Felgi , wejdą? |
Autor |
Wiadomość |
truelove13
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 09-06-2015, 21:38
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Witam Wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum.
Przez ostatnie 6 lat byłem użytkownikiem fiacika seicento z 99 roku, kupiłem go z założonymi felgami 14” TOORA, na nich były opony w wymiarze 185/50 R14, założony dystans 10mm. Przez te 6 lat zjechałem około 40tysięcy km więc oponki są nadal w stanie dobrym i spokojnie można na nich jeździć dalej.
Tydzień temu kupiłem nowego sejka z roku 04, też sporting, żółty i w ogóle tyle że z klimą, wspomą, abs i gazem sekwencją, ogólnie igła stan perfekt, no ale na standard felgach, które mi się zdecydowanie mniej podobają niż to co miałem wcześniej więc postanowiłem je zamienić. Wszystko ładnie pięknie do czasu pierwszej jazdy, opony strasznie ścierają o błotnik, na oponie z boku jest ślad od rantu błotnika/nadkola - zachodzący na spokojnie 3cm na bok opony. Więc maga zong :-/
Myślę nad rozwiązaniem problemu. Twardsze lub dłuższe sprężyny? Może ktoś coś doradzi? Autko ma w bagażniku 32kg gazu, w baku 20kg paliwa, w bagażniku subwoower i normalny osprzęt, nie mam nawet jeszcze dojazdówki którą chcę kupić a ona też coś waży… Na pierwszej jeździe na tych kołach 14” jechałem tylko z dziewczyną a co dopiero gdyby jechać w 4 osoby… katastrofa. Na pewno nie chcę nic grzebać z przerabianiem nadkoli czy błotników, chcę by sejek miał taki kształt jak teraz tylko plus te koła. Zostają chyba inne sprężyny, ale nie mam pojęcia jakie? Miał ktoś podobny problem? Kupię co trzeba tylko nie wiem co...
Jestem, informatykiem i nie znam się zbytnio na tych sprawach, czytam obecnie dokładnie ten wątek, jestem na 15 stronie ale w międzyczasie postanowiłem napisać
tak to wygląda
 |
|
|
|
 |
Mucha!!!
spamer team
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 1455 Skąd: prawie Rybnik :p
|
Wysłany: 10-06-2015, 20:08
Bolid: SC 1.1. MPI |
|
|
no najlepszą opcją było by zaklepać rant ale tego nie chcesz.
Kup sobie gumy usztywniające w sprężyny i powinno pomóc |
_________________ NiebieskiJestOK  |
|
|
|
 |
truelove13
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 10-06-2015, 21:47
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Na tych gumach podobno auto skacze i ludzie w tym wątku nie polecają tego rozwiązania, przeczytałem już 40 stron i wiem więcej. Klepanie nadkola to jedyna sensowna opcja a ja robić tego nie chcę... Boję się po prostu o lakier który mam w bardzo dobrym stanie, nawet przy samym zabiegu może nic nie odprysnąć a po roku się okaże że zacznie wyłazić jakiś syf bo coś tam się naruszy w głębszych warstwach. Ogólnie Lipa. dzisiaj zdjąłem te koła i założyłem standardy alusy 13", z bólem serca bo z tamtymi pięknie wyglądało... Wymyśliłem sobie, że zakupię sobie felgi od sejka Abartha, podobają mi się bardzo, te 14", z tego co tu wyczytałem nie powinno być problemów z montażem w standardowym nadkolu tyle że z dystansem i na dłuższej szpilce no ale to nie problem. Mam nadzieję tylko, że gdy uda mi się coś wyrwać na allegro (a nie ma tego zbyt wiele...) to nie będzie już wtedy problemu. |
|
|
|
 |
Bolec
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 05 Gru 2013 Posty: 117 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 11-06-2015, 01:34
Bolid: Seicento 1.2 8V Turbo |
|
|
żeby lakier nie popękał musisz go ładnie nagrzać na zagięciu opalarką, ewentualnie suszarką do włosów Ja u siebie klepałem na przerwie w szkole w ciepły dzień gumowym młoteczkiem i poszło elegancko. Żeby uniknąć załamywania się rantu przy wyginaniu pociąłem go na ~2cm kawałki żeby się ładnie pozaginało. Na koniec po szkole prysłem od środka szprajem i nic nie wychodzi żadna rdza ani nic i nie zdziera mi opon Nie ma co się bać, to tylko seicento |
_________________ >>>Bolec Photography<<< >>>Mój Sejek<<<
 |
|
|
|
 |
Magikrealista
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-06-2015, 20:35
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
truelove13 napisał/a: | Na tych gumach podobno auto skacze i ludzie w tym wątku nie polecają tego rozwiązania, przeczytałem już 40 stron i wiem więcej. Klepanie nadkola to jedyna sensowna opcja a ja robić tego nie chcę... Boję się po prostu o lakier który mam w bardzo dobrym stanie, nawet przy samym zabiegu może nic nie odprysnąć a po roku się okaże że zacznie wyłazić jakiś syf bo coś tam się naruszy w głębszych warstwach. Ogólnie Lipa. dzisiaj zdjąłem te koła i założyłem standardy alusy 13", z bólem serca bo z tamtymi pięknie wyglądało... Wymyśliłem sobie, że zakupię sobie felgi od sejka Abartha, podobają mi się bardzo, te 14", z tego co tu wyczytałem nie powinno być problemów z montażem w standardowym nadkolu tyle że z dystansem i na dłuższej szpilce no ale to nie problem. Mam nadzieję tylko, że gdy uda mi się coś wyrwać na allegro (a nie ma tego zbyt wiele...) to nie będzie już wtedy problemu. |
Kup te gumy do sprezyn i o nic się nie martw że auto skacze ją mam je siedem lat i jest git. Miałem ten sam problem co ty, 14 cali i opona chyba taka sama lub podobna, zobacz jeśli chcesz jak u mnie wygląda. I nadkola wogóle nie dotykalem, także no taka moja opinia A widzę że masz bardzo ładne szkoda żeby leżały |
_________________
 |
|
|
|
 |
misza_zabrze
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 23 Skąd: Zabrze/Cieszyn/UK
|
Wysłany: 16-06-2015, 11:57
Bolid: Seicento |
|
|
Panowie planuje poszerzyc stalowki z 5" na 7" Standardowo stalowki maja ET33 po poszerzeniu wyjdzie (jesli dobrze kombinuje) ET8. Tak sie zastanwiam czy nie beda wystawac za mocno. Obecnie mam opony 175 na 5J ET29 i jest jeszcze sporo miejsca do budy.
Czytajac ten watek na przod do Mattigow 13" 7J ET20 trzeba dystanse przynajmniej 10mm czyli w tym przypadku ET=10. Moje beda jeszcze 2mm wysuniete. Z tylem podobno podchodza bez problemow ale ET8 to 12mm roznicy do ET20. Ktos sie orientuje czy tyl nie bedzie ocierac o bude. Zawias 40/40. |
|
|
|
 |
truelove13
nówka sztuka ;)
Wiek: 41 Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 3 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 16-06-2015, 21:18
Bolid: Seicento Sporting |
|
|
Magikrealista napisał/a: | truelove13 napisał/a: | Na tych gumach podobno auto skacze i ludzie w tym wątku nie polecają tego rozwiązania, przeczytałem już 40 stron i wiem więcej. Klepanie nadkola to jedyna sensowna opcja a ja robić tego nie chcę... Boję się po prostu o lakier który mam w bardzo dobrym stanie, nawet przy samym zabiegu może nic nie odprysnąć a po roku się okaże że zacznie wyłazić jakiś syf bo coś tam się naruszy w głębszych warstwach. Ogólnie Lipa. dzisiaj zdjąłem te koła i założyłem standardy alusy 13", z bólem serca bo z tamtymi pięknie wyglądało... Wymyśliłem sobie, że zakupię sobie felgi od sejka Abartha, podobają mi się bardzo, te 14", z tego co tu wyczytałem nie powinno być problemów z montażem w standardowym nadkolu tyle że z dystansem i na dłuższej szpilce no ale to nie problem. Mam nadzieję tylko, że gdy uda mi się coś wyrwać na allegro (a nie ma tego zbyt wiele...) to nie będzie już wtedy problemu. |
Kup te gumy do sprezyn i o nic się nie martw że auto skacze ją mam je siedem lat i jest git. Miałem ten sam problem co ty, 14 cali i opona chyba taka sama lub podobna, zobacz jeśli chcesz jak u mnie wygląda. I nadkola wogóle nie dotykalem, także no taka moja opinia A widzę że masz bardzo ładne szkoda żeby leżały |
A dałoby radę sprawdzić jakie masz szerokie te swoje oponki? I powiedz mi czy ci nie ściera o nadkole nawet jak kogoś masz z tyłu na siedzeniu? Koła już zdjąłem z fury i są w innym sejku przeznaczonym na sprzedaż... ale może jeszcze je zostawię skoro gumy nie są takie złe, nawet nie patrzyłem do tej pory pod tym kątem bo niby nie chwalili ludzie tego rozwiązania, nie wiem nawet jak to wygląda, wpisałem w allegro gumy na sprężyny seicento i mi nic nie pokazało, muszę poszukać jak się sprawa z tym ma |
|
|
|
 |
Magikrealista
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
iNteNse
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 31 Dołączył: 26 Sty 2012 Posty: 835 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 17-06-2015, 17:15
Bolid: White lover |
|
|
Na tył odboje z malucha załatwią sprawę |
_________________ Youtube
White lover
All bad things must come to an end.. |
|
|
|
 |
mrrider
Nałogowiec
Dołączył: 06 Cze 2015 Posty: 129 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 25-06-2015, 20:41
Bolid: Se 1.1 |
|
|
Temat długi kłótnie na temat jakie felgi też sporo pytanie ode mnie z jakim oznaczeniem szukać felg 14" jaka szerokość ? jakie et? |
|
|
|
 |
goodwaper.pl
Nałogowiec

Dołączył: 16 Cze 2015 Posty: 110 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-06-2015, 22:47
Bolid: Seicento 1.4 T-Jet |
|
|
Na wstępie witam społeczność
Mam pytanko czy te felgi wejdą mi do Seia ??
Zawieszenie MTS 40/40
http://allegro.pl/15-4x10...5473493276.html
aaa i czy można wierzyć że produkcja tych felg to Germany ?? |
_________________ 1.4 T-jet 332KM i 366Nm |
|
|
|
 |
mlodyno1
Nałogowiec

Wiek: 35 Dołączył: 18 Paź 2009 Posty: 346 Skąd: Luszowice
|
Wysłany: 26-06-2015, 09:44
Bolid: biała fefnastka:PP |
|
|
Rozmiar 6Jx15 ET 49,5
Jak to się ma z dystansami, czy do 15 trzeba coś jeszcze przerabiać? i jakie oponki do tego, pozdrawiam |
|
|
|
 |
Magikrealista
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26-06-2015, 15:14
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
Aż tak źle nie jest jedyne co to im niższy profil opony tym mocniej czuć każdą dziurę |
_________________
 |
|
|
|
 |
kaczy15
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 378 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 26-06-2015, 15:59
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Panowie miał by ktoś fotki seja na szerokiej stali 14x 7,5 ?? |
|
|
|
 |
goodwaper.pl
Nałogowiec

Dołączył: 16 Cze 2015 Posty: 110 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-06-2015, 16:39
Bolid: Seicento 1.4 T-Jet |
|
|
Przekopałem cały temat i nie znalazłem
Albo przeoczyłem ...
Czy takie felgi wejdą ??
15" 8J ET20 4x100
http://allegro.pl/felgi-j...5101450171.html
Ewentualnie można w nich wymienić rant i założyć oryginał z BBS ??
15" 8J ET25 4x100
http://allegro.pl/stuttga...5345514968.html
Dodam że Sej jest obniżony 40/40
Jeżeli nie to co trzeba zrobić aby weszły |
_________________ 1.4 T-jet 332KM i 366Nm |
|
|
|
 |
|