 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Błąd P0300 (wypdanie zapłonów) i "check engine" |
Autor |
Wiadomość |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-03-2015, 19:35
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | W SC można wyzerować parametry autoadaptacyjne albo przyswoić koło foniczne. |
Ale to "można" czy "trzeba"? Jeśli trzeba to w jakich przypadkach? Myślałem, że komputer sam się jakoś adaptuje po jakimś czasie, np po wymianie silniczka krokowego i nic więcej nie trzeba robić. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 04-03-2015, 21:38
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Jeśli samochód jedzie dobrze, to nie ma potrzeby nic robić.
barkor napisał/a: | Jeśli trzeba to w jakich przypadkach? |
po awarii sondy lambda; po przeskoczeniu paska rozrządu; po złej regulacji lpg; po dużej ingerencji mechanicznej,np. jak były nieszczelne zawory; po wymianie świec zapłonowych jeśli były skrajnie wypalone aż wypadały zapłony; jeśli mają przewody WN przebicie, to po wymianie też trzeba zrobić reset autoadaptacji i pewnie znalazłoby się kilka innych powodów.
barkor napisał/a: | Myślałem, że komputer sam się jakoś adaptuje po jakimś czasie |
Tak to prawda, ale są pewne granice po przekroczeniu których już sobie nie poradzi. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-03-2015, 21:59
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
ir3n3usz, to jeszcze dla uściślenia, to dotyczy zarówno mpi jak i spi czy taka potrzeba jest tylko w mpi? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 05-03-2015, 11:19
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
O tę linkę właśnie mi chodziło
Po wykonaniu monitorów nowe parametry uznaje sterownik jako parametry odniesienia , po przekroczeniu wartości regulacji wyświetla kod usterki ,jeśli następna wartość regulacji i kolejne mieszczą się w zakresie (regulacji) kod usterki zostaje skasowany , chyba że tak jak kolega napisał silnik jest w takim stanie w którym już niema czym regulować.... |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 05-03-2015, 21:26
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
barkor napisał/a: | ir3n3usz, to jeszcze dla uściślenia, to dotyczy zarówno mpi jak i spi czy taka potrzeba jest tylko w mpi? |
tylko MPI, bo tutaj jak rozjedzie się mapa to nie da się jechać
wydaje mi się, że ECU SPI jest bardziej odporne na wszelkie nieprawidłowości mechaniczne, niby w diagnoskopach jest możliwość resetu ale w sumie nic to nie daje i nawet na gazie bez emulatora sondy silniki kręcą się dobrze. Moje 1.2 16V lata na gazie od bardzo dawna i nigdy nie miałem później problemów z benzyną, nic się nie "rozjeżdża". W tych starych kompach jak się mapa rozjedzie bardzo, to często trzeba kompa wymienić bo nie da się go zresetować. Miałem takie przypadki. Ale zwykle jeżdżą i nic się nie dzieje. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
MichałFIAT
Nałogowiec
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 165 Skąd: mazowsze
|
Wysłany: 06-03-2015, 12:10
Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r |
|
|
Nie wiem dokładnie ale chyba jest ograniczona liczba programowań sterownika(EPROM ?)?Ale "głowy nie dam"... |
|
|
|
 |
szyszunia
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 01 Sie 2013 Posty: 138 Skąd: ELA - Łask
|
Wysłany: 27-04-2015, 20:19
Bolid: Seicento 1.1 mpi |
|
|
Bizi napisał/a: | Witam
Na wstępie dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.
Po wyżej opisanych "bojach" z mechanikiem i ASO, którzy to albo nie wiedzieli o co mi chodzi, albo chcieli wymienić pół samochodu, postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce i problem rozwiązałem pomyślnie
Przypomnę - migająca (później zaczęła się świecić na stałe) kontrolka "check engine" po wymianie paska rozrządu i świec oraz błędy P0300 (wypadanie zapłonów) i P0130 (O2 sensor, ten pojawił się później).
Kupiłem na Allegro kabel Viaken ELM327 USB v1.4, ściągnąłem oprogramowanie FiatECUScan v2.3.1 (musi być pełna, zarejestrowana wersja, którą można znaleźć na necie lub zapłacić 49.95 EURO).
UWAGA - u mnie silnik chodził normalnie bez żadnych strat mocy. Jeżeli u Ciebie tak nie jest to poniższe porady najprawdopodobniej nic nie pomogą.
I teraz czynności (program można ustawić w ustawieniach na język polski i tak będzie w poniższym poradniku; standardowo po instalacji program jest po angielsku):
UWAGA - Zakładam, że w ustawieniach programu jest ustawiony odpowiedni interfejs i port COM. Jak ustawić? Wszystko jest opisane na stronie fiatecuscan[dot]net w zakładce "How to use".
1. Nagrzać silnik (niech sobie chodzi na biegu jałowym aż do załączenia wiatraka silnika).
2. Wyłączyć zapłon, podłączyć kabelek do samochodu i komputera, włączyć zapłon (nie odpalać silnika), w programie FiatECUScan wybrać model, sterownik i odpowiednią wersję komputera.
U mnie było:
Marka: "Fiat"
Model/wersja: "Seicento 1108 CF3"
System: "Silnik"
ECU: "Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF EOBD Injection"
Wersję komputera można sprawdzić na nalepce na komputerze pod maską. Natomiast jeżeli komuś się nie chce tam zaglądać, to można wybierać po kolei różne sterowniki i się łączyć. Jeżeli połączymy się ze źle wybranym ECU, to program wywali komunikat "Nieprawidłowy kod ISO". Natomiast jeżeli wybraliśmy dobry model i ECU to nic się nie pokaże.
3. Jeżeli już wybraliśmy wszystko, to klikamy w przycisk "Połączenie" (można też nacisnąć F10). Program powinien teraz chwilę się łączyć i pokazać okno z informacjami nt sterownika itp.
4. Przechodzimy do zakładki "F3 Błędy", możemy sobie przejrzeć co tam jest, poczytać i klikamy "F10 Wyczyść błędy". Powinny zniknąć i zamiast nich pokaże się komunikat "Nie ma kodów błędów".
5. Przechodzimy do zakładki "F7" (Adjustments), wybieramy "Wyzerowanie parametrów samodopasowawczych", czytamy porady w prawym okienku, naciskamy przycisk "F10" (Execute) w prawym dolnym rogu. Program się zapyta, czy przeczytaliśmy porady (naciskamy Y) i czekamy na komunikat o potwierdzeniu pomyślnego zakończenia operacji.
6. Następnie przechodzimy z powrotem do zakładki "F2 Informacje" i klikamy "F11 Rozłącz". Wyłączamy zapłon, odłączamy interfejs od samochodu i komputera.
7. Uruchamiamy silnik. Po uruchomieniu powinna cały czas migać kontrolka "check engine". Należy dodać gazu, przytrzymać na ok. 3 sekundy powyżej 4500 obr. (może być też prawie do odcięcia ), gwałtownie puścić gaz i tak ze 3-4 razy. Kontrolka powinna zgasnąć. Wyłączamy silnik.
8. To w zasadzie wszystko. Można teraz przejechać się kilka kilometrów aby sprawdzić czy wszystko jest w porządku.
UWAGA - wersja programu v2.3.1 nie posiada jeszcze możliwości uruchomienia procedury uczenia koła fonicznego dla ECU Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF. Funkcja ta ma zostać zaimplementowana w przyszłych wersjach programu. U mnie wystarczyło zrobienie samej auto-adaptacji, jeżeli natomiast to nie pomoże to trzeba poczekać na nową wersję programu i wtedy w zakładce "F7" pojawi się jeszcze oprócz "wyzerowania parametrów samodopasowawczych" opcja uczenia koła fonicznego.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i mam nadzieję, że ja też komuś pomogłem |
zastosowałem na swoim Bzyku i kontrolka nie zapala się już a borykałem się z tym półtora roku i nikt nie potrafił pomóc a miganie marchewy drażniło bardzo dzięki za manual |
_________________ Bzyk - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361686
,, Nauczycielem wszystkiego jest praktyka " |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|