest aluminiowa czyli waży mało, ale na jakąś niefirmową na pewno bym się nie zdecydował bo już na zdjęciach wyglądają na niezbyt solidne. |
Eibach czy rozpórka H&R tak to są wyjatki-ale nie jest to czysty stop alu jak w tych allegrowych
Poza tym to znaleść taką rozpórke w Polsce graniczy z cudem. |
|
|
|
 |
nubus
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Police
|
Wysłany: 03-01-2015, 23:49
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
a czy do MPI jest inna? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-01-2015, 07:25
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
nubus napisał/a: | a czy do MPI jest inna? |
Zależy jaka-Te idące max górą są do sc 900/1.1/spi mpi np. sparco, ale nie każda.
Fotka lub opis w czym jeździła. |
|
|
|
 |
nubus
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Police
|
Wysłany: 08-01-2015, 23:20
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
Jamexa nigdzie nie mogę dostać....jakie inne sprężyny będą dobre? pozdrawiam |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 08-01-2015, 23:56
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
H&R
Weitec
K.A.W.
Eibach
Jamex
FK
PS. Jak by ktoś chiciał mam stalową rozpórkę OMP na sell |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-01-2015, 00:25
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
nubus napisał/a: | Jamexa nigdzie nie mogę dostać....jakie inne sprężyny będą dobre? pozdrawiam |
Np. http://allegro.pl/sprezyn...4913516237.html
Twardsze od jamexów, MTsów, ale to jest spring z prawdziwego zdarzenia.
Jamex z budżetowych jakość/cena/właściwości/przeznaczenie-jakie napisałeś najlepszy, ale eibach też nie jest typowym harcorem, chociaż zaznaczam twardszy, ale lepszy+ dobra cena i jakość.
Jamexy będą na alledrogo...znając życie.
Jak Ci napisałem-twardsze lekko niższe sprężyny, markowe amory, brak luzów w zawiasie, właściwa geometria i zbieżność+ opona nawet 155/65 byle markowa, stabilizator z scs i prowadzenie zmienia się nie do poznania.
Nie sztuką jest kupić sprężyny do zmęczonych amorów, mieć zbieżność rozjechaną, górne mocowania z luzem, albo opony budżet i rozjechaną kastę-wtedy oprócz twardości i jeszcze szybszej degradacji zawiasu nie osiąga się zbyt wiele.
Jak bym miał wybierać to Eibach+ markowy amorx4+ stab, a jak naprawdę chcesz go lekko obniżyć i utwardzić, to szukaj coś miekszego-akurat jamex jest wydaje mi się najlepszym kompromisem i alternatywą dla MTS-ów.
Ele zwróć uwagę na te Eibachy-to jest spring do sc z prawdziwego zdarzenia, jak były np. weitec'ki, H&R-tylko rynek zweryfikował potrzeby. |
|
|
|
 |
nubus
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 20 Sty 2010 Posty: 7 Skąd: Police
|
Wysłany: 11-01-2015, 16:38
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
jednak kupie te Eibachy bo i tak jamexów nigdzie niema. Zamówiłem już oryg mocowania górne plus Kayaba gazowe 4szt. Powinno być lepiej. A zawieszenie zobaczę co trzeba jak będę już się z nim bawił.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 11-01-2015, 20:11
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Na pewno będzie fajniej się prowadził ale przy nowych KYB obniżenia nie będzie |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-01-2015, 21:18
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
dawiddawidowski napisał/a: | Na pewno będzie fajniej się prowadził ale przy nowych KYB obniżenia nie będzie |
Po kilkuset km z 2cm będzie |
|
|
|
 |
|