regulacja luzu zaworowego 1.1 MPI |
Autor |
Wiadomość |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-07-2015, 13:33 regulacja luzu zaworowego 1.1 MPI
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Przymierzam sie do regulacji luzow zaworowych. Zrobi mi to znajomy ja wszystko rozbebesze a on ustawi bo nie mam pojecia o tym ale moze na przyszlosc juz bede wiedzial. Gdzie kupic te plytki i jakie? W kazdym motoryzacyjnym z czesciami? Co jeszcze potrzeba oprocz uszczelki pokrywy? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 16-07-2015, 16:29
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Jakie płytki pytasz? A luzy to zmierzyłeś w ogóle?
Pasta DIRKO na starą uszczelkę - jeśli jej mechanik nie porwie - i nie cieknie.
Wiadomo - nowa uszczelka zalecana.
Mi udało się 4 zamienić miejscami, cztery musiałem kupić. Trochę jest mierzenia, odejmowania, dodawania .
Najważniejsze jest zapisanie wszystkiego
1. mierzysz luzy, notujesz 1-8
2. wyciągasz płytki, numerujesz je markerem 1-8, wymiar jest na nich napisany ( chyba że ktoś już szlifował )
3. znając luzy i wymiary płytek oraz wymagany luz zaczynasz kombinować , przekładać
U mnie zawory były już praktycznie podparte a jeździł.
Jeszcze raz podkreślam, rozpisanie i policzenie na kartce jest najważniejsze. |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 16-07-2015, 19:09
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Płytki z tego co słyszałem to tylko w ASO no albo na szrocie o ile ktoś będzie chciał sprzedać same płytki... Generalnie i tak najpierw trzeba zmierzyć luz a dopiero potem szukać płytek takich jakie będą potrzebne. Masz seja z 2009 roku to o ile przebieg nie jest jakiś mega duży to pewnie będziesz miał fabryczne luzy i nic nie trzeba będzie regulować.
Pomierzenie luzów to żadna filozofia. Trzeba mieć szczelinomierz (do kupienia za kilka-kilkanaście zł). Gorzej jest z wyjmowaniem płytek niestety.
Tutaj masz manual ze zdjęciami:
http://www.autocentrum.pl...IRE__1__54.html |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2015, 10:38
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Przebieg mam 74tys. w tym juz 47tys. na gazie wiec nie wiem czy robic ta regulacje czy narazie odpuscic? Jak odpuscic to przy jakim przebiegu juz sie za to zabrac? Niby na benzynie pisza ze co 40tys. a na gazie co 20tys. |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-07-2015, 15:30
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
biznesik napisał/a: | Przebieg mam 74tys. w tym juz 47tys. na gazie wiec nie wiem czy robic ta regulacje czy narazie odpuscic? Jak odpuscic to przy jakim przebiegu juz sie za to zabrac? Niby na benzynie pisza ze co 40tys. a na gazie co 20tys. |
A gdzie tak piszą? Jeśli tak piszą to chodzi o sprawdzenie kontrolne luzu, a na pewno nie zakładają że od razu trzeba będzie regulować:) Ja bym sobie w ogóle nie zawracał głowy tym luzem przy takim niskim przebiegu, ale jak chcesz mieć pewność, że wszystko jest OK, to kup szczelinomierz, zdejmij pokrywę zaworów i pomierz. Uszczelki bym nowej nie kupował tylko przesmarował starą cienką warstwą siliconu i będzie OK. |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-07-2015, 21:33 Re: regulacja luzu zaworowego 1.1 MPI
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
biznesik napisał/a: | Przymierzam sie do regulacji luzow zaworowych. Zrobi mi to znajomy ja wszystko rozbebesze a on ustawi bo nie mam pojecia o tym ale moze na przyszlosc juz bede wiedzial. Gdzie kupic te plytki i jakie? W kazdym motoryzacyjnym z czesciami? Co jeszcze potrzeba oprocz uszczelki pokrywy? |
Masz ,,nową głowicę'' w tej 600? Jaki korek zatykany czy zakręcany?- jak zakręcany czyli juro 4 to masz inne płytki niż w starszym spi do dostania w ASO pewnie na zamówienie, dlatego pomierz luzy i odejmij dodaj, ustaw raz wszyskie równo,a nie ten jeszcze może być-w nowej czapce chodzi najlepiej na 0,3s, 0,4 w eko wałek 476 lub 4x4
Uszczelka dobrej firmy w tej pokrywie zaworów nie wymaga już silikonów, oczywiście jak nie przeciągnieta śruba-już ma 6 nie licząc półkoli.
To to samo co Panda 1.1/1.2mpi po 2007 roku.
Reguluj póki jest co gaz w fire co 30 tys max luzy. |
Ostatnio zmieniony przez Paweł1984 17-07-2015, 21:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-07-2015, 21:38 Re: regulacja luzu zaworowego 1.1 MPI
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
Paweł1984 napisał/a: | Masz ,,nową głowicę'' w tej 600? Jaki korek zatykany czy zakręcany?- jak zakręcany czyli juro 4 to masz inne płytki niż w starszym spi do dostania w ASO pewnie na zamówienie, dlatego pomierz luzy i odejmij dodaj, ustaw raz wszyskie równo,a nie ten jeszcze może być-w nowej czapce chodzi najlepiej na 0,3s, 0,4 w eko wałek 476 lub 4x4 |
A propos tych nowych głowic, bo mam taką z Grande Punto 1.2, i tam są właśnie takie cienkie płytki, inne niż w poprzednich silnikach FIRE, to takie same płytki są również w tym nowszym seju 1.1mpi czy w GP jest zupełnie co innego? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-07-2015, 21:40 Re: regulacja luzu zaworowego 1.1 MPI
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
barkor napisał/a: | Paweł1984 napisał/a: | Masz ,,nową głowicę'' w tej 600? Jaki korek zatykany czy zakręcany?- jak zakręcany czyli juro 4 to masz inne płytki niż w starszym spi do dostania w ASO pewnie na zamówienie, dlatego pomierz luzy i odejmij dodaj, ustaw raz wszyskie równo,a nie ten jeszcze może być-w nowej czapce chodzi najlepiej na 0,3s, 0,4 w eko wałek 476 lub 4x4 |
A propos tych nowych głowic, bo mam taką z Grande Punto 1.2, i tam są właśnie takie cienkie płytki, inne niż w poprzednich silnikach FIRE, to takie same płytki są również w tym nowszym seju 1.1mpi czy w GP jest zupełnie co innego? |
Jeden sort GP/600/Panda/500 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-07-2015, 22:25 Re: regulacja luzu zaworowego 1.1 MPI
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
Zakrecany korek to juz nie wiem czy regulowac czy nie? A jak za maly przebieg do regulacji to przy jakim przebiegu regulowac? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-07-2015, 00:07 Re: regulacja luzu zaworowego 1.1 MPI
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
biznesik napisał/a: | Zakrecany korek to juz nie wiem czy regulowac czy nie? A jak za maly przebieg do regulacji to przy jakim przebiegu regulowac? |
Nie ma reguły to nie interwał jak z rozrządem-decyduje o tym 20 czynników od luzu z jakim wyjechał z Tych poprzez obróbkę gniazd w Turynie do instalacji i oleju jakie masz.
Nie zaszkodzi w niczym tym bardziej przy lpg wziąść szczelinowierz i pomierzyć luzy-z praktyki na pewno do przeregulowania, z praktyki serwisowej Panie jeszcze może być, albo jak gaz to już nie ma co regulować
Jak będą ok to nie będziesz regulował-proste, ale będą przy lpg
na benzynie seryjną fajerkę jak dasz 0,35s, 0,45w to 70-80tys masz spokój.
Przy lpg szczególnie 2gen po 20 możesz mieć do regulacji. Połowa tego co na benzynie to min. w 100 albo więcej fajerkach co regulowałem.
W dłubanym na ostrym wałku np. 280stopni na benzynie też regulujesz co min 20tys przy bardziej lepkim oleju niż SAE40 . |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18-07-2015, 07:40
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Regulowałem w nowych i starych głowicach. W nowych po 60tyś. km zwykle zawory wydechowe były podparte albo z luzem 0,05.
biznesik napisał/a: | Przebieg mam 74tys. w tym juz 47tys. |
ostatni dzwonek na regulację
cienka płytka w ASO kosztowała po 5-6zł, ale to było dwa lata temu.
od tamtego czasu nie robię w ASO Fiata. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
barkor
spamer team

Pomógł: 90 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 1046 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-07-2015, 11:53
Bolid: Seicento 900-->1.4 16V 6speed |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Regulowałem w nowych i starych głowicach. W nowych po 60tyś. km zwykle zawory wydechowe były podparte albo z luzem 0,05.
biznesik napisał/a: | Przebieg mam 74tys. w tym juz 47tys. |
ostatni dzwonek na regulację
cienka płytka w ASO kosztowała po 5-6zł, ale to było dwa lata temu.
od tamtego czasu nie robię w ASO Fiata. |
Czyli podsumowując lepiej żeby biznesik sprawdził te luzy bo w przypadku nowej głowicy pewnie już będą do sporej regulacji. A jak to jest ze starymi głowicami? Też tak szybko tracą luzy? |
_________________ Nalepiamy.pl - Naklejki na samochód
śmieszne/tuningowe/fiat/abarth/hobby/sport
Również na zamówienie. Sprawdź!
 |
|
|
|
 |
ul7855
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 18-07-2015, 17:15
Bolid: 1.1 MPI LPG |
|
|
Na ELPIDŻI na pewno.
Lepiej sprawdzić dla świętego spokoju.
Jednak przypuszczam że będzie konieczna jakaś regulacja. |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18-07-2015, 19:34
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
barkor napisał/a: | A jak to jest ze starymi głowicami? Też tak szybko tracą luzy? |
W starych głowicach jest spory zakres regulacji i płytki ok. 4mm grubości. W nowych płytki mają lekko ponad 2mm. Często było tak, że po 60tyś. km wkładałem najcieńsze dostępne płytki. Następnej regulacji już nie było, bo nie było czym regulować. Trudno mi powiedzieć, czy stare głowice lepiej czy gorzej znoszą gaz. Tak jak napisałem jest czym regulować, na nowych głowicach płytki wydają dosłownie na jedną regulację. Zdecydowanie bardziej niszczą silniki instalacje sekwencyjne, ale jest sposób na znaczne zmniejszenie siadania zaworów. Dysze od gazu montuje się nad listwą wtryskową, czyli daleko od zaworu, a nie jak teoretycznie powinno to wyglądać tj. przy wtryskiwaczu benzynowym. Po takim montażu zwykle tylko minimalnie koryguje się luzy i w ogóle silnik zdecydowanie lepiej pracuje. Nie ma problemów z regulacją. Tartarini zaleca taki montaż dysz.
Przy instalacjach drugiej generacji raczej nie było problemów z wypalaniem gniazd, często silnik chodzi na bogatej mieszance więc problem sam się rozwiązuje. W pandach czy sejach MPI dużo ludzi montowało drugą generację. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2015, 20:21
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
U mnie jest sekwencja a za ubogo napewno nie ma. Czyli jak juz wyjdzie tak ze bede trzeba wlozyc najchudsze plytki to juz nigdy sie nie reguluje? I mozna spodziewac sie koniec zaworow w najblizszym czasie? |
_________________ Fiat 600 2009 |
|
|
|
 |
|