FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Błąd P0300 (wypdanie zapłonów) i "check engine"
Autor Wiadomość
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-03-2015, 19:35   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


ir3n3usz napisał/a:
W SC można wyzerować parametry autoadaptacyjne albo przyswoić koło foniczne.

Ale to "można" czy "trzeba"? Jeśli trzeba to w jakich przypadkach? Myślałem, że komputer sam się jakoś adaptuje po jakimś czasie, np po wymianie silniczka krokowego i nic więcej nie trzeba robić.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 04-03-2015, 21:38   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Jeśli samochód jedzie dobrze, to nie ma potrzeby nic robić.

barkor napisał/a:
Jeśli trzeba to w jakich przypadkach?


po awarii sondy lambda; po przeskoczeniu paska rozrządu; po złej regulacji lpg; po dużej ingerencji mechanicznej,np. jak były nieszczelne zawory; po wymianie świec zapłonowych jeśli były skrajnie wypalone aż wypadały zapłony; jeśli mają przewody WN przebicie, to po wymianie też trzeba zrobić reset autoadaptacji i pewnie znalazłoby się kilka innych powodów.

barkor napisał/a:
Myślałem, że komputer sam się jakoś adaptuje po jakimś czasie


Tak to prawda, ale są pewne granice po przekroczeniu których już sobie nie poradzi.
_________________
Moje Seicento
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-03-2015, 21:59   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


ir3n3usz, to jeszcze dla uściślenia, to dotyczy zarówno mpi jak i spi czy taka potrzeba jest tylko w mpi?
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 05-03-2015, 11:19   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


O tę linkę właśnie mi chodziło :wink:
Po wykonaniu monitorów nowe parametry uznaje sterownik jako parametry odniesienia , po przekroczeniu wartości regulacji wyświetla kod usterki ,jeśli następna wartość regulacji i kolejne mieszczą się w zakresie (regulacji) kod usterki zostaje skasowany , chyba że tak jak kolega napisał silnik jest w takim stanie w którym już niema czym regulować....
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 05-03-2015, 21:26   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


barkor napisał/a:
ir3n3usz, to jeszcze dla uściślenia, to dotyczy zarówno mpi jak i spi czy taka potrzeba jest tylko w mpi?


tylko MPI, bo tutaj jak rozjedzie się mapa to nie da się jechać

wydaje mi się, że ECU SPI jest bardziej odporne na wszelkie nieprawidłowości mechaniczne, niby w diagnoskopach jest możliwość resetu ale w sumie nic to nie daje i nawet na gazie bez emulatora sondy silniki kręcą się dobrze. Moje 1.2 16V lata na gazie od bardzo dawna i nigdy nie miałem później problemów z benzyną, nic się nie "rozjeżdża". W tych starych kompach jak się mapa rozjedzie bardzo, to często trzeba kompa wymienić bo nie da się go zresetować. Miałem takie przypadki. Ale zwykle jeżdżą i nic się nie dzieje.
_________________
Moje Seicento
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 06-03-2015, 12:10   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


Nie wiem dokładnie ale chyba jest ograniczona liczba programowań sterownika(EPROM ?)?Ale "głowy nie dam"...
 
 
szyszunia 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 138
Skąd: ELA - Łask
Wysłany: 27-04-2015, 20:19   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


Bizi napisał/a:
Witam

Na wstępie dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.

Po wyżej opisanych "bojach" z mechanikiem i ASO, którzy to albo nie wiedzieli o co mi chodzi, albo chcieli wymienić pół samochodu, postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i problem rozwiązałem pomyślnie :grin:

Przypomnę - migająca (później zaczęła się świecić na stałe) kontrolka "check engine" po wymianie paska rozrządu i świec oraz błędy P0300 (wypadanie zapłonów) i P0130 (O2 sensor, ten pojawił się później).

Kupiłem na Allegro kabel Viaken ELM327 USB v1.4, ściągnąłem oprogramowanie FiatECUScan v2.3.1 (musi być pełna, zarejestrowana wersja, którą można znaleźć na necie lub zapłacić 49.95 EURO).

UWAGA - u mnie silnik chodził normalnie bez żadnych strat mocy. Jeżeli u Ciebie tak nie jest to poniższe porady najprawdopodobniej nic nie pomogą.

I teraz czynności (program można ustawić w ustawieniach na język polski i tak będzie w poniższym poradniku; standardowo po instalacji program jest po angielsku):

UWAGA - Zakładam, że w ustawieniach programu jest ustawiony odpowiedni interfejs i port COM. Jak ustawić? Wszystko jest opisane na stronie fiatecuscan[dot]net w zakładce "How to use".

1. Nagrzać silnik (niech sobie chodzi na biegu jałowym aż do załączenia wiatraka silnika).

2. Wyłączyć zapłon, podłączyć kabelek do samochodu i komputera, włączyć zapłon (nie odpalać silnika), w programie FiatECUScan wybrać model, sterownik i odpowiednią wersję komputera.
U mnie było:
Marka: "Fiat"
Model/wersja: "Seicento 1108 CF3"
System: "Silnik"
ECU: "Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF EOBD Injection"
Wersję komputera można sprawdzić na nalepce na komputerze pod maską. Natomiast jeżeli komuś się nie chce tam zaglądać, to można wybierać po kolei różne sterowniki i się łączyć. Jeżeli połączymy się ze źle wybranym ECU, to program wywali komunikat "Nieprawidłowy kod ISO". Natomiast jeżeli wybraliśmy dobry model i ECU to nic się nie pokaże.

3. Jeżeli już wybraliśmy wszystko, to klikamy w przycisk "Połączenie" (można też nacisnąć F10). Program powinien teraz chwilę się łączyć i pokazać okno z informacjami nt sterownika itp.

4. Przechodzimy do zakładki "F3 Błędy", możemy sobie przejrzeć co tam jest, poczytać i klikamy "F10 Wyczyść błędy". Powinny zniknąć i zamiast nich pokaże się komunikat "Nie ma kodów błędów".

5. Przechodzimy do zakładki "F7" (Adjustments), wybieramy "Wyzerowanie parametrów samodopasowawczych", czytamy porady w prawym okienku, naciskamy przycisk "F10" (Execute) w prawym dolnym rogu. Program się zapyta, czy przeczytaliśmy porady (naciskamy Y) i czekamy na komunikat o potwierdzeniu pomyślnego zakończenia operacji.

6. Następnie przechodzimy z powrotem do zakładki "F2 Informacje" i klikamy "F11 Rozłącz". Wyłączamy zapłon, odłączamy interfejs od samochodu i komputera.

7. Uruchamiamy silnik. Po uruchomieniu powinna cały czas migać kontrolka "check engine". Należy dodać gazu, przytrzymać na ok. 3 sekundy powyżej 4500 obr. (może być też prawie do odcięcia :smile: ), gwałtownie puścić gaz i tak ze 3-4 razy. Kontrolka powinna zgasnąć. Wyłączamy silnik.

8. To w zasadzie wszystko. Można teraz przejechać się kilka kilometrów aby sprawdzić czy wszystko jest w porządku.

UWAGA - wersja programu v2.3.1 nie posiada jeszcze możliwości uruchomienia procedury uczenia koła fonicznego dla ECU Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF. Funkcja ta ma zostać zaimplementowana w przyszłych wersjach programu. U mnie wystarczyło zrobienie samej auto-adaptacji, jeżeli natomiast to nie pomoże to trzeba poczekać na nową wersję programu i wtedy w zakładce "F7" pojawi się jeszcze oprócz "wyzerowania parametrów samodopasowawczych" opcja uczenia koła fonicznego.

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i mam nadzieję, że ja też komuś pomogłem :smile:



zastosowałem na swoim Bzyku i kontrolka nie zapala się już a borykałem się z tym półtora roku i nikt nie potrafił pomóc a miganie marchewy drażniło bardzo dzięki za manual :)
_________________
Bzyk - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361686

,, Nauczycielem wszystkiego jest praktyka "
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum