Check Engine 1.1MPI |
Autor |
Wiadomość |
Policjant
nówka sztuka ;)
Dołączył: 25 Sie 2013 Posty: 31 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-06-2015, 18:29 Check Engine 1.1MPI
Bolid: Fiat 126p |
|
|
Witam! Mam poważny problem w moim SC. Wyskoczyła kontrolka check engine (świeci się cały czas), silnik pracuje bardzo nierówno na biegu jałowym (czuć szarpania), przy mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia można wyczuć smród zgniłych jaj, jest też mniej żwawy i wykazuje nieco większe spalanie niż normalnie, na zimnym silniku wręcz pluje sadzą. Podpiąłem komputer pod złącze i wykazało błąd sondy lambda 1, czyli tej przed katalizatorem. Wymieniłem sondę na nową, skasowałem też błąd oraz wymieniłem świece lecz po 30 kilometrach błąd wyskoczył ponownie. Gdzie szukać przyczyny usterki? Układ wtryskowy/zapłonowy? Bardzo prosze Was o pomoc |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-06-2015, 23:12
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Błąd jest ponownie sonda lambda nr 1, objawy są jak poprzednio? Sonda na wtyczkę czy lutowana ,,pasująca'' gwintem? Świeci cały czas od rozruchu do zgaszenia? |
|
|
|
 |
Math3o
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 16 Paź 2012 Posty: 48 Skąd: Nowogród
|
Wysłany: 25-06-2015, 23:52
Bolid: Fabia 2 Combi 2008r 1.2 12V 70km + LPG |
|
|
W seicento błąd sondy wywala dość często więc nie opłaca się wymieniać na nową lecz po prostu sprawdzić czy działa. W dodatku koszt nowej sondy nie jest mały, sam też kiedyś sugerowałem się błędem sondy i niepotrzebnie ją wymieniałem, chociaż problem wskazywał na nią to dalej było to samo i trzeba było szukać przyczyny gdzie indziej. Taka mała anegdotka |
_________________ JEST - Skoda Fabia 2 Combi 1.2 12V 70 km 2008r + LPG
BYŁO - Seicento 0.9 1999r |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-06-2015, 13:26
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Math3o napisał/a: | W seicento błąd sondy wywala dość często więc nie opłaca się wymieniać na nową lecz po prostu sprawdzić czy działa. W dodatku koszt nowej sondy nie jest mały, sam też kiedyś sugerowałem się błędem sondy i niepotrzebnie ją wymieniałem, chociaż problem wskazywał na nią to dalej było to samo i trzeba było szukać przyczyny gdzie indziej. Taka mała anegdotka |
Odnosisz to do OBD2 MPI prawda
Panda 198tys km/ dłubnięta głowica/wałek- miała już sporo błędów ale tylko raz miała błąd lambdy nr 2-po zmianie stacji problem nie wystąpił.
ccs-od 40tys-do 130 jak miałem nigdy błędu.
SC 900-od nowości do 96tys nigdy błędu lambdy.
Prozaiczny błąd w MPI to błąd podgrzewania sondy-wtedy się zgodzę, że jak nie ma zimy nie ma po co wymieniac. |
|
|
|
 |
Bartu
Bywalec
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2014 Posty: 70 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 26-06-2015, 14:26
Bolid: Sei, Subaru STI |
|
|
Według mnie masz problemy z MAP sensorem lub którymś z czujników temperatury. Jak będzie pokazywać błędną wartość to samochód będzie tak działał. Błąd sondy może być podzielony na 4 :
1 heater control
2 high imput (sonda >1V)
3 low imput (sonda <0V)
4 slow response
Jak dla mnie masz któryś z 2 albo 3 co może wskazywać właśnie na MAP-a. Sprawdziłbym go w pierwszej kolejności, w drugiej czujnik temperatury silnika, w trzeciej czujnik temperatury powietrza. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-06-2015, 15:37
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Sonda to czujnik który wskazuje na ostateczny skład paliwo/powietrze i nie ma co się opierać na tym błędzie w 100%. Jakość paliwa , czysty filtr powietrza, nie zacinające się wtryskiwacze itp. Niespalone paliwo raczej odpada. Gdyby np było wypadanie zapłonu to system diagnostyczny sam precyzyjnie podpowie który cylinder nie pracuje (nie ma spalania). Taki już jest ten nowy OBD. Zapach siarkowodoru to wg mnie kiepskie paliwo a z drugiej strony sprawny katalizator. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-06-2015, 16:32
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Policjant napisał/a: | można wyczuć smród zgniłych jaj |
bardzo bogata mieszanka, może być również przyczyną zawór EVAP albo zapchany filtr węglowy od oparów paliwa. Zdarzało się to w pandach, bo filtr umiejscowiony był przy prawym kole i dostawało się błoto z wodą. W seju nie spotkałem się z tym, ale warto to sprawdzić.
Jeszcze jedna przyczyna, przestawione fazy rozrządu o jeden ząb. W takim przypadku trzeba pamiętać o wyzerowaniu parametrów autoadaptacyjnych, żeby naprawa przyniosła skutek. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
|