FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy konieczny pogrzeb? (badanie techniczne)
Autor Wiadomość
Gomez 
Nałogowiec

Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-06-2015, 16:59   Czy konieczny pogrzeb? (badanie techniczne)
   Bolid: Seicento sporting '98


Mam pewien kłopot z min staruszkiem SC rocznik 98. Podczas ostatniego badania technicznego na wiosnę pan wykonujący badanie zakomunikował mi że jest to ostatni przegląd. Dlaczego? A no dlatego że podwozie jest skorodowane. I teraz mam zagwozdkę - mam zezłomować za rok auto które po za tą rdzą jest sprawne technicznie? Przyznam że mimo że posiadam drugi - lepszy samochód do sejek mi się przydaje do jazdy miejskiej.

Ubezpieczenie mam do pazdziernika 2016 (przegląd do marca 2016) więc zastanawiam się co będzie lepszym rozwiązaniem. Czy:

1. Nie udawać się na przegląd w marcu tylko pojezdzić jeszcze do października (termin OC) i po tym czasie zezłomować.

2. Pojechać na przegląd z ryzykiem że go nie przejdę i jezdzić do października z niepodbitym dowodem.

3. Przy ewentualnej kontroli drogowej (w życiu mi się nie zdarzyła) udać że zapomniałem dowodu. (wiem że będę musiał je potem gdzieś przedstawić).

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
Seicento Sporting
V max 163km/h
0-100 14,3s (G-tech)
miasto 6,0 - 9,3l
trasa4,4 - 5,6l
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 28-06-2015, 17:29   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Zmień stację diagnostyczną a podbiją na pewno lub przed przeglądem na tej stacji kup bolla i pokryj podłogę czarną smołą i rudej nie będzie widać.
Gdyby samochód nie miał podłogi to przeglądu nie podbiją ale jak będzie wyglądała na zdrową z warstwą antykorozji to problemu robić nie będą :wink:
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Manniek66 
Nałogowiec


Wiek: 29
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 208
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-06-2015, 18:26   
   Bolid: Seicento 900 S-class


Jak mocno jest skorodowany? Mój diagnosta też kręcił nosem...nie chciał mi podbić bo miałem pęknięte przewody hamikcowe antykorozją. Zrobione przy wymianie.
 
 
Mati177 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 47
Skąd: Radom
Wysłany: 28-06-2015, 19:57   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


przy moim przegladzie diagnosta sie zapytal czy mam sprawne auto ja odpowiedzialem ze tak, zerknal przez okno na niego i juz mam przeglad nie wjezdzajac na kanal w stacji diagnostycznej :D
 
 
Gomez 
Nałogowiec

Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-06-2015, 08:38   
   Bolid: Seicento sporting '98


dawiddawidowski napisał/a:
Zmień stację diagnostyczną a podbiją na pewno lub przed przeglądem na tej stacji kup bolla i pokryj podłogę czarną smołą i rudej nie będzie widać.
Gdyby samochód nie miał podłogi to przeglądu nie podbiją ale jak będzie wyglądała na zdrową z warstwą antykorozji to problemu robić nie będą :wink:

Dzięki. Coś takiego wystarczy? http://allegro.pl/boll-sr...5004501961.html Po prostu spsikać tym podwozie i wystarczy?
Bo smołę to nie wiem czy znajdę gdzieś. Poza tym ze smołą to nie będzie podejrzanie wyglądać? :D
_________________
Seicento Sporting
V max 163km/h
0-100 14,3s (G-tech)
miasto 6,0 - 9,3l
trasa4,4 - 5,6l
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-06-2015, 08:48   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Daj jakies zdjecie jak ta podloga wyglada bo jak Ci fotel wypadnie to nie ciekawie:-)
_________________
Fiat 600 2009
 
 
Gomez 
Nałogowiec

Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-06-2015, 09:20   
   Bolid: Seicento sporting '98


Nie no aż tak źle to nie jest :D Dziur na wylot raczej nie ma :grin:
_________________
Seicento Sporting
V max 163km/h
0-100 14,3s (G-tech)
miasto 6,0 - 9,3l
trasa4,4 - 5,6l
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-06-2015, 10:42   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


