FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Check Engine 1.1MPI
Autor Wiadomość
Policjant 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 25 Sie 2013
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 25-06-2015, 18:29   Check Engine 1.1MPI
   Bolid: Fiat 126p


Witam! Mam poważny problem w moim SC. Wyskoczyła kontrolka check engine (świeci się cały czas), silnik pracuje bardzo nierówno na biegu jałowym (czuć szarpania), przy mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia można wyczuć smród zgniłych jaj, jest też mniej żwawy i wykazuje nieco większe spalanie niż normalnie, na zimnym silniku wręcz pluje sadzą. Podpiąłem komputer pod złącze i wykazało błąd sondy lambda 1, czyli tej przed katalizatorem. Wymieniłem sondę na nową, skasowałem też błąd oraz wymieniłem świece lecz po 30 kilometrach błąd wyskoczył ponownie. Gdzie szukać przyczyny usterki? Układ wtryskowy/zapłonowy? Bardzo prosze Was o pomoc ;(
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-06-2015, 23:12   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Błąd jest ponownie sonda lambda nr 1, objawy są jak poprzednio? Sonda na wtyczkę czy lutowana ,,pasująca'' gwintem? Świeci cały czas od rozruchu do zgaszenia?
 
 
 
Math3o 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 48
Skąd: Nowogród
Wysłany: 25-06-2015, 23:52   
   Bolid: Fabia 2 Combi 2008r 1.2 12V 70km + LPG


W seicento błąd sondy wywala dość często więc nie opłaca się wymieniać na nową lecz po prostu sprawdzić czy działa. W dodatku koszt nowej sondy nie jest mały, sam też kiedyś sugerowałem się błędem sondy i niepotrzebnie ją wymieniałem, chociaż problem wskazywał na nią to dalej było to samo i trzeba było szukać przyczyny gdzie indziej. Taka mała anegdotka :)
_________________
JEST - Skoda Fabia 2 Combi 1.2 12V 70 km 2008r + LPG
BYŁO - Seicento 0.9 1999r
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-06-2015, 13:26   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Math3o napisał/a:
W seicento błąd sondy wywala dość często więc nie opłaca się wymieniać na nową lecz po prostu sprawdzić czy działa. W dodatku koszt nowej sondy nie jest mały, sam też kiedyś sugerowałem się błędem sondy i niepotrzebnie ją wymieniałem, chociaż problem wskazywał na nią to dalej było to samo i trzeba było szukać przyczyny gdzie indziej. Taka mała anegdotka :)

Odnosisz to do OBD2 MPI prawda :wink:
Panda 198tys km/ dłubnięta głowica/wałek- miała już sporo błędów ale tylko raz miała błąd lambdy nr 2-po zmianie stacji problem nie wystąpił. :wink:
ccs-od 40tys-do 130 jak miałem nigdy błędu.
SC 900-od nowości do 96tys nigdy błędu lambdy.
Prozaiczny błąd w MPI to błąd podgrzewania sondy-wtedy się zgodzę, że jak nie ma zimy nie ma po co wymieniac. :]
 
 
 
Bartu 
Bywalec

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2014
Posty: 70
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-06-2015, 14:26   
   Bolid: Sei, Subaru STI


Według mnie masz problemy z MAP sensorem lub którymś z czujników temperatury. Jak będzie pokazywać błędną wartość to samochód będzie tak działał. Błąd sondy może być podzielony na 4 :
1 heater control
2 high imput (sonda >1V)
3 low imput (sonda <0V)
4 slow response

Jak dla mnie masz któryś z 2 albo 3 co może wskazywać właśnie na MAP-a. Sprawdziłbym go w pierwszej kolejności, w drugiej czujnik temperatury silnika, w trzeciej czujnik temperatury powietrza.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 26-06-2015, 15:37   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Sonda to czujnik który wskazuje na ostateczny skład paliwo/powietrze i nie ma co się opierać na tym błędzie w 100%. Jakość paliwa , czysty filtr powietrza, nie zacinające się wtryskiwacze itp. Niespalone paliwo raczej odpada. Gdyby np było wypadanie zapłonu to system diagnostyczny sam precyzyjnie podpowie który cylinder nie pracuje (nie ma spalania). Taki już jest ten nowy OBD. Zapach siarkowodoru to wg mnie kiepskie paliwo a z drugiej strony sprawny katalizator.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 26-06-2015, 16:32   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Policjant napisał/a:
można wyczuć smród zgniłych jaj


bardzo bogata mieszanka, może być również przyczyną zawór EVAP albo zapchany filtr węglowy od oparów paliwa. Zdarzało się to w pandach, bo filtr umiejscowiony był przy prawym kole i dostawało się błoto z wodą. W seju nie spotkałem się z tym, ale warto to sprawdzić.

Jeszcze jedna przyczyna, przestawione fazy rozrządu o jeden ząb. W takim przypadku trzeba pamiętać o wyzerowaniu parametrów autoadaptacyjnych, żeby naprawa przyniosła skutek.
_________________
Moje Seicento
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum