FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana głowicy? Czy opłacalne?
Autor Wiadomość
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 05-03-2015, 23:21   Zmiana głowicy? Czy opłacalne?
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


No i niestety stało się dziś jechałem i nagle auto straciło kompresje na 2 garach 3 i 4 ;/ . Oprócz tego jakieś metaliczne stukanie było słychać z głowicy. Liczę się z tym że głowica może byś poważnie uszkodzona. Myślę nad założeniem głowicy z 1.2 75km na kompie z 1.1 MPI. Czy jeśli załoze głowice 1.2 na wtryskach 1.2 przepustnicy oraz kolektorze ssącym a listwą paliwową od 1.1MPI to będzie jakaś różnica w porównaniu z serią oraz czy będzie to dobrze współgrać? I jak wygląda sprawa z rozrządem pasek od 1.1 czy trzeba zmieniać?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 06-03-2015, 02:06   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Głowica to pół biedy-żeby to ogarnąć kompem MPI, trzeba listwę wtryskową z Mpi z kolektorem inaczej współgrać nie będzie i będziesz klął. :wink:
Sama głowica-mówimy o zdrowej seryjna da efekt prawie żaden-komplet-czapka+ssący+wtryski 1.2/lub wstyski od MPI z szyną sterowane kompem MPI jeżdżą-czy lepiej-trochę na pewno.
Najlepiej to było by ww. zestaw(czapke lekko splanować i obrobić + komp z .2 75+ remap-wtedy z 10-15 km ugrasz-moment koło 90 nm.
Koło zostawiasz od 1.1mpi bo potrzebne jest pod czujnik faz.
Sama wymiana głowicy z bawieniem się w pasowanie kolektorów+wtryski 1.2 75 z tym kolektorem MPI to nic dobrego jak sterowane przez komp MPI.
Znowu zestaw ssący+ wałek 866+kolektor i wtryski z 1.2 75+ komp 1.2 75 z reemapem kosztuje sporo (najwięcej reemap, ale czuć różnicę).
Jak chcesz zmieniać samą czapkę z wtryskami to zostaw głowicę z MPI 1.1/1.2 60km; + dokup wałek 866+ dolot i lekki efekt będzie.-a problemów najmniej-czasami check przy tym wałku i sterowniku na wys obr sie zapala, ale to nic, gasnie.
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 06-03-2015, 08:35   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Możliwe, że tylko wydmuchało uszczelkę pod głowicą, więc ja bym się wstrzymał z zakupem nowej głowicy do momentu jej zdjęcia i sprawdzenia.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 06-03-2015, 15:35   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Wczoraj zacząłem a dziś będę kończył rozbieranie i.najwyżej napisze o rezultatach
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 06-03-2015, 18:41   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


głowica do wyrzucenia była kiedyś planowana poza tym podarte panewki wałka rozrządu oraz wałek, na którym nie ma oznaczenia :/ co doradzacie?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 06-03-2015, 23:15   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


hmm, wałek i panewki same z siebie się nie "drą". Mam rozumieć, że to wszystko się po prostu zatarło? A zatrzeć się mogło chyba tylko z braku oleju. Kwestia czemu olej nie docierał do panewek wałka. Jaki przebieg tego seja skoro już kiedyś głowica była planowana? Może silnik jest do wymiany...
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 07-03-2015, 09:24   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


195 000 km gladz idealna próg mały i oleju nie brał panewka jedna od strony rozrządu ostro poparta reszta w nienagannym stanie . Na amen się nie zatarł bo.do domu wrócił o własnych siłach tylko na 2 garach . I.co teraz robić głowica od 1.2 na osprzęcie 1.1 czy 1.1głowice i najwyżej co wałek od 1.2? Oraz takie pytanie głowica SPI nie pasuje do MPI bo nigdzie nie znalazłem jednolitej odpowiedzi?
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-03-2015, 11:40   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Głowica z 1.2 różni się od mpi tylko średnicą kanałów dolotowych, no i ma czujnik temperatury wkręcany w głowicę taki do kontrolki. Tylko tyle, że ciężko będzie znaleźć głowicę w dobrym stanie bo to już wiekowe silniki, ale jak znajdziesz to nie widzę przeciwwskazań, tak samo z wałkiem. Generalnie jeśli planujesz w przyszłości podnoszenie mocy tego silnika i jakieś dalsze modyfikacje to wsadzałbym głowicę i wałek od 1.2 (z samej tej operacji jakiegoś wyraźnego wzrostu mocy raczej nie odczujesz), a jeśli po prostu chcesz naprawić ten silnik to pozostań przy głowicy i wałku z 1.1mpi. Takie moje zdanie :wink:

Głowica z 1.1spi znacząco różni się od 1.1mpi, inny kształt kanałów dolotowych i przede wszystkim inny rozstaw szpilek kolektora ssącego, przez co kolektor z 1.1mpi/1.2 nie pasuje do głowicy 1.1spi.
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 
 
miXol2607 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 129
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 07-03-2015, 13:36   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Dzięki za radę. Jutro jadę po cały motor z małym realnym przebiegiem. Także temat głowicy uważam za zakoczony. :grin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum