Większa chłodnica |
Autor |
Wiadomość |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 26-01-2015, 15:43 Większa chłodnica
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
Witam postanowiłem zamontować większą chłodnice do seicento silnik w nim to 1.2 8v turbo chłodnice mam z fiata punto tylko jest problem bo ona nie ma czujnika wgl i teraz pytanie czy czujnik muszę dorobić do chłodnicy czy mogę go wrąbać przez adapter do węża przed chłodnice i tylko przedłużyć kable żeby to podłączyć bo chłodnica musi być od strony kierowcy bo tylko tam mam tyle miejsca żeby ją zmieścić przewody z wody już przerobiłem. Nie za bardzo wiem gdzie w chłodnicy można by wiertać na czujnik i się tak zastanawiam dla mnie prościej by było jakiś adapterek do węża i tam czujnik skołować i podłączyć tylko czy to zda egzamin? wiatrak mam jakiś uniwersalny duży, kable podłączyłem tylko co z czujnikiem który ma włączać go jak to rozgryź kto ma jakieś doświadczenie czy opinie w tym temacie? Za 2 miesiące mam wizyte w TRS więc do tego czasu chciałbym sam poprawić co dałbym rade żeby trochę zoszczędzić $ a przy okazji się czegoś nowego nauczyć |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-01-2015, 17:06
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Adapter na węża między termostatem a chłodnicą. Potrzebujesz rurki stalowej o średnicy najlepiej takiej samej co średnica wewnętrzna węża oraz nakrętkę od piasty. W rurce wycinasz otwór wielkości gwintu czujnika a nakrętkę obcinasz tak, żeby dostało ze 3-4 zwoje gwintu. Przeciętą nakrętkę musisz przyspawać do rurki tam gdzie wyciąłeś otwór, spoina musi być szczelna oczywiście. Zrobiłem taki patent i sprawdza się od pół roku bardzo dobrze. W sumie 15 minut roboty i jeszcze piwo wypijesz w tym czasie. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 26-01-2015, 17:52
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Adapter na węża między termostatem a chłodnicą. Potrzebujesz rurki stalowej o średnicy najlepiej takiej samej co średnica wewnętrzna węża oraz nakrętkę od piasty. W rurce wycinasz otwór wielkości gwintu czujnika a nakrętkę obcinasz tak, żeby dostało ze 3-4 zwoje gwintu. Przeciętą nakrętkę musisz przyspawać do rurki tam gdzie wyciąłeś otwór, spoina musi być szczelna oczywiście. Zrobiłem taki patent i sprawdza się od pół roku bardzo dobrze. W sumie 15 minut roboty i jeszcze piwo wypijesz w tym czasie. |
Dzięki za pomysł to będę brał się jutro do roboty |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 29-01-2015, 17:08
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
Pojawił się mały problem zrobiłem patent kolegi wyżej odpaliłem auto podłączyłeł się do det3 i pacze jak rośnie temperatura doszło do 100 stopni a wiatrak ani drgnie. Wyciągnąłem przekaźnik zwarłem na krótko wiatrak śmiga czy to możliwe że czujnik nagle sie zdupał? albo czy jest możliwość że jeśli mam przekaźnik w tej wiązce od SPI to nie będzie działać i musza dać ten od MPI jest jakaś różnica? bo jak odepne wtyczke od tego czujnika i zrobie to na krotko tez nie dziala;/ Wiatrak mi się włącza tylko jak zrobie na przekazniku na krotko oco chodzi? czy MPI jakos inaczej dziala od SPI komputer mam z 1.2 8v mpi fiata punto a cala wiązka jest z SPI |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
MateuszLDZ
Bywalec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sie 2012 Posty: 71 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-01-2015, 10:45
Bolid: Seicento VAN 1,2 16V |
|
|
W MPI wentylatorem steruje komputer, natomiast w SPI czujnik zamontowany w chłodnicy.
Najprościej ogarniesz ten problem prowadząc dwa przewody od czujnika wentylatora do:
- jeden przewód podpinasz do masy samochodu
- drugi przewód do przekaźnika wentylatora.
Max. 30 min. roboty. Ja mam tak zrobione i działa perfekcyjnie. |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 30-01-2015, 12:34
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
MateuszLDZ napisał/a: | W MPI wentylatorem steruje komputer, natomiast w SPI czujnik zamontowany w chłodnicy.
Najprościej ogarniesz ten problem prowadząc dwa przewody od czujnika wentylatora do:
- jeden przewód podpinasz do masy samochodu
- drugi przewód do przekaźnika wentylatora.
Max. 30 min. roboty. Ja mam tak zrobione i działa perfekcyjnie. |
Kolego a ten przewód do przekaźnika to do której nóżki? wybacz za głupie pytania ale w elektryce jestem troche zielony |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-01-2015, 23:16
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
http://www.autosklep-car-...1aca5162941.jpg
końcówka czujnika musi wystawać trochę w głąb rurki, tak żeby przepływająca cień ogrzewała go. Widocznie coś źle zrobiłeś, bo ja to robiłem w budzie CC700 z silnikiem z uno 1.0 na boschu i działa. Chłodnica z seicento 1.1 MPI.
Zacznijmy od tego, że w tym układzie NIE może być żadnego przekaźnika od wentylatora!!!!!! Termowłącznik który jest na foto nie działa, albo źle działa jeśli ma tylko sterować przekaźnikiem!!!!
Wentylator musi mieć plus z akumulatora z bezpiecznikiem, a masa wentylatora jest zwierana przez termowłącznik który jest na foto.
TYLKO w seicento 1.1 MPI jest przekaźnik w układzie elektrycznym wentylatora, który jest sterowany przez ECU.
W 1.1 SPI masz całkowicie niezależny układ wentylatora od ECU i nie ma tam żadnego przekaźnika.
Kolejna sprawa co znaczy 1.2 MPI??? Możesz mieć 1.2 MPI 75KM z Punto 1 i równie dobrze 1.2 MPI z Punto 2 60KM, które ma zupełnie inne sterowanie.
Jaką Ty masz w ogóle budę? Co tam było wcześniej SPI czy MPI??
Jak chcesz żeby to działało z inną chłodnicą musisz zrobić układ jak w 1.1 SPI z termowłącznikiem z foto BEZ przekaźnika i grubymi kablami. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 31-01-2015, 11:22
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | http://www.autosklep-car-man.pl/_var/gfx/b117ec1e466499b3237ff1aca5162941.jpg
końcówka czujnika musi wystawać trochę w głąb rurki, tak żeby przepływająca cień ogrzewała go. Widocznie coś źle zrobiłeś, bo ja to robiłem w budzie CC700 z silnikiem z uno 1.0 na boschu i działa. Chłodnica z seicento 1.1 MPI.
Zacznijmy od tego, że w tym układzie NIE może być żadnego przekaźnika od wentylatora!!!!!! Termowłącznik który jest na foto nie działa, albo źle działa jeśli ma tylko sterować przekaźnikiem!!!!
Wentylator musi mieć plus z akumulatora z bezpiecznikiem, a masa wentylatora jest zwierana przez termowłącznik który jest na foto.
TYLKO w seicento 1.1 MPI jest przekaźnik w układzie elektrycznym wentylatora, który jest sterowany przez ECU.
W 1.1 SPI masz całkowicie niezależny układ wentylatora od ECU i nie ma tam żadnego przekaźnika.
Kolejna sprawa co znaczy 1.2 MPI??? Możesz mieć 1.2 MPI 75KM z Punto 1 i równie dobrze 1.2 MPI z Punto 2 60KM, które ma zupełnie inne sterowanie.
Jaką Ty masz w ogóle budę? Co tam było wcześniej SPI czy MPI??
Jak chcesz żeby to działało z inną chłodnicą musisz zrobić układ jak w 1.1 SPI z termowłącznikiem z foto BEZ przekaźnika i grubymi kablami. |
Wcześniej było 1.1SPI teraz mam 1.2 8v 75km punto 1 do tego turbo doładowanie 0,6bara wiązka jest seryjna z SPI komputer z punto 1.28v 75 do tego zdjety immo auto zaczeło jeździć od paru dni a ze zimno było było to i na seryjnej chłodnicy się aż tak nie grzał , kumpel jechał na szrot pojechałem z nim pacze punciak chłodnica w dobrym stanie no to wziołem w domu jej sie przyglądam a tu dupa nie ma czujnika wiec wstawiłem go tak jak ty mowiłeś a dopiero teraz jak na tej chłodnicy sie w garazu zagotował robie wtyczke od czujniasa na krotko i dupa wiatrak stoi a jest nowy jakis SPAL czy coś takiego robie zwore na przekazniku i wiatrak idzie jak wieć coś chyba jest z tymi kabelkami ktore ida do czujnika ze robiac na nich zwarcie wiatrak nie idzie , idzie tylko na zwarciu na przekazniku jest to czerwony przekaznik kolo ECU wiec nie mam pojecia jak to juz ma byc podlaczone na kompie 1.1 chodizlo normalnie na kompie z 1.2 co jest teraz juz normalnie nei dziala i jakos to trzeba podlaczyc zeby sie samo wlaczalo. Jest to buda seicento |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 31-01-2015, 17:42
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
Kolego spojrzałem na te wiązke jeszcze raz jak mi wspomniałeś o tym bezpieczniku ja mam 2 jeden od klimy a drugi normalny wiatrak tlyko namalowany ta wiązka jest od wersji z klimatyzacją top ma jakies znaczenie bo jak wyciagnie bezpiecznik z z klimy to witrak nawet na krotko po przekazniku nie idzie kto ma jakis pomysl jak to polaczyc ? |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 01-02-2015, 10:35
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Ja na Twoim miejscu zrobiłbym nową instalację do wentylatora.
 |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-02-2015, 19:35
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Albo ten komp, co ma możliwość sterowania, wentlem, klimą i jest możliwy do strojenia.
Do T układ chłodzenia sc jest już niewystarczający, nawet do mocniejszego N/A.
https://www.google.pl/sea...iaw%3B500%3B335 |
|
|
|
 |
|