Rozkład masy |
Autor |
Wiadomość |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22-12-2014, 22:14
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Piotr92 napisał/a: | Myślę że poświęcenie precyzji prowadzenia na rzecz stabilności to zły pomysł. |
Masz rację, trzeba robić wszystko, żeby samochód był jak najbardziej zwrotny (czyli rozkład masy skupiony jak najbardziej między osiami jak najbliżej środka masy), a resztę załatwić zawieszeniem.
Piotr92 napisał/a: | Btw. w celu ograniczenia masy z przodu można też usunąć nagrzewnicę i zastąpić ją elektrycznymi dmuchawkami |
Faktycznie to też dobra opcja. Mój znajomy kiedyś przygotowywał peugeota 206 do rajdów (całkiem profesjonalnie) i seryjną nagrzewnicę zastąpił jakąś elektryczną. Bardzo polecał to rozwiązanie, bo z tego co pamiętam, cały zespół nagrzewnicy ważył w sumie ok. 40kg a ta elektryczna jakieś 12kg. Oczywiście w seju to tyle nie waży, miałem kiedyś w rękach wymontowaną nagrzewnicę i ważyła max kilkanaście kilo.
Ta dmuchawka ze zdjęcia trochę skromnie wygląda, ciekawe czy dobrze spełnia swoją rolę, tzn czy szyby nie będą parować (ona daje również ciepłe powietrze czy tylko zimny nawiew?).
Swoją drogą gdzie można kupić takie rzeczy i ile to może kosztować? Sporo kilo jest do urwania, szczególnie, że nagrzewnica jest z przodu auta, więc opcja warta zastanowienia. O ile oczywiście nie kosztowałoby to majątku i odpowiednio zastępowało seryjną nagrzewnicę, tak żeby nagle się nie okazało, że trzeba przerwać jazdę bo szyby zaparowały i taka dmuchawka nie daje rady... |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 22-12-2014, 22:40
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
swego czasu takie nagrzewnice montowaliśmy na jachtach. Prosta puszka z wyjściem na np. dwie rury z regulacją nawiewu. Zimnym też dmucha, działało jak suszarka do włosów |
|
|
|
 |
Piotr92
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Wrz 2011 Posty: 19 Skąd: Stary Sącz
|
|
|
|
 |
ajwan
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 122 Skąd: Zdzieszowice
|
Wysłany: 09-01-2015, 23:23
Bolid: 600, 318, 520, 325 |
|
|
Zastąpienie seryjnej nagrzewnicy elektryczną to ciekawy pomysł, ale warto pamiętać że...
-Obciążenie alternatora tym wynalazkiem spowoduje że będzie on stawiał większy opór silnikowi... nie wiem czy na tyle duży że auto odczuwalnie słabiej bedzie przyspieszało, ale jednak.
-Usuwając nagrzewnicę tracimy możliwość awaryjnego chłodzenia silnika gdy na przykład uszkodzimy wentylator albo zakleimy chłodnicę błotem czy śniegiem.
Ciekaw jestem czy ktoś to zastosuje w aucie Może warto wydzielić temat nagrzewnicy z wątku o rozkładzie masy? |
_________________ Szlifierka, spawarka, brecha, młot i mozna się brać za wymianę amortyzatorów...
 |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 10-01-2015, 13:23
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
ja planuje zastapić seryjną nagrzewnicę uniwersalną, mniejszą ale wodną. Są takie na aledrogo np.
Z tym iż ja mam inną zabawkę w chwili obecnej niż fiacik i tam wsio jest sterowane elektrycznie, silniczki,klapki itd...
Zastępownie nagrzewnicy w CC/SC która w sumie waży nie aż tak sporo czy ma sens ? Pozbycie się wogóle jeszcze bym zrozumiał. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-01-2015, 14:34
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Tak jak poczytałem trochę w necie to te dmuchawki elektryczne za kilkadziesiąt zł są nic nie warte. Prądu raczej tak dużo nie zużywają żeby to znacząco obciążało alternator, ale nie zastąpią seryjnej nagrzewnicy, bo są po prostu za słabe. Mają przeciętnie 160W a suszarka do włosów ma powiedzmy 1600W, więc można sobie wyobrazić skuteczność.
Jest lepsze rozwiązanie. Lekkie nagrzewnice normalnie na wodę np taka:
http://www.demon-tweeks.c...htweight-heater
nosferatu, a o jaką konkretnie nagrzewnicę Tobie chodzi?
Coś takiego?
http://allegro.pl/nagrzew...4940282753.html
Można w tym w ogóle wyłączyć ciepły nawiew czy zawsze daje tylko ciepło?
Może jeszcze dałoby się odchudzić seryjną nagrzewnicę, tam jest sporo zbędnego plastiku i kanałów doprowadzających, choć zysk na kilogramach pewnie byłby minimalny. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
nosferatu
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 10-01-2015, 14:44
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
tylko ciepło. Do przewiewu kabiny na zimno można podłaczyć drugi niezależny silnik. W CC to bez sensu chyba ale w e36 chyba się sprawdzi.
Priorytet to żeby szyba przednia i boczne nie zaparowały. W upał i tak wtłaczasz gorące powietrze do środka.
http://allegro.pl/nagrzew...4945420022.html |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10-01-2015, 15:18
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Gdzieś jeszcze w necie ktoś polecał elektryczne nagrzewnice tylnej szyby montowane w niektórych samochodach np. BMW. Tylko nie wiem czy one też grzeją czy tylko dmuchają, bo jeśli na szybach w tych modelach są paski grzewcze na szybie to w takim razie taka nagrzewnica nie będzie grzała.
http://allegro.pl/bmw-x5-...4895779188.html |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
horcio
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 71 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-01-2015, 19:06
Bolid: sporting 99' |
|
|
na fb ktos sprzedaje taką
Cytat: | Profi mała nagrzewnica C2R2max do zastosowania w każdej rajdówce, wydajność 5,6 kW, 330m3/h, waga 1,82kg, dwa wyloty 60mm. produkt całkowicie nowy. 650PLN
przykładowe zastosowanie na foto w Type-R A-gr |
 |
_________________ http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=39705 |
|
|
|
 |
|