To zrob troche lepiej a bedzie na dluzej szczotka druciana na wiertarke lub mocna wkretarke jak nie masz gdzue sie podlaczyc i oczyscic ile sie da na to jakis srodek na rdze a pozniej konserwa, jak sej dobrze jezdzi to ja bym tak na dluzej zrobil
_________________
Fiat 600 2009
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 29-06-2015, 13:08   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Dokładnie, jak nie ma dziur i progi całe wyczyścić rdzę do gołej blachy, podkład antykorozyjny i na to konserwacja a jeżeli w bardzo kiepskim stanie i zrobią się dziury to spawanie lub najtańszym kosztem boll o ile nie masz zamiaru jeździć dłużej niż rok

http://allegro.pl/boll-sr...5288113635.html
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Gomez 
Nałogowiec

Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-06-2015, 20:56   
   Bolid: Seicento sporting '98


Z tego co widziałem to to podwozie nie wygląda najlepiej. Nie wiem czy jeśli zaczne czyścić nie odsłonią się jakieś dziury. Raczek tutaj niewiele pomoże. Za rok góra dwa i tak planuje zazlomowac wiec nie jest to dla mnie problem. Chcialem tylko zasiegnąć rady co do moich trzech scenariuszy z pierwszego postu :smile:
_________________
Seicento Sporting
V max 163km/h
0-100 14,3s (G-tech)
miasto 6,0 - 9,3l
trasa4,4 - 5,6l
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-06-2015, 21:55   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


Biedny sejek zrob go :sad:
_________________
Fiat 600 2009
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 29-06-2015, 22:03   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


W podpisie widzę że to sporting, pokaż fotki ogólnego wyglądu i podłogi przy okazji. Niektórzy gorsze samochody naprawiali :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Majk-l 
Nałogowiec
Przyjaciel SC.PL


Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 904
Skąd: WZY
Wysłany: 29-06-2015, 22:38   
   Bolid: Peugeot 406


Mati177 napisał/a:
przy moim przegladzie diagnosta sie zapytal czy mam sprawne auto ja odpowiedzialem ze tak, zerknal przez okno na niego i juz mam przeglad nie wjezdzajac na kanal w stacji diagnostycznej :D


to teraz niech mi ktos wytłumaczy czemu taki cenzura dostaje pensję...?

Jest na stacji, jak dupa od srania, żeby sprawdzić samochód.

U mnie raz tak było ze popatrzył i powiedział; daj pan dowód... ja mu na to hola! Przyjechałem na badanie techniczne, a nie po świstek. Pajac sie obraził na mne... ale swoje obowiązki wykonał.

Nie rozumiem np ludzi ktorzy jadą z sumą 150zł zamiast 100zł zeby podbili im badanie bez zaglądania do samochodu. Wymień jeden z drugim klocki hamulcowe za te 5 dych zamiast łapówki.

Ja osobiscie z kazdym swoim samochodem jezdze na BT 2 razy do roku, raz do dowodu, a raz dla siebie. Samochód musi być sprawny na drodze, a nie miec tylko pieczątkę w dowodzie.
_________________
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 29-06-2015, 23:08   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Tam gdzie robiłem zawsze sprawdzali auta bez wyjątku i raz na kilkaset odsyłali bo tak czy siak kasa musi się nabijać a jak nie podbije to pojedzie do konkurencji gdzie podbiją :wink: chyba że zerdzewiały na wylot lub padaka to nie ma o czym mówić. Chodzi tylko o kasę chyba że komuś zależy na renomie to podchodzą do tego jak należy a dopłacanie do przeglądu to głupota :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Gomez 
Nałogowiec

Wiek: 39
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 29-06-2015, 23:16   
   Bolid: Seicento sporting '98


dawiddawidowski napisał/a:
W podpisie widzę że to sporting, pokaż fotki ogólnego wyglądu i podłogi przy okazji. Niektórzy gorsze samochody naprawiali :))

Naprawdę nie opłaca mi się tego bo musiałbym chyba wymieniać pół podwozia jeśli nie całe. Będzie się to równać wartości samochodu. Nie mam aż takiego parcia.

Załóżmy że są dziury na wylot (może naprawde są). Która z 3 możliwości z pierwszego postu byłaby najlepsza?
_________________
Seicento Sporting
V max 163km/h
0-100 14,3s (G-tech)
miasto 6,0 - 9,3l
trasa4,4 - 5,6l
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum