FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z podświetleniem kokpitu (wentylatorów itp)
Autor Wiadomość
ziarno90 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-04-2015, 11:35   Problem z podświetleniem kokpitu (wentylatorów itp)
   Bolid: Fiat Seicento 900


Witam,

jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata Seicento 900 z 2003r i napotkałem się na problem z podświetleniem nawiewów, temperatury i miejsca nawiewu.
W pierwszym momencie pomyślałem, że to żarówki są skopane - nie zastanawiając się rozkręciłem przedni panel i od razu wpadły mi w oko 2 spalone żarówki 12V 1.2W. Wymieniłem, ale niestety po kilku odpaleniach auta znowu się spaliły.

Pytanie - gdzie szukać przyczyny takiego zjawiska?
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 26-04-2015, 12:04   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


ziarno90 napisał/a:
Wymieniłem, ale niestety po kilku odpaleniach auta znowu się spaliły.



Pytanie - gdzie szukać przyczyny takiego zjawiska?

Albo w jakości żarówek, (zbyt mało "jakościowe", czyli jakieś liche), albo może w prądzie z alternatora, może regulator "szwankuje" i alternator daje zbyt wysokie napięcie.
 
 
ziarno90 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-04-2015, 12:49   
   Bolid: Fiat Seicento 900


Nie jestem elektrykiem (choć ostatnio kupiłem miernik) - byłbyś w stanie powiedzieć jakie prądy/napięcia powinny znajdować się na alternatorze ? Gdzie przyłożyć +- ?

spróbuje jeszcze nabyć dobre żarówki
 
 
szyszunia 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 138
Skąd: ELA - Łask
Wysłany: 26-04-2015, 13:15   
   Bolid: Seicento 1.1 mpi


Ustaw miernik na napięcie stałe w przedziale do 20 volt.
Odpal samochód podłącz miernik pod akumulator (plus do plusa - minus do minusa) i wtedy zobaczysz co i jak z ładowaniem. Przyda się druga osoba by lekko przy gazować auto wtedy ładowanie powinno wzrastać . jak dobrze pamiętam to na wyższych obrotach ładowanie nie powinno przekroczyć 14,7 volta.
a na jałowych nie powinno być mniejsze niż 12 volt
jeśli się mylę niech ktoś skoryguje moją wypowiedz.
_________________
Bzyk - http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361686

,, Nauczycielem wszystkiego jest praktyka "
 
 
 
Ichtio 
Nałogowiec

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 376
Skąd: Marklowice (SWD)
Wysłany: 26-04-2015, 15:54   
   Bolid: Fiat Seicento 900 Young


szyszunia napisał/a:
na wyższych obrotach ładowanie nie powinno przekroczyć 14,7 volta.


Właśnie tak! :cool:

Gdyby było coś w ładowaniem to paliło by więcej żarówek a nie tylko w nawiewów... Jak sprawdzisz napięcie na aku sprawdź też w nawiewach (w miejscu na żarówki).


PS 899ccm wychodziły w 2003 roku? Nie skończyły się w 2002? :roll:
 
 
mieszko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 32
Skąd: Krk
Wysłany: 26-04-2015, 21:25   
   Bolid: Seito 0,9


Z tymi żarówkami jest też tak, że lubią się wysunąć. Ja kiedyś nakupowałem ich sporo, a okazało się że nie świeciły bo się wysunęły (nie było styku). Po drugim razie prysnąłem spreyem do styków elektrycznych (takim miedzianym) i chyba podziałało, bo już pół roku świecą. Sprawdź, czy aby naprawdę żarówki są spalone... Na szczęście konsola środkowa to tylko 3 imbusy i jedna śrubka, więc 5 minut pracy i można zweryfikować. Gorzej z licznikiem, gdzie już jest więcej zabawy.
 
 
ziarno90 
nówka sztuka ;)

Wiek: 35
Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-04-2015, 00:26   
   Bolid: Fiat Seicento 900


Dzięki za pomoc chłopaki - okazało się, że żarówki rzeczywiśnie nie były spalone - wysunęły się :)
Dzięki za porady- pomoc na najwyższym poziomie.
Pozostało mi jeszcze parę usterek do zrobienia m.in:
- nie pali się kontrolka świateł mijania (jest sporo tematów o tym )
- nie pali się podświetlenie zapalniczki + zapalniczka nie grzeje się. Ładowarka samochodowa normalnie działa
- wymiana anteny - tu z pewnością będę potrzebował pomocy - jutro podeśle zdjęcie jak to wygląda.
 
 
Luszeq 
Nałogowiec


Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 463
Skąd: Radymno
Wysłany: 27-04-2015, 01:13   
   Bolid: MAZDA 323F BJ


Musisz sprawdzić żarówki, o ile przy zapalniczce wystarczy odkręcić tunel i zmienić żarówkę, tak w przypadku licznika jest więcej zabawy.

Jak działa zapalniczka to żarówka (o ile nie jest spalona) musi świecić.

Mi się raz spaliła żarówka od rezerwy, jakie było zdziwienie gdy w końcu wachy brakło (lpg, nie zwracałem uwagi na wskazówkę) :D

PS: Jak nie chcesz, żeby mocno jarzyły żarówki możesz wpakować te pod 24v, będą świecić na pół gwizdka. Nie będzie Cię wkurzała kontrolka od świateł ;)
_________________

Karmazynowa strzała
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum