Zmiana głowicy? Czy opłacalne? |
Autor |
Wiadomość |
miXol2607
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 129 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 05-03-2015, 23:21 Zmiana głowicy? Czy opłacalne?
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
No i niestety stało się dziś jechałem i nagle auto straciło kompresje na 2 garach 3 i 4 . Oprócz tego jakieś metaliczne stukanie było słychać z głowicy. Liczę się z tym że głowica może byś poważnie uszkodzona. Myślę nad założeniem głowicy z 1.2 75km na kompie z 1.1 MPI. Czy jeśli załoze głowice 1.2 na wtryskach 1.2 przepustnicy oraz kolektorze ssącym a listwą paliwową od 1.1MPI to będzie jakaś różnica w porównaniu z serią oraz czy będzie to dobrze współgrać? I jak wygląda sprawa z rozrządem pasek od 1.1 czy trzeba zmieniać? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-03-2015, 02:06
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Głowica to pół biedy-żeby to ogarnąć kompem MPI, trzeba listwę wtryskową z Mpi z kolektorem inaczej współgrać nie będzie i będziesz klął.
Sama głowica-mówimy o zdrowej seryjna da efekt prawie żaden-komplet-czapka+ssący+wtryski 1.2/lub wstyski od MPI z szyną sterowane kompem MPI jeżdżą-czy lepiej-trochę na pewno.
Najlepiej to było by ww. zestaw(czapke lekko splanować i obrobić + komp z .2 75+ remap-wtedy z 10-15 km ugrasz-moment koło 90 nm.
Koło zostawiasz od 1.1mpi bo potrzebne jest pod czujnik faz.
Sama wymiana głowicy z bawieniem się w pasowanie kolektorów+wtryski 1.2 75 z tym kolektorem MPI to nic dobrego jak sterowane przez komp MPI.
Znowu zestaw ssący+ wałek 866+kolektor i wtryski z 1.2 75+ komp 1.2 75 z reemapem kosztuje sporo (najwięcej reemap, ale czuć różnicę).
Jak chcesz zmieniać samą czapkę z wtryskami to zostaw głowicę z MPI 1.1/1.2 60km; + dokup wałek 866+ dolot i lekki efekt będzie.-a problemów najmniej-czasami check przy tym wałku i sterowniku na wys obr sie zapala, ale to nic, gasnie. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 06-03-2015, 08:35
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Możliwe, że tylko wydmuchało uszczelkę pod głowicą, więc ja bym się wstrzymał z zakupem nowej głowicy do momentu jej zdjęcia i sprawdzenia. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
miXol2607
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 129 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 06-03-2015, 15:35
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Wczoraj zacząłem a dziś będę kończył rozbieranie i.najwyżej napisze o rezultatach |
|
|
|
 |
miXol2607
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 129 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 06-03-2015, 18:41
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
głowica do wyrzucenia była kiedyś planowana poza tym podarte panewki wałka rozrządu oraz wałek, na którym nie ma oznaczenia co doradzacie? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 06-03-2015, 23:15
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
hmm, wałek i panewki same z siebie się nie "drą". Mam rozumieć, że to wszystko się po prostu zatarło? A zatrzeć się mogło chyba tylko z braku oleju. Kwestia czemu olej nie docierał do panewek wałka. Jaki przebieg tego seja skoro już kiedyś głowica była planowana? Może silnik jest do wymiany... |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
miXol2607
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 129 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 07-03-2015, 09:24
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
195 000 km gladz idealna próg mały i oleju nie brał panewka jedna od strony rozrządu ostro poparta reszta w nienagannym stanie . Na amen się nie zatarł bo.do domu wrócił o własnych siłach tylko na 2 garach . I.co teraz robić głowica od 1.2 na osprzęcie 1.1 czy 1.1głowice i najwyżej co wałek od 1.2? Oraz takie pytanie głowica SPI nie pasuje do MPI bo nigdzie nie znalazłem jednolitej odpowiedzi? |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 07-03-2015, 11:40
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Głowica z 1.2 różni się od mpi tylko średnicą kanałów dolotowych, no i ma czujnik temperatury wkręcany w głowicę taki do kontrolki. Tylko tyle, że ciężko będzie znaleźć głowicę w dobrym stanie bo to już wiekowe silniki, ale jak znajdziesz to nie widzę przeciwwskazań, tak samo z wałkiem. Generalnie jeśli planujesz w przyszłości podnoszenie mocy tego silnika i jakieś dalsze modyfikacje to wsadzałbym głowicę i wałek od 1.2 (z samej tej operacji jakiegoś wyraźnego wzrostu mocy raczej nie odczujesz), a jeśli po prostu chcesz naprawić ten silnik to pozostań przy głowicy i wałku z 1.1mpi. Takie moje zdanie
Głowica z 1.1spi znacząco różni się od 1.1mpi, inny kształt kanałów dolotowych i przede wszystkim inny rozstaw szpilek kolektora ssącego, przez co kolektor z 1.1mpi/1.2 nie pasuje do głowicy 1.1spi. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
miXol2607
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 129 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 07-03-2015, 13:36
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Dzięki za radę. Jutro jadę po cały motor z małym realnym przebiegiem. Także temat głowicy uważam za zakoczony. |
|
|
|
 |
|