 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Ostry wałek do N-kowego 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
Sir_emak
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 40 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 23-02-2015, 14:53 Ostry wałek do N-kowego 1.1
Bolid: SC 1.1 Schumacher |
|
|
Jaki wałek rozrządu należałoby włożyć aby uzyskać około 90KM (po wystrojeniu) z silnika 1.1 pochodzącego z rajdówki grupy N ? I czy w ogóle jest możliwe uzyskanie takiej mocy wymieniając sam wałek przy zachowaniu rozsądnego przebiegu momentu obrotowego (auto jest wykorzystywane w KJSach)? Obecnie silnik ma trochę ponad 70KM.
Pozdrawiam, Sir_emak. |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 23-02-2015, 20:34
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
czesc,
wątpliwe aby z samego wałka uzyskać 20KM więcej... Chyba ze dolot, dłubnieta głowica, wydech strojenie itp to wtedy na pewno moc wzrośnie:)) Ważne aby mieć zdrową bazę i dużo $$ aby modzić 1.1:)) (Piszesz że po rajdówce więc tym bardziej, no chyba że wiesz co było robione itd...)Po za tym mogą pojawić się posty odbiegające od twego pytania typu , lepiej wkładać 1.4 16v gdzie od razu masz ok 95-100km:)) co zapewne wyszłoby taniej:)).
Pozdrawiam |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 24-02-2015, 09:12 Re: Ostry wałek do N-kowego 1.1
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
Sir_emak napisał/a: | Jaki wałek rozrządu należałoby włożyć aby uzyskać około 90KM (po wystrojeniu) z silnika 1.1 pochodzącego z rajdówki grupy N ? I czy w ogóle jest możliwe uzyskanie takiej mocy wymieniając sam wałek przy zachowaniu rozsądnego przebiegu momentu obrotowego (auto jest wykorzystywane w KJSach)? Obecnie silnik ma trochę ponad 70KM.
Pozdrawiam, Sir_emak. |
N-ki ktore latały w rallycrossie miały po 75-77KM, wiec ta moc 90KM troche wyssana z palca. |
|
|
|
 |
uxon
Nałogowiec
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 130 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 24-02-2015, 13:05
Bolid: CCS |
|
|
Ale to byly n'ki - czyli na seryjnym dolocie, walku, itd. Po prostu byly to wyselekcjonowane silniki, lepiej wykonane, ze zmienionym programem. Jako baza do dalszych modyfikacji, jesli tylko nie zajezdzone, to beda nawet lepsze. Skoro wyjsciowo masz 75KM zamiast 55, to 90 powinno peknac z niewielkim wysilkiem.
Seryjne 1.1 tez nie jest problemem zrobic na 90KM - sa przyklady wykresow na centomanii, wraz z modyfikacjami. Trzeba troche rzeczy porobic, ale na pewno jest to w zasiegu mozliwosci (mysle, ze: glowica z 1.2 po delikatnej obrobce, plus lekko ostrzejszy walek, plus dolot, wydech, pompa paliwa i strojenie) - da sie to zrobic, tylko pytanie o oplacalnosc. Taniej wyjdzie pewnie zrobic swap na 16v, ktory bedzie mial wyzszy moment.
Wracajac do glownego pytania, sam walek to raczej za malo. Potrzebujesz glowicy z 1.2, najlepiej obrobionej i dopiero do niej wkladaj walek. Jaki, to tez zalezy jaka charakterystyke silnika chcesz uzyskac. Swiatek ma walek 260, ktory nie da spektakularnych efektow, ale pozwala zachowac w miare plaski przebieg momentu - silnik w miare jeszcze idzie z dolu. Im ostrzejszy, tym lepiej idzie gora, ale z dolu wieksza dziura momentu.
Jak nie chcesz wydac fortuny, to polecam Rewar lub Heinricha - ktorzy przerabiaja walki. Najlepiej do nich sie skontaktowac - moze cos podpowiedza. |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 24-02-2015, 13:23
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
uxon napisał/a: | Ale to byly n'ki - czyli na seryjnym dolocie, walku, itd. Po prostu byly to wyselekcjonowane silniki, lepiej wykonane, ze zmienionym programem. Jako baza do dalszych modyfikacji, jesli tylko nie zajezdzone, to beda nawet lepsze. Skoro wyjsciowo masz 75KM zamiast 55, to 90 powinno peknac z niewielkim wysilkiem.
Seryjne 1.1 tez nie jest problemem zrobic na 90KM - sa przyklady wykresow na centomanii, wraz z modyfikacjami. Trzeba troche rzeczy porobic, ale na pewno jest to w zasiegu mozliwosci (mysle, ze: glowica z 1.2 po delikatnej obrobce, plus lekko ostrzejszy walek, plus dolot, wydech, pompa paliwa i strojenie) - da sie to zrobic, tylko pytanie o oplacalnosc. Taniej wyjdzie pewnie zrobic swap na 16v, ktory bedzie mial wyzszy moment.
Wracajac do glownego pytania, sam walek to raczej za malo. Potrzebujesz glowicy z 1.2, najlepiej obrobionej i dopiero do niej wkladaj walek. Jaki, to tez zalezy jaka charakterystyke silnika chcesz uzyskac. Swiatek ma walek 260, ktory nie da spektakularnych efektow, ale pozwala zachowac w miare plaski przebieg momentu - silnik w miare jeszcze idzie z dolu. Im ostrzejszy, tym lepiej idzie gora, ale z dolu wieksza dziura momentu.
Jak nie chcesz wydac fortuny, to polecam Rewar lub Heinricha - ktorzy przerabiaja walki. Najlepiej do nich sie skontaktowac - moze cos podpowiedza. |
kolego poczytaj sobie o homologacji N dla CC/SC... |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-02-2015, 22:20
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Zgodnie z homologacją N-ki nie zrobisz i nikt jeszcze nie zrobił w Polsce odkąd jest sc/cc na 90km,nawet okolice są dalekie.
Manewry kilku znanych z 1.2 spi też kończyły sie wynikami zgodnymi z konkurencja.
Max wydolnośc jednopunktu przy ostrym wałku 295stopni np. Światka to 80km gdzieś-sam masz odpowiiedź.
Z 1.1 mozna wycisnać 90km-ale ze zmianami A-grupowymi w głowicy, na dolocie,wałku 283/295 stopni z kolektorem dolotowym z 1.2mpi i wydechowym rurowym+ strojenie.
A z czapką 1.2 z max obróbkami+ 2p lub 4p okolice 110km-tylko to do sportu-do 3tys nie jedzie-z 3 ruszasz. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|