DET 3 |
Autor |
Wiadomość |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 07-07-2015, 12:34 DET 3
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Witam, pytanka które myślę zastanawiają każdego kto czyta o NP. DET 3.
1. Czy warto do n/a zainstalować DET3?
2. Czy można podnieść moc?
3. Jakie minimalne modyfikacje musiałby być aby DET3 wniósł cokolwiek i był opłacalny?
4. Jak obszerną wiedzę należałoby mieć aby obsłużyć DET 3?
dzieki za odp.
Pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 07-07-2015, 12:43
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Według mnie jak silnik tylko lekko podłubany to imo spokojnie remap ori kompa wystarczy...
Det to bardziej do grubszych modów jakieś turbo mocne n/a na itb wałkach itp
Ja swojego remapowałem i nie dość że praktycznie nie tyrkoli to jeszcze dupohamownia mówi że śmiało z 5km przybyło
Pod koniec mies będę robił wsad do 1.2 8v to mogę jakieś fotki wstwić jak to tak z grubsza się robi(po amatorsku ... |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 07-07-2015, 13:14
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
proshotter napisał/a: | Według mnie jak silnik tylko lekko podłubany to imo spokojnie remap ori kompa wystarczy... |
Problem w tym że takich magików jest juz jak na lekarstwo, a jeśli sie nawet znajdzie to koszta są podobne, (jak nie identyczne?) zakupu DETa i wystrojenie przez speca od DETa.. |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 07-07-2015, 13:20
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
a ten tzw remap na czym polega? Jakieś urządzenie musi być?
ar2rek w notce profilu widze ze masz 89PS:) jak to osiągnałeś ? pytam z ciekawosci:) |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 07-07-2015, 14:15
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Musisz mieć programator epromów
Podłączasz go do lampka, z kompa seja wyjmujesz eprom wkładasz go do programatora z czytujesz go, obrabiasz w odpowiednim programie nagrywasz na kość i montujesz do fury...
Spece mają takie cuś jak "struś" i dzięki temu mogą stroić w trybie "real time" |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 07-07-2015, 14:28
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Ja niedługo będę kupował DETa do zabawy. Sama procedura startowa, możliwość przesunięcia odcinki i hamownia drogowa to już fajne opcje. Przy okazji planuję nauczyć się stroić DETem, bo za jakiś czas będę robił grubsze mody wymagające strojenia. Ktoś z was ma zamontowanego DETa i się tym bawił osobiście? Trudno ogarnąć temat?
proshotter napisał/a: | Musisz mieć programator epromów
Podłączasz go do lampka, z kompa seja wyjmujesz eprom wkładasz go do programatora z czytujesz go, obrabiasz w odpowiednim programie nagrywasz na kość i montujesz do fury... |
A czy przypadkiem te epromy w ECU nie są jednorazowe? Tzn chyba nie jest to pamięć typu flash (jak pendrive) że można edytować i ponownie wgrywać, więc trzeba by mieć dodatkową kość na nowy program. Ja kiedyś sczytywałem kość z 1.2 8V programatorem, ale chyba się uszkodziła, bo po ponownym zamontowaniu silnik już nie chciał odpalić tylko słychać było cykanie:) |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
Ostatnio zmieniony przez barkor 07-07-2015, 14:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 07-07-2015, 16:27
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
proshotter napisał/a: | Musisz mieć programator epromów
Podłączasz go do lampka, z kompa seja wyjmujesz eprom wkładasz go do programatora z czytujesz go, obrabiasz w odpowiednim programie nagrywasz na kość i montujesz do fury...
Spece mają takie cuś jak "struś" i dzięki temu mogą stroić w trybie "real time" |
Poszedłeś troche na skróty kolego. Na początku mieć sondę szerokopasmowa z możliwością odczytu danych, później grzebiesz we wsadzie jak wiesz co zmienić.
Kości EPROM są kasowalne, ultrafioletem, ale zdaża się że szlak je trafia jak źle się nagra..
Na DET3 z tego co kiedyś wyczytałem jeździ Ir3n3usz |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 07-07-2015, 17:05
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
sonda szerokopasmowa to dla mnie oczywista oczywistość,
Czy się stroi na decie smt czy ori kompie to to podstawa.
