Najlepszy olej półsyntetyczny. |
Autor |
Wiadomość |
Rollo1323
spamer team

Pomógł: 44 razy Wiek: 31 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 1131 Skąd: B-B/Székesfehérvár
|
Wysłany: 04-06-2014, 23:02
Bolid: Seicento Young |
|
|
ja zainwestowałem w..
zobaczymy czy będzie to opłacalny interes ! |
_________________ Mój Żółw
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2014, 23:14
|
|
|
Rollo1323 napisał/a: | zobaczymy czy będzie to opłacalny interes ! | - to będzie biznes życia a silnikowi wyrośnie 5 tłok
ps. posłuży dłużej mniej pogłębiając stan zużycia |
|
|
|
 |
Baryl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-06-2014, 13:54
Bolid: Seicento 900 Young |
|
|
Obejrzałem w weekend dokładnie cały silnik, jest jakies zapocenie przy łaczeniu bloku z głowicą od strony kabiny i na łączeniu miski z blokiem jest zapocenie bardziej od strony kabiny (tu troche z filtra chyba sie saczy) i troche przy kole pasowym, od przodu wszędzie raczej sucho, dekiel zaworów suchy.
Pod korkiem troche majonezu, ale wiadomo krótkie dystanse przelotowe to normalka.
Czy ten silnik bierze olej nie wiem, za krótko go mamy dopiero jakieś 400 km od kupna dziewczyna nim zrobila, jeśli nawet to tyle co nic, albo wcale.
O ile tam byl teraz wlany ten castrol (nie mam pewnosci) to on tbn ma 8, shelle maja miedzy 10-11, wiec bardzo szoku byc nie powinno.
Ale zastanawiam sie czy może najpier wlaź shella hx7 10w40 i dopiero przy nastepnej wymianie shella ultra 5w40.
Dobry pomysł?? Czy bez wielkiej rożnicy to bedzie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-06-2014, 14:05
|
|
|
Baryl napisał/a: | Ale zastanawiam sie czy może najpier wlaź shella hx7 10w40 | - możesz w ten sposób - Shell HX7 też ma TBN powyżej 10 i jak się sprawdzi to później bez obaw wlejesz Ultra 5w40 |
|
|
|
 |
Baryl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-06-2014, 18:57
Bolid: Seicento 900 Young |
|
|
Dzięki koledzy za pomoc, teraz zaleje go tym HX7 10w40 i jak bedzie ok to przy następnej wymianie pójdzie Ultra.
Jeszcze tylko olej w skrzyni przydało by się zmienić, wątpie by tam ktoś zaglądał od nowości.
rotax24 co bys polecił do skrzyni? |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-06-2014, 19:27
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
W temacie już jest zawarta odpowiedź na Twoje pytanie ... |
|
|
|
 |
Baryl
nówka sztuka ;)
Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 8 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-01-2015, 15:12
Bolid: Seicento 900 Young |
|
|
Koledzy po wymianie oleju na Shell HX7 10w40 silnik zaczął się rozszczelniać, pojawiły się wycieki, między innymi spod uszczelki głowicy, pokrywy zaworów.
Tam gdzie jak pisałem wcześniej było tylko lekkie zapocenie teraz jest porządnie mokro.
A ostatnio zauważyłem że spod pokrywy zaworów też zaczęło dobrze cieknąc.
To jest więcej jak zapocenie gdyż olej zbiera się w zagłębieniach kolektora wydechowego, ponadto cały silnik przez to zrobił sie mokry od oleju, a był ładny suchutki.
Obecnie od wymiany jest przejechane 2500 km, podejżewam że to niestety wina oleju.
Wygląda na to że ten shell jest bardzo agresywny w stosunku do uszczelek.
Myślę by go czym prędzej spuścić i zalać coś innego, może uda się powstrzymać coraz większe wycieki.
Zastanawiam się na Valvoline Maxlife, ma ponoś włąściwości zapobiegające wyciekom (nie wiem na ile to prawda, na różnych forach są pochlebne opinie), albo wlać co było poprzednio czyli Castrol lub coś jeszcze innego.
Poradźcie co tu zrobić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-01-2015, 18:15
|
|
|
Masz autko z 2002 roku i przebieg 62kkm więc wymień uszczelkę zaworów bo nie przypuszczam żeby wyciek był z UPG i nie zmieniaj na MaxLife tylko jeździj dalej i obserwuj - po 14 latach uszczelka może puścić (traci elastyczność i jej prawo) Shell nie jest agresywny dla uszczelek szczególnie że TBN to zdolność do utrzymywania w zawiesinie nieczystości i zapobieganie ich gromadzeniu w formie osadów przez co silnik posiadający znaczną ilość nagaru przestaje go dalej gromadzić a nie działa to w tą stronę że TBN powoduje mycie na zasadzie rozpuszczalnika a już szczególnie po 2,5kkm - uszczelka tracąc elastyczność zaczyna po prosty pękać a przepuszczanie oleju jest sygnałem do jej wymiany - przecież ona ma za zadanie uszczelniać a nie olej
ps. kilka osób przeszło na Shell'a 5w40 przy wyższych przebiegach i na razie nie dają złych sygnałów |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 09-01-2015, 18:43
Bolid: fiat seicento |
|
|
Wlej Castrol to najlepszy olej ,a bajki rotaxa o jego super Shellu czas skończyć...naczytał się etykiet a praktyki zero. |
|
|
|
 |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 09-01-2015, 19:06
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
rotax24, ja po wymianie popychaczy przeszedłem tak jak mówiłeś na Shell'a 10w40 i jestem zadowolony, autko chodzi jak zegarek a do tego mimo moich obaw żadnych ubytków oleju, stan jest taki sam od jakiś 2kkm Chyba na wiosnę przejdę na Shell'a 5w40 albo na Mobil Super 5w40 |
|
|
|
 |
eniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 44 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-01-2015, 19:37
Bolid: Seicento Fun 0.9 only PB |
|
|
Ja też przeszedłem na Shell Helix Ultra 5W40 z mineralnego oleju. Zrobiłem na nim prawie 10kkm. Silnik ma teraz prawie 90kkm i żadnych problemów.
Zero wycieków, trzyma stan, cyka jak ta lala. |
|
|
|
 |
miXol2607
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 129 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 09-01-2015, 20:44
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
a ja szczerze polecam Valvoline Maxlife'a bardzo dobry olej w moim drugim autku cieka już od 170 000 auto ma ponad 300 000km naklepane a olej spełnia swą rolę w 100%. |
|
|
|
 |
tofik
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 11 Sie 2009 Posty: 139 Skąd: Elbląg - Wrocław
|
Wysłany: 09-01-2015, 20:47
Bolid: Alfa 156 1.9 JTD |
|
|
Olej K2 ale 10w40 uniwersalny benzyna, gaz, diesel strasznie tani za bańkę 5 litrów dałem ok 30 zł w hipermarkecie, zrobiłem bez wymiany 20 tyś. km. zero problemów jakichkolwiek wycieków, olej wg mnie to olej jak na dolewkę kupujesz to jak cie uczyli? Byle tej samej konsystencji tj 5w40 czy 10w40 a nie patrzeć po firmach
aktualnie jeżdżę na jakimś GM 10w40 niby leją to do nowych Opli, już ok 30 tyś. zrobiłem wymieniam co 20 tyś.
Auto moje aktualnie ok 130 tyś. zdrowa jednostka |
_________________ Kiedyś to było
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 09-01-2015, 20:59
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
dariusz.p napisał/a: | Wlej Castrol to najlepszy olej |
Haha, dobre poczucie humoru Castrol to wielkie g*wno Na którym sam aktualnie jeżdżę, ale ostatnie wymiany mi sponsorowano - nawet nie wiem co tam jest
Widziałeś kiedyś jaki nagar pozostaje po tym twoim najlepszym oleju? Wątpię.
Miał ktoś może do czynienia z tym:
http://allegro.pl/motul-6...4805283705.html
Chciałbym zalać zarówno do silnika jak i skrzyni Motul, lecz wolę spytać Silnik cieknie strasznie spod pokrywy, spod filtra (lecz to olać mogę, bo itak przecież będzie wymieniany) i co najgorsze - spod miski. Zastanawiam się więc czy to dobra opcja, ewentualnie jak będzie potrzeba, przy wymianie wymienię uszczelkę pod miską bo od nowego nie ruszana, a miskę sobie przemyję przy okazji. Po jakim czasie po wymianie mogę zalać nowy olej? Będę robił u znajomego, prawdopodobnie robimy akcję serwisową więc zależy mi na tej informacji bo trochę samochodów mamy już do wymian i przeglądów.
Ewentualnie jeszcze w grę wchodzi Valvoline Max Life 10w40... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 09-01-2015, 21:01
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
tofik, jeżeli komuś zależy na silniku to problemem nie jest wydanie 100zł za dobry olej Po za tym dużo osób chce by silnik służył dzielnie jak najdłużej (czyt, przebieg) a później zdziwienie że przy 160kkm silnik do wymiany Nie jest to regułą ale się sprawdza w szczególności w 900 na kiepskim oleju z przedłużonymi wymianami Jeżeli ktoś jeździ autem góra 2 lata to się nie przejmuje natomiast gdy ma zamiar jeździć jak najdłużej to dołożenie 50zł raz w roku nie jest jakimś wyrzeczeniem i super wydatkiem Po za tym na pewno lepiej wymieniać częściej olej nawet kiepski niż wieżyć w historyjki producenta co do wymian |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
|