FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Załączający się wentylator w czasie jazdy
Autor Wiadomość
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 07-05-2015, 20:30   Załączający się wentylator w czasie jazdy
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Od kiedy zrobiłem sobie kontrolkę wentylatora, zauważyłem że przy lekkim przybutowaniu ok 4000obr/min na 3,4,5 załącza mi sie wentylator w czasie jazdy.

Chłodnica była kiedyś tam wymieniona, pompa też. Czujniki sprawne.

I jeszcze jedno - wentylator w czasie normalnego działania (w korkach) powinien powietrze pchać do przodu, czy zasysać ? (mój pcha wydaje mi sie to bardziej logiczne, bo wydajne) jak to jest ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Kamilteo 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-05-2015, 20:54   
   Bolid: Seicento sporting


powinien ciągnąć w stronę silnika
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 07-05-2015, 21:00   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Czyli na odwrót ? Czy wtedy nie zmniejsza się efektywność chłodzenia na postoju ? Bo przełozyc kable to nie problem
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Kamilteo 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-05-2015, 21:05   
   Bolid: Seicento sporting


tak odwrotni jak u Ciebie , nie zmniejsza się, weż pod uwage że podczas jazdy w twoim przypadku włączy ci się wentylator pęd powietrza pcha w stronę silnika a wentylator odwrotnie czyli źle , po krótce jak włączysz wentylator przyłożysz kartke do chodnicy ma być przyciągana
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-05-2015, 10:21   
   Bolid: Seicento 1242


No jak ? W SC normalnie wentylator wypycha powietrze z komory czyli dmucha na chłodnice. Pęd powietrza za chłodnicą jest dużo mniejszy. Poza tym podczas jazdy wentylator się nie włącza. U Ciebie musi być coś nie tak. Jak zrobiłeś tę kontrolkę wentylatora ?
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 08-05-2015, 11:29   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


PIXAR napisał/a:
No jak ? W SC normalnie wentylator wypycha powietrze z komory czyli dmucha na chłodnice.

Nie "wypycha" tylko tak jak pisali koledzy ciut wyżej "zaciąga", czyli "pęd powietrza" jest zgodny z kierunkiem jazdy.
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 08-05-2015, 11:39   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Podłączyłem minus z kontrolki przegrzania pod + z czujnika chłodnicy i teraz mi się zapala kontrolka przy załączeniu wiatraka. Wcześniej nie używałem kontrolki przegrzania przez rezystancyjny czujnik zamiast 0-1 więc postanowiłem wykorzystać tę kontrolkę wq ten sposób, a niebawem wpadnie wskaźnik temperatury AG
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Kamilteo 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Lis 2014
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-05-2015, 17:45   
   Bolid: Seicento sporting


Nie spotkałem jeszcze takiego rozwiązania w żadnym aucie żeby wentylator dmuchał w chłodnice chyba że wentylator jest pchający i jest zamontowany przed chłodnica , wracają do tematu kolegi podłącz wentylator tak żeby wyciągał powietrze z chłodnicy i będzie ok
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 08-05-2015, 20:27   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Zrobie to jutro i wytestuje, a odnosnie głównego problemu co sprawdzić ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 08-05-2015, 21:17   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


1922 napisał/a:
Zrobie to jutro i wytestuje, a odnosnie głównego problemu co sprawdzić ?

Jeśli masz możliwość podepnij pod program i odczytaj programem temperaturę załączenia wentylatora. Z doświadczenia wiem że oryginalny turkusowy włącznik w chłodnicy załącza wentylator u mnie w 98-99 stopniach. Wydawało mi się to za późno i założyłem czarny chyba zamiennik od CC i wtedy załączał mi w chyba w okolicach 85 . Powróciłem do oryginału
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-05-2015, 00:07   
   Bolid: Seicento 1242



Faktycznie mój błąd ,ale jeszcze to sprawdzę :roll:
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-05-2015, 10:18   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


wentylator musi zasysać powietrze a nie dmuchać, inaczej na autostradzie jak by się włączył ( a nie powinien ) pęd powietrza go zatrzyma i spali

który inżynier by zrobił przepływ powietrza wbrew naturalnemu cyklowi ? przecież podczas jazdy powietrze uderza w chłodnicę, to jak wentyl może działać odwrotnie ? myśleć panowie .... mowa oczywiście o wentylu ZA chłodnicą, gdyby był przed, byłoby wtedy OK
_________________

 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 10-05-2015, 11:17   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Dobra to jeden problem z głowy, ktoś kiedyś musiał kable pomylić.

macher, mam czarny czujnik w chłodnicy wkręcony.

Czy istnieje możliwość, że może być zapowietrzony układ ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 23-05-2015, 14:27   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


macher napisał/a:
1922 napisał/a:
Zrobie to jutro i wytestuje, a odnosnie głównego problemu co sprawdzić ?
Wydawało mi się to za późno i założyłem czarny chyba zamiennik od CC i wtedy załączał mi w chyba w okolicach 85 . Powróciłem do oryginału


Właśnie zaciekawiło mnie to zdanie. U mnie wystarczy, że silnik pochodzi 10 minut, lekko go przybutuje do ok 4k obr/min i wentylator się załącza. Mam również czarny czujnik w chłodnicy wkręcony, wcześniej był turkusowy. Jeśli jest tak, jak piszesz to spróbuje powrócić do oryginalnego czujnika, i to powinno załatwić sprawe, bo reszta elementów układu chłodzącego jest sprawna.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-05-2015, 01:47   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Sc grzeje się właśnie najszybciej na postoju 10 min i trochę but to normalne, że wentyl załączy.
Jest jeszcze zielony czujnik z wesji scs 92stopnie :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum