FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik sie dusi przy spokojnej jeździe
Autor Wiadomość
ssibliveD 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 36
Skąd: PL
Wysłany: 23-04-2015, 14:41   Silnik sie dusi przy spokojnej jeździe
   Bolid: Devilbiss


2 lata po swapie i pierwszy problem z silnikiem. 1.2 16v z lanci ypsilon zaczął mi się dusić gdy jade obojetnie na którym biegu i nie podnoszę predkości. Podczas przyspieszania czy tez szybkiej jazdy nie dzieje się to, dzieje sie to gdy jade spokojnie i utrzymuje stałą predkość.
Nie wiem za co się tu wziasc czy to od strony paliwa, elektryki czy sterowania.

Na swiecach i kablach mam nastukane 20 tys km, pompe paliwa wyciagałem z całym koszem przeczysciłem to sitko wstępne, ale tam i tak nic nie było pozatykane wiec to tez odpada. Filtr paliwa zmienie dzis bo kupiłem jutro sie chyba wybiore po nowe swiece i kable.

Jakies pomysły ?
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 24-04-2015, 11:06   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Sprawdź sondę lambda i Map sensor. Sonda przy spokojnej jeździe powinna pokazywać w okolicach 0,4-0,6V z wachnięciami map sensor około -0,4/-0,6 bar
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 43
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-04-2015, 15:52   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Map lub położenie przepustnicy 'wytarte' w danej pozycji i daje przekłamania.
Co do paliwa, kosz ma tutaj najmniejsze znaczenie. Cały niekorzystny syf zbiera się na sitkach wtryskiwaczy. Można podłubać samemu i lekko przedmuchać ale najbezpieczniej oddać całą listwę na czyszczenie. 200zł i św spokój na kolejne lata.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
ssibliveD 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 36
Skąd: PL
Wysłany: 03-05-2015, 21:21   
   Bolid: Devilbiss


Z tym czujnikiem położenia przepustnicy to jakiś typowy przypadek tych silników/przepustnic ?


Map sensor był czyściutki ale i tak go odtłuściłem i wydmuchałem powietrzem, tak samo przepustnice wypucowałem na lux, także silniczek krokowy. Ale niestety nic nie pomogło.

Tą listew gdzie tu u nas na ślasku najlepiej oddac do wyczyszczenia ?
 
 
zacho 
Bywalec

Wiek: 32
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 72
Skąd: JG
Wysłany: 14-05-2015, 15:55   
   Bolid: Seicento 16v


Witam,
Panowie, co może być przyczyną, że samochód szarpie, dłąwi się podczas przyśpieszania, gdy silnik jest rozgrzany. Gdy jest zimny to wszystko ok. Cewki są ok, przewody ok, świece ok. Szarpie na 1, 2 ,3 biegu. Podczas spokojnej jazdy np. z górki na biegu, bardzo delikatnie czasem poszarpuje. Na luzie normanie wchodzi na obroty. I gdy poszarpie, to później po zagaszeniu odpala z problemami za 2-3 razem, a tak jest ok. Może to być czujnik położenia wału ?

Z góry dziekuje za pomoc. :smile:
Silnik to 1,2 16v P1
_________________
Demonizacja zasad prowadzi do autodestrukcji .
 
 
 
ssibliveD 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 36
Skąd: PL
Wysłany: 15-05-2015, 23:49   
   Bolid: Devilbiss


Panie utwórz sobie swoj temat ze swoim problemem, tu problem występuje w innych okolicznościach.



Ostatnio miałem dostęp do napieci jakie daje sonda lambda przy jeździe ze stałą prędkością na spokojnie bez przyspieszania . Zakres pomiarów napiecia jest tam wyskalowany na 1000-0 i w całym tym zakresie skakały pomiary od 1000 do zera , a powinno byc chyba cały czas przy okolicach 1000 ?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 16-05-2015, 17:29   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


ssibliveD napisał/a:
Panie utwórz sobie swoj temat ze swoim problemem, tu problem występuje w innych okolicznościach.



Ostatnio miałem dostęp do napieci jakie daje sonda lambda przy jeździe ze stałą prędkością na spokojnie bez przyspieszania . Zakres pomiarów napiecia jest tam wyskalowany na 1000-0 i w całym tym zakresie skakały pomiary od 1000 do zera , a powinno byc chyba cały czas przy okolicach 1000 ?





tak powinien wyglądać wykres prawidłowo pracującej sondy, porównaj sobie. Skoro oscyluje, to jest OK.

Częstotliwość oscylacji może się różnić, ale generalnie jak śmiga góra/dół bez zawahania tzn. że jest w okolicach mieszaki stechiometrycznej. Powinno być wszystko OK.
_________________
Moje Seicento
 
 
ssibliveD 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 36
Skąd: PL
Wysłany: 17-05-2015, 08:04   
   Bolid: Devilbiss


Własnie wrzucam film na yt który pokazuje parametry paru czujników miedzy innymi tez sondy, gdy auto stoi jest na luzie wolne obroty i zaczęło sie tzw''mega tyrkolenie'' Zapommniałem o tym wczesniej właśnie napisać po za tymi szarpaniami duszeniem przy stałej prędkości dzieje się właśnie jeszcze cos takiego , na postoju i wolnych obrotach silnik dostaje padaczki, idzie jak traktor i chce wyskoczyć spod maski. Sona wtyedy pokazywała napiecie cos koło 10 mv , przez cały czas, starczy przegazowac i juz wskoczyła coś na 900-950... Będzie film to dodam.
 
 
ssibliveD 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 36
Skąd: PL
Wysłany: 17-05-2015, 10:04   
   Bolid: Devilbiss


Ok film się załadował.

Film od samego początku juz pokazuje jak auto idzie na tym wyzej opisywanym przezemnie stanie który zdarza mu sie miec na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu wraca do normalnego stanu.


https://www.youtube.com/watch?v=AbkcGSsgafM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum