Wymiana łożysk przód |
Autor |
Wiadomość |
n30x
Bywalec

Pomógł: 16 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 57 Skąd: Knurów / Kielce
|
Wysłany: 11-04-2015, 12:44 Wymiana łożysk przód
Bolid: Seicento 899 - 2001r |
|
|
Witam!
Szukajka mi nie pomogła więc zwracam się bezpośrednio do Was drodzy forumowicze.
Chciałem się zabrać za wymianę łożysk w przednich kołach, o ile w zeszłym roku wymieniłem tył (całe piasty) o tyle nie wiem co i jak z przodem, piast znaleźć za bardzo nie mogę, na allegro są prawie same łożyska a więc co wymieniać? Całą piastę czy samo łożysko? Poradze sobie bez prasy z samym łozyskiem? Jakie są tam łożyska, zwykłe (zakręcane w opór) czy stożkowe które trzeba dokręcać z odpowiednią siłą?
Z góry dziękuję za wytłumaczenie tematu |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 11-04-2015, 13:48
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Łożysko dwurzędowe, wyciskane prasą.
Samodzielnie pod blokiem raczej nie wyciśniesz. |
|
|
|
 |
n30x
Bywalec

Pomógł: 16 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 57 Skąd: Knurów / Kielce
|
Wysłany: 11-04-2015, 15:05
Bolid: Seicento 899 - 2001r |
|
|
pod blokiem nie ale w garażu z pewnością, pewnie trochu przy tym zejdzie ale warto się pomęczyć |
|
|
|
 |
owen
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 35 Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 216 Skąd: Pawłowice
|
Wysłany: 11-04-2015, 15:07
Bolid: Było SC 900...było 1.2 8V...jest Madzia eFka. |
|
|
Panie na forum było mnóstwo razy....zrugają za nieczytajstwo
Łożyska zwykłe. Ja wymieniłem przód w zeszłym roku bez prasy nie pod blokiem ale w garażu znajomego...dość dużo czasu mi zeszło. Bieżnia zewnętrzna jest w zwrotnicy, a bieżnia wewnętrzna jest na pieście. Obie wycisnąć, wprasować nowe łożysko do zwrotnicy, a potem piastę do łożyska i pozakręcać w odwrotnej kolejności do ściągania. Ot cała filozofia |
|
|
|
 |
|