Załączający się wentylator w czasie jazdy |
Autor |
Wiadomość |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 24-05-2015, 09:15
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Z tym, że te 10 minut to normalna jazda |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 25-05-2015, 18:36
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Wymieniłem czujnik na ten turkusowy i raczej to samo.. Układ odpowietrzyłem przy gazowaniu na postoju się nie włącza, 400m powyżej 3k obr i wentylator pracuje
Będę musiał założyć gajera od temperatury cieczy, zmieniłem bieguny w wentylatorzy i ciągnie do komory tak jak ma być. Może przez tą kontrolkę jestem przewrażliwony, albo chłodnica jest lipna. Zobacze jak kupie AG peak. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
muniek
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 51 Dołączył: 23 Lis 2012 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-05-2015, 20:25
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Ja bym zrobił porządną płukanke układu chłodzenia, wlać preparat, przedłużyć te czasy z instrukcji x 2 a potem zalać układ świeżym płynem np. Prestone.
W starych pojazdach szczególnie po różnych przejściach i z nieznaną dokładnie historią wylewa się niesamowity syf po płukance a układ zaczyna potem pracować jak wściekły. Poprawia się ogrzewanie i załączanie wiatraka. Wiadomo, porządnie odpowietrzyć no i żeby termostat był sprawny. U mnie były problemy z układem chłodzenia i po płukance jestem zadowolony. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 26-05-2015, 14:57
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Spróbuje tego o czym piszesz, ale jeszcze poczekam i przy okazji wymienie olej w silniku |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 21-06-2015, 16:32
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Panowie podbijam temat, problem dalej nie rozwiązany, czy może to być wina tandetnej chłodnicy ? Czy ta magnetii marelli z allegro za ok stówke jest coś warta ? |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-06-2015, 17:18
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1922 napisał/a: | Panowie podbijam temat, problem dalej nie rozwiązany, czy może to być wina tandetnej chłodnicy ? Czy ta magnetii marelli z allegro za ok stówke jest coś warta ? |
Jest lepsza od chińczyków-kwestia budowy radiatora-34mm miała do spi i Valeo i MM.
http://allegro.pl/nowa-ch...4898017158.html
Kwestia jeszcze pompy, termostatu, oleju-lepkości i płynu oraz korka w wyrównawczym-jak stary nie utrzymuje właściwego ciśnienia.
Po eliminacji tych wszystkich rzeczy chłodzenie w seryjnym spi powinno wystarczyć do +35 stopni, u mnie w prawie 80konnym przy 32stopniach w korku nie schodzi poniżej 98 stopni wg gajgera , ale wystarczy ruszyć do ok. 40km/h i spada do 92, w trasie przy 100km/h i abarthowej 5-ce przy delikatnej jeździe mam 85-90-max but autostrada 176km/h gps-95 stopni przy ok. 28 zewnętrznych i tak 50-70km wyżej nie wskoczy-obroty 6600/min. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 21-06-2015, 17:33
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
To tak :
Pompa ma około 20kkm.
Termostat Vernet - wymieniany około 10kkm temu.
Zbiorniczek z Vw bańka.
Płyn Borygo zielone
u Ciebie to jest jakiś luksus, ja serią ruszę z butem, i co ? Załącza się wentyl. a im większy but, tym wyższa temp, zamiast na odwrót
Chyba będę musiał zainwestować w nową w miare dobrą chłodnice. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-06-2015, 23:58
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Chłodnica(chyba tylko MM teraz została do polecenia), płyn(akurat tu jest paraflu czerwone +125), szczelny układ, kolektor w taśmie termicznej i zderzak abarth pozbawiony plastikowych kratek-ale halogeny są+ nowy zbiornik i korek spi.
Pompa(Hepu) i termostat Verneta mają tyle co składany silnik 35tys km.-chłodnica(MM), węże i płyn ok. 10tys.
Sprawdź sobie go pod kontem szczelności,vernety czasami mają przypadłość, że zawór bimetaliczny do końca sie nie otwiera i pod kontem właściwego odpowietrzenia.
W Serii jak wentyl się załącza dosyć często to już jest znak , że coś nie halo do końca, mnie się załącza często ale na postoju w korkach,wtedy to nawt 2-od klimy, ale tu jest z 50% wiecej mocy |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22-06-2015, 10:58
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
1922 napisał/a: | Panowie podbijam temat, problem dalej nie rozwiązany, czy może to być wina tandetnej chłodnicy ? Czy ta magnetii marelli z allegro za ok stówke jest coś warta ? |
Ja mam Przy mocno dłubniętym 1.2 nie ma żadnych problemów |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 26-06-2015, 10:18
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Panowie, nie wie ktoś, jaką średnice wewnętrzną ma dolny wąż od chłodnicy ? |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-06-2015, 11:26
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
1922 napisał/a: | Panowie, nie wie ktoś, jaką średnice wewnętrzną ma dolny wąż od chłodnicy ? |
Mogę Ci dzisiaj zmierzyć |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 26-06-2015, 11:42
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Jakbyś mógł, to będę wdzieczny, bo przymierzam się do wymiany chłodnicy i węzy.
Widziałem na rysunku technicznym chłodnicy że ma 32mm, więc to by mi pasowało, tylko zastanawiam się czy na króccu pompy cieczy też ma tyle. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26-06-2015, 16:46
Bolid: Seicento 1242 |
|
|
Tak są te same średnice ,przynajmniej węży Uwaga są dwa rodzaje MPI i SPI. Chłodnica MPI jest nieco większa ,stąd inne umiejscowienie węży |
_________________
SC 899-->1108-->1242 |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 26-06-2015, 18:06
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
To dobrze, bo akurat są trójniki 32mm z wyprowadzeniem na 16mm. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 27-06-2015, 09:23
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Mam pytanie z czystej ciekawości :
Chłodnica MPI wydaje się większa, czy jest wydajniejsza od tej SPI ? (oczywiście obydwie w zamierzeniu jak najbliżej oryginalnego produktu) |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
|