Wyciek płynu chłodniczego z bloku - zdjęcia / seicento MPI |
Autor |
Wiadomość |
pawwel
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 27 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 19-08-2015, 21:37 Wyciek płynu chłodniczego z bloku - zdjęcia / seicento MPI
Bolid: Seicento Van 1.1 MPI 2004 |
|
|
Witam wszystkich forumowiczów! Chciałbym prosić o pomoc, gdyż od paru dni borykam się z problemem wycieku płynu chłodniczego z bloku silnika(?). Nie jestem mechanikiem, sądzę, że dla kogoś kto zajmuje się tymi silnikami będzie to bułka z masłem.
Samochód:
Fiat Seicento VAN 1.1 MPI 2004r. przebieg 275tys km, PB+LPG sekwencja KME Diego
Fakty:
- silnik jest cały brudny, ponieważ poprzedni właściciel jeździł z uszkodzoną uszczelką pokrywy zaworów - teraz już jest WYMIENIONA.
- ubywa płynu chłodniczego, nie więcej niż 100-200ml / 1000km
- jestem pewien, że to płyn, bo jak odkryłem wyciek(ściekało po skrzyni biegów), sprawdziłem organoleptycznie.
- wyciek jest NAD kolektorem wydechowym, a PONIŻEJ pokrywy zaworów.
- nie sugerujcie się rdzawym kolorem płynu, zalewam mocno czerwony
- brak objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą, płynu nie gotuje, ciśnienie w układzie jest(wnioskuje po odkręcaniu korka na ciepłym silniku), brak masła na korku, brak płynu w oleju i odwrotnie.
- brak problemów z temperaturą/ogrzewaniem. Nie przegrzewa się w trasie 1000km.
odnośnie załączonych zdjęć:
- nie ścieka od góry, czyli do pokrywy zaworów, a przynajmniej z pewnością nie od frontu.
- cieknie konkretnie z tego miejsca co jest kropla, zgodnie z grawitacją w dół, a potem bo obudowie skrzyni.
Dziękuje za każdą odpowiedź!
 |
|
|
|
 |
Dekalog
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 65 Dołączył: 28 Sie 2013 Posty: 21 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 20-08-2015, 01:14
Bolid: Seicento SX, 1.1 MPI, 2001r |
|
|
Miałem dokładnie to samo - płyn kapał z łączenia silnika i skrzyni biegów. Długo szukałem ale udało mi się zdiagnozować. Trzeba zdjąć obudowę filtra powietrza. Od strony kolektora ssącego po prawej stronie - stojąc przodem do silnika (za cewkami zapłonowymi) znajduje się wlot gumowego węża od nagrzewnicy. Wlot jest plastikowy przykręcony na dwie śruby do głowicy na wysokości przykręcenia wlotów kolektora ssącego i wygląda jakby stanowił jedną całość z kolektorem. Łatwo poznać bo wkręcony jest w niego czujnik temperatury. Sprawdź czy nie leci właśnie stamtąd. Jeśli tak spuść płyn chłodzący poniżej poziomu tego wlotu. Odkręć go i sprawdź stan gumowego uszczelnienia. U mnie było uszkodzone. Wymieniłem cały element i przestało ubywać płynu. Wygląda tak - zdjęcie przykładowe, żeby nie było reklamy! http://www.aldar-czesci.p...FIAT-11-12.html
No i koniecznie zajrzyj jeszcze tutaj: http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0 |
_________________ Tiguan 2.0 TDI i CBR 600 - jest czym poganiać |
|
|
|
 |
pawwel
nówka sztuka ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2015 Posty: 27 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 20-08-2015, 19:24
Bolid: Seicento Van 1.1 MPI 2004 |
|
|
Dziękuję kolego za podpowiedź.
Czy u Ciebie płyn ściekał po tylnej ścianie(pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową) czy po ścianie frontowej silnika?
Dziś oglądałem ten przypadek z mechanikiem, fakt faktem, nie ma skąd woda uciekać, nie jest to blok, nie jest to termostat(bo cieknie powyżej), więc może faktycznie ten plastikowy kapturek jest na trochę wyższym poziomie. |
|
|
|
 |
Dekalog
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 65 Dołączył: 28 Sie 2013 Posty: 21 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 21-08-2015, 00:26
Bolid: Seicento SX, 1.1 MPI, 2001r |
|
|
Wyciek widać było tylko jak silnik był zimny. Kapało dokładnie z połączenia silnika i skrzyni biegów http://goo.gl/ofhVvZ Rano zawsze kilka kropel było na posadzce garażu. Wilgotne było nawet połączenie miski olejowej i bloku silnika. Na ciepłym płyn odparowywał i nic nie można było zobaczyć. Dokładnie skąd leciało nie było widać. Mokre było dokładnie tak jak na Twoim ostatnim zdjęciu. Mechanik wymienił uszczelkę termostatu, zmieniał opaskę zaciskową na wężu do termostatu, wymienił oring na rurce od pompy paliwa. Już nawet padło podejrzenie mikropęknięcia głowicy. Tak zeszło kilka miesięcy na poszukiwaniach. Ubytek płynu był coraz większy. Aż wreszcie zostawiłem auto na noc u mechanika i rano dokładnie na zimnym silniku znalazł miejsce wycieku. |
_________________ Tiguan 2.0 TDI i CBR 600 - jest czym poganiać |
|
|
|
 |
Dekalog
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 65 Dołączył: 28 Sie 2013 Posty: 21 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 21-08-2015, 22:32
Bolid: Seicento SX, 1.1 MPI, 2001r |
|
|
Sorry - pompy woda nie paliwa. Jakieś bzdury mi się po nocy powypisywały |
_________________ Tiguan 2.0 TDI i CBR 600 - jest czym poganiać |
|
|
|
 |
Magikrealista
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 34 Dołączył: 29 Kwi 2015 Posty: 368 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15-09-2015, 22:10
Bolid: Ceed 1.4 DOHC |
|
|
Odświeżam temat. Mam identyczne objawy jak u was. Orientujecie się czy w sc 900 mam szukać rozwiązania w tym samym miejscu czy u mnie jest inaczej ? pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|