Płyn chłodniczy |
Autor |
Wiadomość |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 21-06-2014, 18:48 Płyn chłodniczy
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Witam, jak w temacie. Jakim płynem polecacie zalać silnik? Petrygo Lub Almatin byłby ok?:)) Pozdrawiam |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2014, 18:55
|
|
|
dyzio_abarth napisał/a: | Petrygo | - syf dobry do centralnego ogrzewania dyzio_abarth napisał/a: | almatin | stara śpiewka dawno nieaktualna
jeżeli chcesz dobrze a nie stać cię na płyn bezwodny typu Evans to polecam dowolny spełniający normę G12 - przykładowo taki płyn w technologii HAOT z nadwyżką się sprawdzi - http://galonoleje.pl/skle...hlodnic-4l.html - jest to płyn "hybrydowy" będący połączeniem technologii IAT z AOT który wystarcza na 5 lat i wg.testu ASTM 1384 ma właściwości zbieżne z wymaganiami stawianymi produktom G13 |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 21-06-2014, 19:48
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
rotax24, wielkie dzięki:))) CO do petrygo to fakt:P NIe rozumiem co chciałeś powiedzieć o Almatin:P. Ok kupie Prestone Pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2014, 19:53
|
|
|
dyzio_abarth napisał/a: | NIe rozumiem co chciałeś powiedzieć o Almatin | - tylko tyle że nie jest wart swojej ceny ponieważ spełnia normę G11 co stawia go na poziomie płynów borygo/petrygo a cenowo wypada jak dobre G12 do którego mu brakuje jak stąd na księżyc |
|
|
|
 |
dark210
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-10-2014, 17:37 Co się stało z płynem
Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003 |
|
|
Witam,
mam zalane borygo w układzie i wszystko było ok. do niedawna w tym czasie dolewałem płynu bo kiedyś zbiorniczek wyrównawczy był uszkodzony (teraz już wymieniłem) ale z tego co pamiętam dolewałem też borygo. W zbiorniczu wyrównawczym tak jak pewnie w całym układzie powstał rdzawy nalot.
Co sytuacji jak u mnie zrobić,
1. Cy tylko wymienić płyn na G12 różowy ?
2. Czy wcześniej płukać układ jakimś specyfikiem ?
3. O czym świadczy taki osad w zbiorniczku wyrównawczym.
Pozdrawiam
 |
_________________
CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2014, 18:36
|
|
|
Zacznijmy od podstaw więc nie wszystkie płyny Borygo są ze sobą mieszalne Twój przypadek świadczy o zmieszaniu dwóch płynów na zupełnie innej bazie dodatków czyli klasyczny przypadek "rdzawy nalot" wynikający z połączenia IAT z OAT:
IAT - płyny na bazie krzemianowej
OAT - płyn na bazie dodatków kwasowo-organicznych (extended life)
z produktów Borygo mamy do wyboru:
Borygo "NOWY" - płyn IAT na glikolu etylenowym - mieszalny z START i ALU
Borygo "EKO" - płyn IAT ale wykonany na glikolu propylenowym niemieszalny z żadnym innym
Borygo "ALU" - płyn HOAT czyli tzw.hybrydowy (połączenie IAT z OAT) - na glikolu etylenowym - mieszalny z Borygo NOWY,START
Borygo "START" - płyn IAT na glikolu etylenowym - praktycznie zbieżny z "NOWY" ale zawiera mniej azotanów - mieszalny z NOWY,ALU
Borygo "PREMIUM" - płyn OAT na glikolu etylenowym - nie mieszalny z żadnym innym Borygo
jest to jedyny płyn spełniający normę G12 i wydłużony interwał wymiany do 5 lat - płyn jest produkowany przez TEXACO (Havoline XLC) i jedynie sygnowany logiem Borygo
Ważny jest fakt że nie każdy płyn "różowy" jest płynem G12 |
Ostatnio zmieniony przez rotax24 26-10-2014, 19:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dark210
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 26-10-2014, 19:11
Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003 |
|
|
Czy powinienem wyczyścić układ specjalnym płynem do czyszczenia chłodnic ? ( jeśli tak to jaki produkt jest dobry = jakość/cena) czy po prostu zalać płyn mieszalny z tym co ja mam np:
Borygo "ALU" - płyn HOAT czyli tzw.hybrydowy (połączenie IAT z OAT) - na glikolu etylenowym - mieszalny z Borygo NOWY,START |
_________________
CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2014, 19:23
|
|
|
dark210 napisał/a: | Czy powinienem wyczyścić układ specjalnym płynem do czyszczenia chłodnic ? ( jeśli tak to jaki produkt jest dobry = jakość/cena) czy po prostu zalać płyn mieszalny z tym co ja mam np:
Borygo "ALU" - płyn HOAT czyli tzw.hybrydowy (połączenie IAT z OAT) - na glikolu etylenowym - mieszalny z Borygo NOWY,START | - proponuję przepłukać układ tym - http://galonoleje.pl/skle...300ml-2699.html a docelowo zalać również HOAT http://galonoleje.pl/skle...hlodnic-4l.html w Twoim przypadku płukanie wykonałbym w ten sposób - http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#521107
ps.zawsze najbezpieczniej jest robić dolewki tym samym płynem lub awaryjnie wodą destylowaną - nawet jeżeli oba płyny są IAT to nie ma 100% pewności co do zastosowanych dodatków i czy ich wymieszanie nie spowoduje w efekcie finalnym pogorszenia właściwości antykorozyjnych. |
|
|
|
 |
Pinio46
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Gru 2014 Posty: 14 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 13-02-2015, 19:25
Bolid: SC |
|
|
Panowie a jak pozbyć się tego rażącego nalotu? Mechanik zalał mi nowy płyn i niby wyczyscił układ, ale popatrzyłem i w zbiorniczku wyrównawczym dalej syf. |
|
|
|
 |
Pinio46
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Gru 2014 Posty: 14 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 13-02-2015, 19:30
Bolid: SC |
|
|
Panowie a jak pozbyć się tego rażącego nalotu? Mechanik zalał mi nowy płyn i niby wyczyscił układ, ale popatrzyłem i w zbiorniczku wyrównawczym dalej syf. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 13-02-2015, 20:04
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Pewnie najwięcej czyszczenie dało w przewodach, a syf w zbiorniczku został. Ja bym go odkręcił, i wyczyścił wodą we własnym zakresie, przynajmniej będziesz miał pewność że pozbędziesz się tej mazi, druga sprawa jest jeszcze chłodnica, w niej też najczęsciej zbiera się dużo tego syfu |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
dark210
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Gru 2009 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 13-02-2015, 21:47
Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003 |
|
|
Ja wyczyściłem tym:
http://galonoleje.pl/skle...300ml-2699.html
a zalałem to:
https://www.motointegrato...2-hepu-15-litra
wcale aż tak drogo nie wychodzi, a dobrej jakości płyn.
co do płukania to mi też wszystkiego ze zbiorniczka nie wypłukało niestety ale to chyba norma, ja zostawiłem tylko tyle ile się dało to palcem wyszorowałem, a woda z płynem czyszczącym brudna była więc dużo brudu usunęło.
co do całego procesu czyszczenia to niestety ale przyspieszył mi on wymianę UPG bo zaczęło drastycznie ubywać płynu i był przedmuch na jednym z cylindrów, żeby nie było to nie obwiniam czyszczenia za to, ja już to miałem wcześniej tylko przed czyszczeniem raz na 2-3 miesiące dolać płynu musiałem bo gdzieś się podziewał, a po czyszczeniu już co kilka dni dolewka musiała być. Zrobiłem UPG + wymiana pompy wody i na razie gra i buczy. w sprawnym aucie nie powinno być takich przygód, ja podkreślam już wcześniej miałem objawy UPG, a to tylko przyspieszyło wymianę.
Pozdro |
_________________
CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2015, 23:08
|
|
|
HEPU P999 G12 PLUS = BASF GLYSANTIN G30 |
|
|
|
 |
|