FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 21-06-2014, 18:48   Płyn chłodniczy
   Bolid: Abarth 1.1


Witam, jak w temacie. Jakim płynem polecacie zalać silnik? Petrygo Lub Almatin byłby ok?:)) Pozdrawiam
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 21-06-2014, 18:55   

dyzio_abarth napisał/a:
Petrygo
- syf dobry do centralnego ogrzewania
dyzio_abarth napisał/a:
almatin
:)) stara śpiewka dawno nieaktualna :wink:
jeżeli chcesz dobrze a nie stać cię na płyn bezwodny typu Evans to polecam dowolny spełniający normę G12 - przykładowo taki płyn w technologii HAOT z nadwyżką się sprawdzi - http://galonoleje.pl/skle...hlodnic-4l.html - jest to płyn "hybrydowy" będący połączeniem technologii IAT z AOT który wystarcza na 5 lat i wg.testu ASTM 1384 ma właściwości zbieżne z wymaganiami stawianymi produktom G13 :wink:
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 21-06-2014, 19:48   
   Bolid: Abarth 1.1


rotax24, wielkie dzięki:))) CO do petrygo to fakt:P NIe rozumiem co chciałeś powiedzieć o Almatin:P. Ok kupie Prestone :)) Pozdro
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 21-06-2014, 19:53   

dyzio_abarth napisał/a:
NIe rozumiem co chciałeś powiedzieć o Almatin
- tylko tyle że nie jest wart swojej ceny ponieważ spełnia normę G11 co stawia go na poziomie płynów borygo/petrygo a cenowo wypada jak dobre G12 do którego mu brakuje jak stąd na księżyc :wink:
 
 
dark210 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 33
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-10-2014, 17:37   Co się stało z płynem
   Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003


Witam,

mam zalane borygo w układzie i wszystko było ok. do niedawna w tym czasie dolewałem płynu bo kiedyś zbiorniczek wyrównawczy był uszkodzony (teraz już wymieniłem) ale z tego co pamiętam dolewałem też borygo. W zbiorniczu wyrównawczym tak jak pewnie w całym układzie powstał rdzawy nalot.

Co sytuacji jak u mnie zrobić,
1. Cy tylko wymienić płyn na G12 różowy ?
2. Czy wcześniej płukać układ jakimś specyfikiem ?
3. O czym świadczy taki osad w zbiorniczku wyrównawczym.

Pozdrawiam





















_________________


CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2014, 18:36   

Zacznijmy od podstaw :wink: więc nie wszystkie płyny Borygo są ze sobą mieszalne :!: Twój przypadek świadczy o zmieszaniu dwóch płynów na zupełnie innej bazie dodatków czyli klasyczny przypadek "rdzawy nalot" wynikający z połączenia IAT z OAT:
IAT - płyny na bazie krzemianowej
OAT - płyn na bazie dodatków kwasowo-organicznych (extended life)
z produktów Borygo mamy do wyboru:

Borygo "NOWY" - płyn IAT na glikolu etylenowym - mieszalny z START i ALU

Borygo "EKO" - płyn IAT ale wykonany na glikolu propylenowym :!: niemieszalny z żadnym innym :!:

Borygo "ALU" - płyn HOAT czyli tzw.hybrydowy (połączenie IAT z OAT) - na glikolu etylenowym - mieszalny z Borygo NOWY,START

Borygo "START" - płyn IAT na glikolu etylenowym - praktycznie zbieżny z "NOWY" ale zawiera mniej azotanów - mieszalny z NOWY,ALU

Borygo "PREMIUM" - płyn OAT na glikolu etylenowym - nie mieszalny z żadnym innym Borygo :!:
jest to jedyny płyn spełniający normę G12 i wydłużony interwał wymiany do 5 lat - płyn jest produkowany przez TEXACO (Havoline XLC) i jedynie sygnowany logiem Borygo :wink:
Ważny jest fakt że nie każdy płyn "różowy" jest płynem G12 :!:
Ostatnio zmieniony przez rotax24 26-10-2014, 19:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dark210 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 33
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 26-10-2014, 19:11   
   Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003


Czy powinienem wyczyścić układ specjalnym płynem do czyszczenia chłodnic ? ( jeśli tak to jaki produkt jest dobry = jakość/cena) czy po prostu zalać płyn mieszalny z tym co ja mam np:

Borygo "ALU" - płyn HOAT czyli tzw.hybrydowy (połączenie IAT z OAT) - na glikolu etylenowym - mieszalny z Borygo NOWY,START
_________________


CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2014, 19:23   

dark210 napisał/a:
Czy powinienem wyczyścić układ specjalnym płynem do czyszczenia chłodnic ? ( jeśli tak to jaki produkt jest dobry = jakość/cena) czy po prostu zalać płyn mieszalny z tym co ja mam np:

Borygo "ALU" - płyn HOAT czyli tzw.hybrydowy (połączenie IAT z OAT) - na glikolu etylenowym - mieszalny z Borygo NOWY,START
- proponuję przepłukać układ tym - http://galonoleje.pl/skle...300ml-2699.html a docelowo zalać również HOAT http://galonoleje.pl/skle...hlodnic-4l.html w Twoim przypadku płukanie wykonałbym w ten sposób - http://www.seicento.pl/vi...ghlight=#521107
ps.zawsze najbezpieczniej jest robić dolewki tym samym płynem lub awaryjnie wodą destylowaną - nawet jeżeli oba płyny są IAT to nie ma 100% pewności co do zastosowanych dodatków i czy ich wymieszanie nie spowoduje w efekcie finalnym pogorszenia właściwości antykorozyjnych.
 
 
Pinio46 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13-02-2015, 19:25   
   Bolid: SC


Panowie a jak pozbyć się tego rażącego nalotu? Mechanik zalał mi nowy płyn i niby wyczyscił układ, ale popatrzyłem i w zbiorniczku wyrównawczym dalej syf.
 
 
Pinio46 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 14
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13-02-2015, 19:30   
   Bolid: SC


Panowie a jak pozbyć się tego rażącego nalotu? Mechanik zalał mi nowy płyn i niby wyczyscił układ, ale popatrzyłem i w zbiorniczku wyrównawczym dalej syf.
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 13-02-2015, 20:04   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Pewnie najwięcej czyszczenie dało w przewodach, a syf w zbiorniczku został. Ja bym go odkręcił, i wyczyścił wodą we własnym zakresie, przynajmniej będziesz miał pewność że pozbędziesz się tej mazi, druga sprawa jest jeszcze chłodnica, w niej też najczęsciej zbiera się dużo tego syfu
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
dark210 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Gru 2009
Posty: 33
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13-02-2015, 21:47   
   Bolid: Seicento 1.1 Mpi 2003


Ja wyczyściłem tym:

http://galonoleje.pl/skle...300ml-2699.html

a zalałem to:

https://www.motointegrato...2-hepu-15-litra

wcale aż tak drogo nie wychodzi, a dobrej jakości płyn.
co do płukania to mi też wszystkiego ze zbiorniczka nie wypłukało niestety ale to chyba norma, ja zostawiłem tylko tyle ile się dało to palcem wyszorowałem, a woda z płynem czyszczącym brudna była więc dużo brudu usunęło.

co do całego procesu czyszczenia to niestety ale przyspieszył mi on wymianę UPG bo zaczęło drastycznie ubywać płynu i był przedmuch na jednym z cylindrów, żeby nie było to nie obwiniam czyszczenia za to, ja już to miałem wcześniej tylko przed czyszczeniem raz na 2-3 miesiące dolać płynu musiałem bo gdzieś się podziewał, a po czyszczeniu już co kilka dni dolewka musiała być. Zrobiłem UPG + wymiana pompy wody i na razie gra i buczy. w sprawnym aucie nie powinno być takich przygód, ja podkreślam już wcześniej miałem objawy UPG, a to tylko przyspieszyło wymianę.

Pozdro
_________________


CASTROL MAGNATEC 5W40
TUTELA CAR ZC 75 SYNTH 75W80
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 13-02-2015, 23:08   

HEPU P999 G12 PLUS = BASF GLYSANTIN G30 :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum