FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
DET 3
Autor Wiadomość
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 07-07-2015, 12:34   DET 3
   Bolid: Abarth 1.1


Witam, pytanka które myślę zastanawiają każdego kto czyta o NP. DET 3.

1. Czy warto do n/a zainstalować DET3?
2. Czy można podnieść moc?
3. Jakie minimalne modyfikacje musiałby być aby DET3 wniósł cokolwiek i był opłacalny?
4. Jak obszerną wiedzę należałoby mieć aby obsłużyć DET 3?

dzieki za odp.

Pozdro
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 07-07-2015, 12:43   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Według mnie jak silnik tylko lekko podłubany to imo spokojnie remap ori kompa wystarczy...
Det to bardziej do grubszych modów jakieś turbo mocne n/a na itb wałkach itp
Ja swojego remapowałem i nie dość że praktycznie nie tyrkoli to jeszcze dupohamownia mówi że śmiało z 5km przybyło ;)

Pod koniec mies będę robił wsad do 1.2 8v to mogę jakieś fotki wstwić jak to tak z grubsza się robi(po amatorsku ;) ...
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 07-07-2015, 13:14   
   Bolid: Czarny Abarth


proshotter napisał/a:
Według mnie jak silnik tylko lekko podłubany to imo spokojnie remap ori kompa wystarczy...


Problem w tym że takich magików jest juz jak na lekarstwo, a jeśli sie nawet znajdzie to koszta są podobne, (jak nie identyczne?) zakupu DETa i wystrojenie przez speca od DETa..
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 07-07-2015, 13:20   
   Bolid: Abarth 1.1


a ten tzw remap na czym polega? Jakieś urządzenie musi być?
ar2rek w notce profilu widze ze masz 89PS:) jak to osiągnałeś ? pytam z ciekawosci:)
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 07-07-2015, 14:15   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Musisz mieć programator epromów
Podłączasz go do lampka, z kompa seja wyjmujesz eprom wkładasz go do programatora z czytujesz go, obrabiasz w odpowiednim programie nagrywasz na kość i montujesz do fury...
Spece mają takie cuś jak "struś" i dzięki temu mogą stroić w trybie "real time"
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
barkor 
spamer team


Pomógł: 90 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2007
Posty: 1046
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 07-07-2015, 14:28   
   Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed


Ja niedługo będę kupował DETa do zabawy. Sama procedura startowa, możliwość przesunięcia odcinki i hamownia drogowa to już fajne opcje. Przy okazji planuję nauczyć się stroić DETem, bo za jakiś czas będę robił grubsze mody wymagające strojenia. Ktoś z was ma zamontowanego DETa i się tym bawił osobiście? Trudno ogarnąć temat?

proshotter napisał/a:
Musisz mieć programator epromów
Podłączasz go do lampka, z kompa seja wyjmujesz eprom wkładasz go do programatora z czytujesz go, obrabiasz w odpowiednim programie nagrywasz na kość i montujesz do fury...

A czy przypadkiem te epromy w ECU nie są jednorazowe? Tzn chyba nie jest to pamięć typu flash (jak pendrive) że można edytować i ponownie wgrywać, więc trzeba by mieć dodatkową kość na nowy program. Ja kiedyś sczytywałem kość z 1.2 8V programatorem, ale chyba się uszkodziła, bo po ponownym zamontowaniu silnik już nie chciał odpalić tylko słychać było cykanie:)
_________________
Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
Ostatnio zmieniony przez barkor 07-07-2015, 14:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 07-07-2015, 14:33   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


W internetach pełno pomocy jest
Samo podłączenie jeden wieczór ;)

http://www.racingforum.pl...sam-t43669.html
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 07-07-2015, 16:27   
   Bolid: Czarny Abarth


proshotter napisał/a:
Musisz mieć programator epromów
Podłączasz go do lampka, z kompa seja wyjmujesz eprom wkładasz go do programatora z czytujesz go, obrabiasz w odpowiednim programie nagrywasz na kość i montujesz do fury...
Spece mają takie cuś jak "struś" i dzięki temu mogą stroić w trybie "real time"


Poszedłeś troche na skróty kolego. Na początku mieć sondę szerokopasmowa z możliwością odczytu danych, później grzebiesz we wsadzie jak wiesz co zmienić.

Kości EPROM są kasowalne, ultrafioletem, ale zdaża się że szlak je trafia jak źle się nagra..

Na DET3 z tego co kiedyś wyczytałem jeździ Ir3n3usz
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 07-07-2015, 17:05   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


sonda szerokopasmowa to dla mnie oczywista oczywistość,
Czy się stroi na decie smt czy ori kompie to to podstawa.
Co do kości to ja używam takich kasowalnych za pomocą programatora...z ori kości z czytuję tylko program, mody już robię na nowej kości.
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-07-2015, 23:41   Re: DET 3
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


dyzio_abarth napisał/a:
Witam, pytanka które myślę zastanawiają każdego kto czyta o NP. DET 3.

1. Czy warto do n/a zainstalować DET3?
2. Czy można podnieść moc?
3. Jakie minimalne modyfikacje musiałby być aby DET3 wniósł cokolwiek i był opłacalny?
4. Jak obszerną wiedzę należałoby mieć aby obsłużyć DET 3?

dzieki za odp.

Pozdro

Ad1.-mocno podłubanego, gdzie seryjna elektronika nie da się w pełni ogarnąć-Turbo, 2p, 4p 1.4.8v, wałek ponad 300stopni....
AD2.-Tak i moment obrotowy, a w szczególności określić optimu do modów.
AD.3-albo sterownik, którego nie da się wypalić, albo w przypadku sc-wałek np. rewar+ 1150 na bloku 1.1 i 4p-w zabawach w dolot , wydech, wałek gt eprom jest tańszym rozwiązaniem i nie gorszym.
Ad.4- Sporą, żeby coś stworzyć w 90% adekwatne, a Ci co piszą, że proste to ściemniają/nie znają pełni możliwości-z internetu się jej nie nabędzie. :wink:
BTW; DET3 jest ok w grubych projektach, ale nie jest to takie aż cudo techniki jak opisują. :]
 
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 09-07-2015, 08:15   
   Bolid: Abarth 1.1


Dzieki wielkie za sprostowanie.

A np.
- przy 1.2 8v dolocie weglara, przepustnicy 42, wydech weglara mozna cos poprawić przez tzw remap? Tzn chodzi mi o charakterystyke/elastykę itp pracy silnika:))

??pozdro
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 09-07-2015, 09:12   
   Bolid: Czarny Abarth


dyzio_abarth napisał/a:
Dzieki wielkie za sprostowanie.

A np.
- przy 1.2 8v dolocie weglara, przepustnicy 42, wydech weglara mozna cos poprawić przez tzw remap? Tzn chodzi mi o charakterystyke/elastykę itp pracy silnika:))

??pozdro


Raczej kosmetyczne i poprawiające samopoczucie ;)
Żeby rzeczywiście coś poprawić musisz rwać głowicę do obróbki, zmienić wałek i wtedy remap..
 
 
dyzio_abarth 
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 349
Skąd: Gostyń
Wysłany: 09-07-2015, 09:35   
   Bolid: Abarth 1.1


dziekuję za info:))

Wybiło z głowy błędne myślenie:D

Pozdro
_________________
1.1 MPI ---> 1.2 8v---> 1.4 16v
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-07-2015, 15:16   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


dyzio_abarth napisał/a:
Dzieki wielkie za sprostowanie.

A np.
- przy 1.2 8v dolocie weglara, przepustnicy 42, wydech weglara mozna cos poprawić przez tzw remap? Tzn chodzi mi o charakterystyke/elastykę itp pracy silnika:))

??pozdro

W 1.2 8.V-oprócz większej przepustnicy , gdzie można lekko podlać tu i tam, przyspieszyć zapłon-j.w. jak byś miał inne modyfikacje, tak to remap pomoże niewiele i masz jeszcze bezpiecznie na seria program+ 42mm z AFR-em w całym zakresie obrotów.
Remap kompa dał by Ci w zależności co byś chciał na pewno optymalniejszą charakterystykę,lepszy środek i dół-ale to wartości 3-5% z tym, że nie oceniamy cyferek a kreski na wykresie.Efekt uboczny z 0,5l pb więcej.Ostrzej z zapłonem to już Pb98 i zimniejsze lekko świece.Obróbka kompleksowa czapki nawet z tym wałkiem+ prawdziwy 4-2-1 i reszta wydechu też z głową+ remap daje 80-83km-110-112nm.-czyli mocną 8v od dołu do góry-tylko obróbka komplex czapki+ remap to koło 2tys, a kolektor?od 500-do 1600zł :mg: za SS.
 
 
 
roach 
spamer team


Pomógł: 14 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 1460
Skąd: Koszalin
Wysłany: 10-07-2015, 17:20   
   Bolid: Seicento


dyzio_abarth dziś wywaliłem wydech od weglara i zalozylem seryjny....iii jest różnica w dynamice... 1 : 0 dla seryjnego wydechu...dolot poprawia osiągi bardzo małym stopniu...po miesiącu nie odczujesz różnicy :p
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum