FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ostry wałek do N-kowego 1.1
Autor Wiadomość
Sir_emak 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: W-wa
Wysłany: 23-02-2015, 14:53   Ostry wałek do N-kowego 1.1
   Bolid: SC 1.1 Schumacher


Jaki wałek rozrządu należałoby włożyć aby uzyskać około 90KM (po wystrojeniu) z silnika 1.1 pochodzącego z rajdówki grupy N ? I czy w ogóle jest możliwe uzyskanie takiej mocy wymieniając sam wałek przy zachowaniu rozsądnego przebiegu momentu obrotowego (auto jest wykorzystywane w KJSach)? Obecnie silnik ma trochę ponad 70KM.

Pozdrawiam, Sir_emak.
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 23-02-2015, 20:34   
   Bolid: Abarth 1.1


czesc,

wątpliwe aby z samego wałka uzyskać 20KM więcej... Chyba ze dolot, dłubnieta głowica, wydech strojenie itp to wtedy na pewno moc wzrośnie:)) Ważne aby mieć zdrową bazę i dużo $$ aby modzić 1.1:)) (Piszesz że po rajdówce więc tym bardziej, no chyba że wiesz co było robione itd...)Po za tym mogą pojawić się posty odbiegające od twego pytania typu , lepiej wkładać 1.4 16v gdzie od razu masz ok 95-100km:)) co zapewne wyszłoby taniej:)).

Pozdrawiam
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 24-02-2015, 09:12   Re: Ostry wałek do N-kowego 1.1
   Bolid: Czarny Abarth


Sir_emak napisał/a:
Jaki wałek rozrządu należałoby włożyć aby uzyskać około 90KM (po wystrojeniu) z silnika 1.1 pochodzącego z rajdówki grupy N ? I czy w ogóle jest możliwe uzyskanie takiej mocy wymieniając sam wałek przy zachowaniu rozsądnego przebiegu momentu obrotowego (auto jest wykorzystywane w KJSach)? Obecnie silnik ma trochę ponad 70KM.

Pozdrawiam, Sir_emak.


N-ki ktore latały w rallycrossie miały po 75-77KM, wiec ta moc 90KM troche wyssana z palca.
 
 
uxon 
Nałogowiec

Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 130
Skąd: Krakow
Wysłany: 24-02-2015, 13:05   
   Bolid: CCS


Ale to byly n'ki - czyli na seryjnym dolocie, walku, itd. Po prostu byly to wyselekcjonowane silniki, lepiej wykonane, ze zmienionym programem. Jako baza do dalszych modyfikacji, jesli tylko nie zajezdzone, to beda nawet lepsze. Skoro wyjsciowo masz 75KM zamiast 55, to 90 powinno peknac z niewielkim wysilkiem.
Seryjne 1.1 tez nie jest problemem zrobic na 90KM - sa przyklady wykresow na centomanii, wraz z modyfikacjami. Trzeba troche rzeczy porobic, ale na pewno jest to w zasiegu mozliwosci (mysle, ze: glowica z 1.2 po delikatnej obrobce, plus lekko ostrzejszy walek, plus dolot, wydech, pompa paliwa i strojenie) - da sie to zrobic, tylko pytanie o oplacalnosc. Taniej wyjdzie pewnie zrobic swap na 16v, ktory bedzie mial wyzszy moment.

Wracajac do glownego pytania, sam walek to raczej za malo. Potrzebujesz glowicy z 1.2, najlepiej obrobionej i dopiero do niej wkladaj walek. Jaki, to tez zalezy jaka charakterystyke silnika chcesz uzyskac. Swiatek ma walek 260, ktory nie da spektakularnych efektow, ale pozwala zachowac w miare plaski przebieg momentu - silnik w miare jeszcze idzie z dolu. Im ostrzejszy, tym lepiej idzie gora, ale z dolu wieksza dziura momentu.
Jak nie chcesz wydac fortuny, to polecam Rewar lub Heinricha - ktorzy przerabiaja walki. Najlepiej do nich sie skontaktowac - moze cos podpowiedza.
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 24-02-2015, 13:23   
   Bolid: Czarny Abarth


uxon napisał/a:
Ale to byly n'ki - czyli na seryjnym dolocie, walku, itd. Po prostu byly to wyselekcjonowane silniki, lepiej wykonane, ze zmienionym programem. Jako baza do dalszych modyfikacji, jesli tylko nie zajezdzone, to beda nawet lepsze. Skoro wyjsciowo masz 75KM zamiast 55, to 90 powinno peknac z niewielkim wysilkiem.
Seryjne 1.1 tez nie jest problemem zrobic na 90KM - sa przyklady wykresow na centomanii, wraz z modyfikacjami. Trzeba troche rzeczy porobic, ale na pewno jest to w zasiegu mozliwosci (mysle, ze: glowica z 1.2 po delikatnej obrobce, plus lekko ostrzejszy walek, plus dolot, wydech, pompa paliwa i strojenie) - da sie to zrobic, tylko pytanie o oplacalnosc. Taniej wyjdzie pewnie zrobic swap na 16v, ktory bedzie mial wyzszy moment.

Wracajac do glownego pytania, sam walek to raczej za malo. Potrzebujesz glowicy z 1.2, najlepiej obrobionej i dopiero do niej wkladaj walek. Jaki, to tez zalezy jaka charakterystyke silnika chcesz uzyskac. Swiatek ma walek 260, ktory nie da spektakularnych efektow, ale pozwala zachowac w miare plaski przebieg momentu - silnik w miare jeszcze idzie z dolu. Im ostrzejszy, tym lepiej idzie gora, ale z dolu wieksza dziura momentu.
Jak nie chcesz wydac fortuny, to polecam Rewar lub Heinricha - ktorzy przerabiaja walki. Najlepiej do nich sie skontaktowac - moze cos podpowiedza.


kolego poczytaj sobie o homologacji N dla CC/SC...
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-02-2015, 22:20   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Zgodnie z homologacją N-ki nie zrobisz i nikt jeszcze nie zrobił w Polsce odkąd jest sc/cc na 90km,nawet okolice są dalekie.
Manewry kilku znanych z 1.2 spi też kończyły sie wynikami zgodnymi z konkurencja.
Max wydolnośc jednopunktu przy ostrym wałku 295stopni np. Światka to 80km gdzieś-sam masz odpowiiedź.
Z 1.1 mozna wycisnać 90km-ale ze zmianami A-grupowymi w głowicy, na dolocie,wałku 283/295 stopni z kolektorem dolotowym z 1.2mpi i wydechowym rurowym+ strojenie.
A z czapką 1.2 z max obróbkami+ 2p lub 4p okolice 110km-tylko to do sportu-do 3tys nie jedzie-z 3 ruszasz. :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang - Mapa Forum