Silnik sie dusi przy spokojnej jeździe |
Autor |
Wiadomość |
ssibliveD
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 36 Skąd: PL
|
Wysłany: 23-04-2015, 14:41 Silnik sie dusi przy spokojnej jeździe
Bolid: Devilbiss |
|
|
2 lata po swapie i pierwszy problem z silnikiem. 1.2 16v z lanci ypsilon zaczął mi się dusić gdy jade obojetnie na którym biegu i nie podnoszę predkości. Podczas przyspieszania czy tez szybkiej jazdy nie dzieje się to, dzieje sie to gdy jade spokojnie i utrzymuje stałą predkość.
Nie wiem za co się tu wziasc czy to od strony paliwa, elektryki czy sterowania.
Na swiecach i kablach mam nastukane 20 tys km, pompe paliwa wyciagałem z całym koszem przeczysciłem to sitko wstępne, ale tam i tak nic nie było pozatykane wiec to tez odpada. Filtr paliwa zmienie dzis bo kupiłem jutro sie chyba wybiore po nowe swiece i kable.
Jakies pomysły ? |
|
|
|
 |
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 24-04-2015, 11:06
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
Sprawdź sondę lambda i Map sensor. Sonda przy spokojnej jeździe powinna pokazywać w okolicach 0,4-0,6V z wachnięciami map sensor około -0,4/-0,6 bar |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 24-04-2015, 15:52
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Map lub położenie przepustnicy 'wytarte' w danej pozycji i daje przekłamania.
Co do paliwa, kosz ma tutaj najmniejsze znaczenie. Cały niekorzystny syf zbiera się na sitkach wtryskiwaczy. Można podłubać samemu i lekko przedmuchać ale najbezpieczniej oddać całą listwę na czyszczenie. 200zł i św spokój na kolejne lata. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
ssibliveD
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 36 Skąd: PL
|
Wysłany: 03-05-2015, 21:21
Bolid: Devilbiss |
|
|
Z tym czujnikiem położenia przepustnicy to jakiś typowy przypadek tych silników/przepustnic ?
Map sensor był czyściutki ale i tak go odtłuściłem i wydmuchałem powietrzem, tak samo przepustnice wypucowałem na lux, także silniczek krokowy. Ale niestety nic nie pomogło.
Tą listew gdzie tu u nas na ślasku najlepiej oddac do wyczyszczenia ? |
|
|
|
 |
zacho
Bywalec
Wiek: 33 Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 72 Skąd: JG
|
Wysłany: 14-05-2015, 15:55
Bolid: Seicento 16v |
|
|
Witam,
Panowie, co może być przyczyną, że samochód szarpie, dłąwi się podczas przyśpieszania, gdy silnik jest rozgrzany. Gdy jest zimny to wszystko ok. Cewki są ok, przewody ok, świece ok. Szarpie na 1, 2 ,3 biegu. Podczas spokojnej jazdy np. z górki na biegu, bardzo delikatnie czasem poszarpuje. Na luzie normanie wchodzi na obroty. I gdy poszarpie, to później po zagaszeniu odpala z problemami za 2-3 razem, a tak jest ok. Może to być czujnik położenia wału ?
Z góry dziekuje za pomoc.
Silnik to 1,2 16v P1 |
_________________ Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 |
|
|
|
 |
ssibliveD
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 36 Skąd: PL
|
Wysłany: 15-05-2015, 23:49
Bolid: Devilbiss |
|
|
Panie utwórz sobie swoj temat ze swoim problemem, tu problem występuje w innych okolicznościach.
Ostatnio miałem dostęp do napieci jakie daje sonda lambda przy jeździe ze stałą prędkością na spokojnie bez przyspieszania . Zakres pomiarów napiecia jest tam wyskalowany na 1000-0 i w całym tym zakresie skakały pomiary od 1000 do zera , a powinno byc chyba cały czas przy okolicach 1000 ? |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-05-2015, 17:29
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
ssibliveD napisał/a: | Panie utwórz sobie swoj temat ze swoim problemem, tu problem występuje w innych okolicznościach.
Ostatnio miałem dostęp do napieci jakie daje sonda lambda przy jeździe ze stałą prędkością na spokojnie bez przyspieszania . Zakres pomiarów napiecia jest tam wyskalowany na 1000-0 i w całym tym zakresie skakały pomiary od 1000 do zera , a powinno byc chyba cały czas przy okolicach 1000 ? |
tak powinien wyglądać wykres prawidłowo pracującej sondy, porównaj sobie. Skoro oscyluje, to jest OK.
Częstotliwość oscylacji może się różnić, ale generalnie jak śmiga góra/dół bez zawahania tzn. że jest w okolicach mieszaki stechiometrycznej. Powinno być wszystko OK. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
ssibliveD
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 36 Skąd: PL
|
Wysłany: 17-05-2015, 08:04
Bolid: Devilbiss |
|
|
Własnie wrzucam film na yt który pokazuje parametry paru czujników miedzy innymi tez sondy, gdy auto stoi jest na luzie wolne obroty i zaczęło sie tzw''mega tyrkolenie'' Zapommniałem o tym wczesniej właśnie napisać po za tymi szarpaniami duszeniem przy stałej prędkości dzieje się właśnie jeszcze cos takiego , na postoju i wolnych obrotach silnik dostaje padaczki, idzie jak traktor i chce wyskoczyć spod maski. Sona wtyedy pokazywała napiecie cos koło 10 mv , przez cały czas, starczy przegazowac i juz wskoczyła coś na 900-950... Będzie film to dodam. |
|
|
|
 |
ssibliveD
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Sty 2014 Posty: 36 Skąd: PL
|
Wysłany: 17-05-2015, 10:04
Bolid: Devilbiss |
|
|
Ok film się załadował.
Film od samego początku juz pokazuje jak auto idzie na tym wyzej opisywanym przezemnie stanie który zdarza mu sie miec na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu wraca do normalnego stanu.
https://www.youtube.com/watch?v=AbkcGSsgafM |
|
|
|
 |
|