Co do kości to ja używam takich kasowalnych za pomocą programatora...z ori kości z czytuję tylko program, mody już robię na nowej kości. |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-07-2015, 23:41 Re: DET 3
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
dyzio_abarth napisał/a: | Witam, pytanka które myślę zastanawiają każdego kto czyta o NP. DET 3.
1. Czy warto do n/a zainstalować DET3?
2. Czy można podnieść moc?
3. Jakie minimalne modyfikacje musiałby być aby DET3 wniósł cokolwiek i był opłacalny?
4. Jak obszerną wiedzę należałoby mieć aby obsłużyć DET 3?
dzieki za odp.
Pozdro |
Ad1.-mocno podłubanego, gdzie seryjna elektronika nie da się w pełni ogarnąć-Turbo, 2p, 4p 1.4.8v, wałek ponad 300stopni....
AD2.-Tak i moment obrotowy, a w szczególności określić optimu do modów.
AD.3-albo sterownik, którego nie da się wypalić, albo w przypadku sc-wałek np. rewar+ 1150 na bloku 1.1 i 4p-w zabawach w dolot , wydech, wałek gt eprom jest tańszym rozwiązaniem i nie gorszym.
Ad.4- Sporą, żeby coś stworzyć w 90% adekwatne, a Ci co piszą, że proste to ściemniają/nie znają pełni możliwości-z internetu się jej nie nabędzie.
BTW; DET3 jest ok w grubych projektach, ale nie jest to takie aż cudo techniki jak opisują. |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 09-07-2015, 08:15
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
Dzieki wielkie za sprostowanie.
A np.
- przy 1.2 8v dolocie weglara, przepustnicy 42, wydech weglara mozna cos poprawić przez tzw remap? Tzn chodzi mi o charakterystyke/elastykę itp pracy silnika:))
??pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 09-07-2015, 09:12
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
dyzio_abarth napisał/a: | Dzieki wielkie za sprostowanie.
A np.
- przy 1.2 8v dolocie weglara, przepustnicy 42, wydech weglara mozna cos poprawić przez tzw remap? Tzn chodzi mi o charakterystyke/elastykę itp pracy silnika:))
??pozdro |
Raczej kosmetyczne i poprawiające samopoczucie
Żeby rzeczywiście coś poprawić musisz rwać głowicę do obróbki, zmienić wałek i wtedy remap.. |
|
|
|
 |
dyzio_abarth
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2013 Posty: 349 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 09-07-2015, 09:35
Bolid: Abarth 1.1 |
|
|
dziekuję za info:))
Wybiło z głowy błędne myślenie:D
Pozdro |
_________________ 1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-07-2015, 15:16
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
dyzio_abarth napisał/a: | Dzieki wielkie za sprostowanie.
A np.
- przy 1.2 8v dolocie weglara, przepustnicy 42, wydech weglara mozna cos poprawić przez tzw remap? Tzn chodzi mi o charakterystyke/elastykę itp pracy silnika:))
??pozdro |
W 1.2 8.V-oprócz większej przepustnicy , gdzie można lekko podlać tu i tam, przyspieszyć zapłon-j.w. jak byś miał inne modyfikacje, tak to remap pomoże niewiele i masz jeszcze bezpiecznie na seria program+ 42mm z AFR-em w całym zakresie obrotów.
Remap kompa dał by Ci w zależności co byś chciał na pewno optymalniejszą charakterystykę,lepszy środek i dół-ale to wartości 3-5% z tym, że nie oceniamy cyferek a kreski na wykresie.Efekt uboczny z 0,5l pb więcej.Ostrzej z zapłonem to już Pb98 i zimniejsze lekko świece.Obróbka kompleksowa czapki nawet z tym wałkiem+ prawdziwy 4-2-1 i reszta wydechu też z głową+ remap daje 80-83km-110-112nm.-czyli mocną 8v od dołu do góry-tylko obróbka komplex czapki+ remap to koło 2tys, a kolektor?od 500-do 1600zł za SS. |
|
|
|
 |
roach
spamer team

Pomógł: 14 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 1460 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 10-07-2015, 17:20
Bolid: Seicento |
|
|
dyzio_abarth dziś wywaliłem wydech od weglara i zalozylem seryjny....iii jest różnica w dynamice... 1 : 0 dla seryjnego wydechu...dolot poprawia osiągi bardzo małym stopniu...po miesiącu nie odczujesz różnicy |
_________________
 |
|
|
|
 |
|