FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Większa chłodnica
Autor Wiadomość
turbo-daniel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Łaziska Dolne
Wysłany: 26-01-2015, 15:43   Większa chłodnica
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


Witam postanowiłem zamontować większą chłodnice do seicento silnik w nim to 1.2 8v turbo chłodnice mam z fiata punto tylko jest problem bo ona nie ma czujnika wgl i teraz pytanie czy czujnik muszę dorobić do chłodnicy czy mogę go wrąbać przez adapter do węża przed chłodnice i tylko przedłużyć kable żeby to podłączyć bo chłodnica musi być od strony kierowcy bo tylko tam mam tyle miejsca żeby ją zmieścić przewody z wody już przerobiłem. Nie za bardzo wiem gdzie w chłodnicy można by wiertać na czujnik i się tak zastanawiam dla mnie prościej by było jakiś adapterek do węża i tam czujnik skołować i podłączyć tylko czy to zda egzamin? wiatrak mam jakiś uniwersalny duży, kable podłączyłem tylko co z czujnikiem który ma włączać go jak to rozgryź kto ma jakieś doświadczenie czy opinie w tym temacie? Za 2 miesiące mam wizyte w TRS więc do tego czasu chciałbym sam poprawić co dałbym rade żeby trochę zoszczędzić $ a przy okazji się czegoś nowego nauczyć
_________________
turbo-daniel
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 26-01-2015, 17:06   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Adapter na węża między termostatem a chłodnicą. Potrzebujesz rurki stalowej o średnicy najlepiej takiej samej co średnica wewnętrzna węża oraz nakrętkę od piasty. W rurce wycinasz otwór wielkości gwintu czujnika a nakrętkę obcinasz tak, żeby dostało ze 3-4 zwoje gwintu. Przeciętą nakrętkę musisz przyspawać do rurki tam gdzie wyciąłeś otwór, spoina musi być szczelna oczywiście. Zrobiłem taki patent i sprawdza się od pół roku bardzo dobrze. W sumie 15 minut roboty i jeszcze piwo wypijesz w tym czasie.
_________________
Moje Seicento
 
 
turbo-daniel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Łaziska Dolne
Wysłany: 26-01-2015, 17:52   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


ir3n3usz napisał/a:
Adapter na węża między termostatem a chłodnicą. Potrzebujesz rurki stalowej o średnicy najlepiej takiej samej co średnica wewnętrzna węża oraz nakrętkę od piasty. W rurce wycinasz otwór wielkości gwintu czujnika a nakrętkę obcinasz tak, żeby dostało ze 3-4 zwoje gwintu. Przeciętą nakrętkę musisz przyspawać do rurki tam gdzie wyciąłeś otwór, spoina musi być szczelna oczywiście. Zrobiłem taki patent i sprawdza się od pół roku bardzo dobrze. W sumie 15 minut roboty i jeszcze piwo wypijesz w tym czasie.


Dzięki za pomysł to będę brał się jutro do roboty ;)
_________________
turbo-daniel
 
 
turbo-daniel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Łaziska Dolne
Wysłany: 29-01-2015, 17:08   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


Pojawił się mały problem zrobiłem patent kolegi wyżej odpaliłem auto podłączyłeł się do det3 i pacze jak rośnie temperatura doszło do 100 stopni a wiatrak ani drgnie. Wyciągnąłem przekaźnik zwarłem na krótko wiatrak śmiga czy to możliwe że czujnik nagle sie zdupał? albo czy jest możliwość że jeśli mam przekaźnik w tej wiązce od SPI to nie będzie działać i musza dać ten od MPI jest jakaś różnica? bo jak odepne wtyczke od tego czujnika i zrobie to na krotko tez nie dziala;/ Wiatrak mi się włącza tylko jak zrobie na przekazniku na krotko oco chodzi? czy MPI jakos inaczej dziala od SPI komputer mam z 1.2 8v mpi fiata punto a cala wiązka jest z SPI
_________________
turbo-daniel
 
 
MateuszLDZ 
Bywalec

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Sie 2012
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-01-2015, 10:45   
   Bolid: Seicento VAN 1,2 16V


W MPI wentylatorem steruje komputer, natomiast w SPI czujnik zamontowany w chłodnicy.
Najprościej ogarniesz ten problem prowadząc dwa przewody od czujnika wentylatora do:
- jeden przewód podpinasz do masy samochodu
- drugi przewód do przekaźnika wentylatora.
Max. 30 min. roboty. Ja mam tak zrobione i działa perfekcyjnie.
 
 
turbo-daniel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Łaziska Dolne
Wysłany: 30-01-2015, 12:34   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


MateuszLDZ napisał/a:
W MPI wentylatorem steruje komputer, natomiast w SPI czujnik zamontowany w chłodnicy.
Najprościej ogarniesz ten problem prowadząc dwa przewody od czujnika wentylatora do:
- jeden przewód podpinasz do masy samochodu
- drugi przewód do przekaźnika wentylatora.
Max. 30 min. roboty. Ja mam tak zrobione i działa perfekcyjnie.


Kolego a ten przewód do przekaźnika to do której nóżki? wybacz za głupie pytania ale w elektryce jestem troche zielony
_________________
turbo-daniel
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 30-01-2015, 23:16   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


http://www.autosklep-car-...1aca5162941.jpg

końcówka czujnika musi wystawać trochę w głąb rurki, tak żeby przepływająca cień ogrzewała go. Widocznie coś źle zrobiłeś, bo ja to robiłem w budzie CC700 z silnikiem z uno 1.0 na boschu i działa. Chłodnica z seicento 1.1 MPI.
Zacznijmy od tego, że w tym układzie NIE może być żadnego przekaźnika od wentylatora!!!!!! Termowłącznik który jest na foto nie działa, albo źle działa jeśli ma tylko sterować przekaźnikiem!!!!
Wentylator musi mieć plus z akumulatora z bezpiecznikiem, a masa wentylatora jest zwierana przez termowłącznik który jest na foto.
TYLKO w seicento 1.1 MPI jest przekaźnik w układzie elektrycznym wentylatora, który jest sterowany przez ECU.
W 1.1 SPI masz całkowicie niezależny układ wentylatora od ECU i nie ma tam żadnego przekaźnika.
Kolejna sprawa co znaczy 1.2 MPI??? Możesz mieć 1.2 MPI 75KM z Punto 1 i równie dobrze 1.2 MPI z Punto 2 60KM, które ma zupełnie inne sterowanie.

Jaką Ty masz w ogóle budę? Co tam było wcześniej SPI czy MPI??

Jak chcesz żeby to działało z inną chłodnicą musisz zrobić układ jak w 1.1 SPI z termowłącznikiem z foto BEZ przekaźnika i grubymi kablami.
_________________
Moje Seicento
 
 
turbo-daniel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Łaziska Dolne
Wysłany: 31-01-2015, 11:22   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


ir3n3usz napisał/a:
http://www.autosklep-car-man.pl/_var/gfx/b117ec1e466499b3237ff1aca5162941.jpg

końcówka czujnika musi wystawać trochę w głąb rurki, tak żeby przepływająca cień ogrzewała go. Widocznie coś źle zrobiłeś, bo ja to robiłem w budzie CC700 z silnikiem z uno 1.0 na boschu i działa. Chłodnica z seicento 1.1 MPI.
Zacznijmy od tego, że w tym układzie NIE może być żadnego przekaźnika od wentylatora!!!!!! Termowłącznik który jest na foto nie działa, albo źle działa jeśli ma tylko sterować przekaźnikiem!!!!
Wentylator musi mieć plus z akumulatora z bezpiecznikiem, a masa wentylatora jest zwierana przez termowłącznik który jest na foto.
TYLKO w seicento 1.1 MPI jest przekaźnik w układzie elektrycznym wentylatora, który jest sterowany przez ECU.
W 1.1 SPI masz całkowicie niezależny układ wentylatora od ECU i nie ma tam żadnego przekaźnika.
Kolejna sprawa co znaczy 1.2 MPI??? Możesz mieć 1.2 MPI 75KM z Punto 1 i równie dobrze 1.2 MPI z Punto 2 60KM, które ma zupełnie inne sterowanie.

Jaką Ty masz w ogóle budę? Co tam było wcześniej SPI czy MPI??

Jak chcesz żeby to działało z inną chłodnicą musisz zrobić układ jak w 1.1 SPI z termowłącznikiem z foto BEZ przekaźnika i grubymi kablami.

Wcześniej było 1.1SPI teraz mam 1.2 8v 75km punto 1 do tego turbo doładowanie 0,6bara wiązka jest seryjna z SPI komputer z punto 1.28v 75 do tego zdjety immo auto zaczeło jeździć od paru dni a ze zimno było było to i na seryjnej chłodnicy się aż tak nie grzał , kumpel jechał na szrot pojechałem z nim pacze punciak chłodnica w dobrym stanie no to wziołem w domu jej sie przyglądam a tu dupa nie ma czujnika wiec wstawiłem go tak jak ty mowiłeś a dopiero teraz jak na tej chłodnicy sie w garazu zagotował robie wtyczke od czujniasa na krotko i dupa wiatrak stoi a jest nowy jakis SPAL czy coś takiego robie zwore na przekazniku i wiatrak idzie jak wieć coś chyba jest z tymi kabelkami ktore ida do czujnika ze robiac na nich zwarcie wiatrak nie idzie , idzie tylko na zwarciu na przekazniku jest to czerwony przekaznik kolo ECU wiec nie mam pojecia jak to juz ma byc podlaczone na kompie 1.1 chodizlo normalnie na kompie z 1.2 co jest teraz juz normalnie nei dziala i jakos to trzeba podlaczyc zeby sie samo wlaczalo. Jest to buda seicento
_________________
turbo-daniel
 
 
turbo-daniel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Łaziska Dolne
Wysłany: 31-01-2015, 17:42   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


Kolego spojrzałem na te wiązke jeszcze raz jak mi wspomniałeś o tym bezpieczniku ja mam 2 jeden od klimy a drugi normalny wiatrak tlyko namalowany ta wiązka jest od wersji z klimatyzacją top ma jakies znaczenie bo jak wyciagnie bezpiecznik z z klimy to witrak nawet na krotko po przekazniku nie idzie kto ma jakis pomysl jak to polaczyc ?
_________________
turbo-daniel
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 01-02-2015, 10:35   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Ja na Twoim miejscu zrobiłbym nową instalację do wentylatora.
_________________
Moje Seicento
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-02-2015, 19:35   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Albo ten komp, co ma możliwość sterowania, wentlem, klimą i jest możliwy do strojenia.
Do T układ chłodzenia sc jest już niewystarczający, nawet do mocniejszego N/A.

https://www.google.pl/sea...iaw%3B500%3B335
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum