FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator SPI
Autor Wiadomość
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 01-07-2015, 10:25   Alternator SPI
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Witam ponownie, niestety znów :)) ;(

Szumi alternator niemiłosiernie, jak drzewa w wietrzny dzień. Sprawdziłem naciąg paska, okazało się że jest spięty jak nie wiadomo co.. 20kkm temu był wymieniany, ale obawiam się ze mechanik naciągał go chyba srubokrętem, bo po 20 tysiącach zero luzu na pasku, i mysle, ze łozysko w środku też się wysypało (albo sypie)

Teraz pytania :

Czy warto kupić jakiś lepszy alternator po regeneracji z allegro gdzie gwarancja jest rok - dwa ? (pisząc lepszy mam na mysli, nie jakieś byle jakie badziewie za 90zł)

Czy warto oddać swój do regeneracji, jaki jest mniejwięcej koszt takiego przedsięwzięcia ?

Jak powinien wyglądać prawidłowo naciągnięty pasek ? (powinno się go dać lekko ugiąć palcem?)


Z rozruchem dalej jakoś kiepsko, pierwszy raz ledwo co, a potem nawet jak zgaszę i od razu odpali to bez problemu pali. Tylko strasznie rzępoli, czy zbyt mocno naciągnięty pasek może powodować duży opór ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
mieszko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 32
Skąd: Krk
Wysłany: 01-07-2015, 11:30   
   Bolid: Seito 0,9


Ja w kwietniu w Krakowie regenerowałem swój oryginalny MM alternator za 160,00 zł. Niemniej regeneracja może się różnić w zależności od tego, co jest w nim wymieniane - u mnie praktycznie było wszystko.
Planowałem kupić używkę regenerowaną z allegro, ale po dłuższym zastanowieniu i dzięki wsparciu użytkowników forum :grin: wybór padł na regenerację u profesjonalisty. Na allegro można się natknąć na łożyska no-name i co gorsza nie wymieniony regulator napięcia. Ja przynajmniej jestem pewien tego, co mam zrobione i założone - zwłaszcza, że nie ma już praktycznie nowych alternatorów MM.
Wymiana samodzielnie, około 20 minut demontaż i 30 minut montaż.
Pasek powinien być założony tak, aby dało się minimalnie przygiąć. Niemniej wątpię, żeby brak luzu był przyczyną wysypania łożyska - po prostu altki w seicento mają złą lokalizację - za nisko umieszczone, podatne za zachlapania woda i błotem, no i czasem także olejem z nieszczelnego silnika. To skutecznie załatwia w nich łożyska....
Hałasuje łożysko alternatora albo pompa wody. Innej opcji nie ma.
 
 
1922 
Nałogowiec


Pomógł: 16 razy
Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2013
Posty: 526
Skąd: Racibórz
Wysłany: 01-07-2015, 11:46   
   Bolid: Seicento 1.1 Van


Pompa była wymieniana 20kkm temu, a dźwięk idzie z alternatora.. raz jest, raz nie ma, niemniej jednak trochę siara jak tak rzępoli. Chyba też poszukam dobrej firmy i oddam swój do regeneracji.

PS: ile zrobiłeś km po regeneracji ?
_________________
Seicento VAN '99 Zapraszam
 
 
mieszko1 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 32
Skąd: Krk
Wysłany: 01-07-2015, 12:43   
   Bolid: Seito 0,9


Na razie około 6 tysięcy - działa bez zarzutu. Mam nadzieję, że tak pozostanie.
Oczywiście przy okazji pasek też nowy, bo stary przez zatarte łożysko był prawie na granicy zerwania.
 
 
pablo_b 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 23
Skąd: śląsk
Wysłany: 02-07-2015, 09:53   
   Bolid: Pikaczento 9oo


jak masz trochę chęci to możesz sam wymienić łożyska w alternatorze (koszt około 15 zl ) łożyska sa wprasowane ,ale to nie problem ja swoje wcisnolem śruba z dużymi podkładkami :) oraz w razie potrzeby regulator napięcia który tez nie kosztuje za wiele . ja u siebie wymienialne wyżej wymienione elementy 2 lata temu i do tej pory jeździ bez problemu :) trochę wolnego czasu i samozaparcia i mozna trochę kasy zaoszczędzić
a pracowałeś obudowę altka czy nie jest pęknięta i przez to nie swiszczy ??
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-07-2015, 16:41   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


B-sam oddaj do regeneracji, bo to na allegro to z regeneracją nie ma nic wspólnego.
20tys. mój niby nowy z Allegro , a w rzeczywistości regenerowany za 300zł wytrzymał 1 wyścig z Q7 tdi dobrze, że wygrany :wink:
 
 
 
Łuka 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Maj 2015
Posty: 143
Skąd: KOL
Wysłany: 02-07-2015, 22:26   
   Bolid: Sej 1,1 mpi+LPG->był,Jest 306 1.4 LPG+hak


Ja jak jeszcze jeździłem pękł mi i zakończył żywot kupiłem nowy magnetti [chiński] pojeździł 9 miesięcy i łożyska się zatarły charczały ja betoniarka
Potem załatwiłem sobie od spi i ten auto przeżył
Dlatego polecam własnoręcznie lub u sprawdzonej osoby naprawić /wymienić co trzeba i mieć spokój
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum