FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Załączający się wentylator w czasie jazdy
Autor Wiadomość
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 24-05-2015, 09:15   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Z tym, że te 10 minut to normalna jazda :wink:
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 25-05-2015, 18:36   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Wymieniłem czujnik na ten turkusowy i raczej to samo.. Układ odpowietrzyłem przy gazowaniu na postoju się nie włącza, 400m powyżej 3k obr i wentylator pracuje

Będę musiał założyć gajera od temperatury cieczy, zmieniłem bieguny w wentylatorzy i ciągnie do komory tak jak ma być. Może przez tą kontrolkę jestem przewrażliwony, albo chłodnica jest lipna. Zobacze jak kupie AG peak.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
muniek 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 51
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-05-2015, 20:25   
   Bolid: Seicento 900


Ja bym zrobił porządną płukanke układu chłodzenia, wlać preparat, przedłużyć te czasy z instrukcji x 2 a potem zalać układ świeżym płynem np. Prestone.
W starych pojazdach szczególnie po różnych przejściach i z nieznaną dokładnie historią wylewa się niesamowity syf po płukance a układ zaczyna potem pracować jak wściekły. Poprawia się ogrzewanie i załączanie wiatraka. Wiadomo, porządnie odpowietrzyć no i żeby termostat był sprawny. U mnie były problemy z układem chłodzenia i po płukance jestem zadowolony.
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 26-05-2015, 14:57   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Spróbuje tego o czym piszesz, ale jeszcze poczekam i przy okazji wymienie olej w silniku :)
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 21-06-2015, 16:32   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Panowie podbijam temat, problem dalej nie rozwiązany, czy może to być wina tandetnej chłodnicy ? Czy ta magnetii marelli z allegro za ok stówke jest coś warta ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-06-2015, 17:18   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


1922 napisał/a:
Panowie podbijam temat, problem dalej nie rozwiązany, czy może to być wina tandetnej chłodnicy ? Czy ta magnetii marelli z allegro za ok stówke jest coś warta ?

Jest lepsza od chińczyków-kwestia budowy radiatora-34mm miała do spi i Valeo i MM.
http://allegro.pl/nowa-ch...4898017158.html

Kwestia jeszcze pompy, termostatu, oleju-lepkości i płynu oraz korka w wyrównawczym-jak stary nie utrzymuje właściwego ciśnienia.
Po eliminacji tych wszystkich rzeczy chłodzenie w seryjnym spi powinno wystarczyć do +35 stopni, u mnie w prawie 80konnym przy 32stopniach w korku nie schodzi poniżej 98 stopni wg gajgera , ale wystarczy ruszyć do ok. 40km/h i spada do 92, w trasie przy 100km/h i abarthowej 5-ce przy delikatnej jeździe mam 85-90-max but autostrada 176km/h gps-95 stopni przy ok. 28 zewnętrznych i tak 50-70km wyżej nie wskoczy-obroty 6600/min.
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 21-06-2015, 17:33   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


To tak :

Pompa ma około 20kkm.
Termostat Vernet - wymieniany około 10kkm temu.
Zbiorniczek z Vw bańka.
Płyn Borygo zielone


u Ciebie to jest jakiś luksus, ja serią ruszę z butem, i co ? Załącza się wentyl. a im większy but, tym wyższa temp, zamiast na odwrót

Chyba będę musiał zainwestować w nową w miare dobrą chłodnice.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-06-2015, 23:58   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Chłodnica(chyba tylko MM teraz została do polecenia), płyn(akurat tu jest paraflu czerwone +125), szczelny układ, kolektor w taśmie termicznej i zderzak abarth pozbawiony plastikowych kratek-ale halogeny są+ nowy zbiornik i korek spi.
Pompa(Hepu) i termostat Verneta mają tyle co składany silnik 35tys km.-chłodnica(MM), węże i płyn ok. 10tys.
Sprawdź sobie go pod kontem szczelności,vernety czasami mają przypadłość, że zawór bimetaliczny do końca sie nie otwiera i pod kontem właściwego odpowietrzenia.
W Serii jak wentyl się załącza dosyć często to już jest znak , że coś nie halo do końca, mnie się załącza często ale na postoju w korkach,wtedy to nawt 2-od klimy, ale tu jest z 50% wiecej mocy :wink:
 
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22-06-2015, 10:58   
   Bolid: Seicento 1242


1922 napisał/a:
Panowie podbijam temat, problem dalej nie rozwiązany, czy może to być wina tandetnej chłodnicy ? Czy ta magnetii marelli z allegro za ok stówke jest coś warta ?


Ja mam :)) Przy mocno dłubniętym 1.2 nie ma żadnych problemów :ok:
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 26-06-2015, 10:18   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Panowie, nie wie ktoś, jaką średnice wewnętrzną ma dolny wąż od chłodnicy ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-06-2015, 11:26   
   Bolid: Seicento 1242


1922 napisał/a:
Panowie, nie wie ktoś, jaką średnice wewnętrzną ma dolny wąż od chłodnicy ?


Mogę Ci dzisiaj zmierzyć :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 26-06-2015, 11:42   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Jakbyś mógł, to będę wdzieczny, bo przymierzam się do wymiany chłodnicy i węzy.

Widziałem na rysunku technicznym chłodnicy że ma 32mm, więc to by mi pasowało, tylko zastanawiam się czy na króccu pompy cieczy też ma tyle.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-06-2015, 16:46   
   Bolid: Seicento 1242


Tak są te same średnice ,przynajmniej węży :) Uwaga są dwa rodzaje MPI i SPI. Chłodnica MPI jest nieco większa ,stąd inne umiejscowienie węży :)
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 26-06-2015, 18:06   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


To dobrze, bo akurat są trójniki 32mm z wyprowadzeniem na 16mm.
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 27-06-2015, 09:23   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Mam pytanie z czystej ciekawości :

Chłodnica MPI wydaje się większa, czy jest wydajniejsza od tej SPI ? (oczywiście obydwie w zamierzeniu jak najbliżej oryginalnego produktu)
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum