FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek płynu chłodniczego z bloku - zdjęcia / seicento MPI
Autor Wiadomość
pawwel 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 27
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
  Wysłany: 19-08-2015, 21:37   Wyciek płynu chłodniczego z bloku - zdjęcia / seicento MPI
   Bolid: Seicento Van 1.1 MPI 2004


Witam wszystkich forumowiczów! Chciałbym prosić o pomoc, gdyż od paru dni borykam się z problemem wycieku płynu chłodniczego z bloku silnika(?). Nie jestem mechanikiem, sądzę, że dla kogoś kto zajmuje się tymi silnikami będzie to bułka z masłem.

Samochód:
Fiat Seicento VAN 1.1 MPI 2004r. przebieg 275tys km, PB+LPG sekwencja KME Diego

Fakty:
- silnik jest cały brudny, ponieważ poprzedni właściciel jeździł z uszkodzoną uszczelką pokrywy zaworów - teraz już jest WYMIENIONA.
- ubywa płynu chłodniczego, nie więcej niż 100-200ml / 1000km
- jestem pewien, że to płyn, bo jak odkryłem wyciek(ściekało po skrzyni biegów), sprawdziłem organoleptycznie.
- wyciek jest NAD kolektorem wydechowym, a PONIŻEJ pokrywy zaworów.
- nie sugerujcie się rdzawym kolorem płynu, zalewam mocno czerwony
- brak objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą, płynu nie gotuje, ciśnienie w układzie jest(wnioskuje po odkręcaniu korka na ciepłym silniku), brak masła na korku, brak płynu w oleju i odwrotnie.
- brak problemów z temperaturą/ogrzewaniem. Nie przegrzewa się w trasie 1000km.


odnośnie załączonych zdjęć:
- nie ścieka od góry, czyli do pokrywy zaworów, a przynajmniej z pewnością nie od frontu.
- cieknie konkretnie z tego miejsca co jest kropla, zgodnie z grawitacją w dół, a potem bo obudowie skrzyni.


Dziękuje za każdą odpowiedź!




 
 
Dekalog 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 65
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 21
Skąd: Koszalin
Wysłany: 20-08-2015, 01:14   
   Bolid: Seicento SX, 1.1 MPI, 2001r


Miałem dokładnie to samo - płyn kapał z łączenia silnika i skrzyni biegów. Długo szukałem ale udało mi się zdiagnozować. Trzeba zdjąć obudowę filtra powietrza. Od strony kolektora ssącego po prawej stronie - stojąc przodem do silnika (za cewkami zapłonowymi) znajduje się wlot gumowego węża od nagrzewnicy. Wlot jest plastikowy przykręcony na dwie śruby do głowicy na wysokości przykręcenia wlotów kolektora ssącego i wygląda jakby stanowił jedną całość z kolektorem. Łatwo poznać bo wkręcony jest w niego czujnik temperatury. Sprawdź czy nie leci właśnie stamtąd. Jeśli tak spuść płyn chłodzący poniżej poziomu tego wlotu. Odkręć go i sprawdź stan gumowego uszczelnienia. U mnie było uszkodzone. Wymieniłem cały element i przestało ubywać płynu. Wygląda tak - zdjęcie przykładowe, żeby nie było reklamy! http://www.aldar-czesci.p...FIAT-11-12.html

No i koniecznie zajrzyj jeszcze tutaj: http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
_________________
Tiguan 2.0 TDI i CBR 600 - jest czym poganiać :)
 
 
pawwel 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 27
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 20-08-2015, 19:24   
   Bolid: Seicento Van 1.1 MPI 2004


Dziękuję kolego za podpowiedź.

Czy u Ciebie płyn ściekał po tylnej ścianie(pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową) czy po ścianie frontowej silnika?

Dziś oglądałem ten przypadek z mechanikiem, fakt faktem, nie ma skąd woda uciekać, nie jest to blok, nie jest to termostat(bo cieknie powyżej), więc może faktycznie ten plastikowy kapturek jest na trochę wyższym poziomie.
 
 
Dekalog 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 65
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 21
Skąd: Koszalin
Wysłany: 21-08-2015, 00:26   
   Bolid: Seicento SX, 1.1 MPI, 2001r


Wyciek widać było tylko jak silnik był zimny. Kapało dokładnie z połączenia silnika i skrzyni biegów http://goo.gl/ofhVvZ Rano zawsze kilka kropel było na posadzce garażu. Wilgotne było nawet połączenie miski olejowej i bloku silnika. Na ciepłym płyn odparowywał i nic nie można było zobaczyć. Dokładnie skąd leciało nie było widać. Mokre było dokładnie tak jak na Twoim ostatnim zdjęciu. Mechanik wymienił uszczelkę termostatu, zmieniał opaskę zaciskową na wężu do termostatu, wymienił oring na rurce od pompy paliwa. Już nawet padło podejrzenie mikropęknięcia głowicy. Tak zeszło kilka miesięcy na poszukiwaniach. Ubytek płynu był coraz większy. Aż wreszcie zostawiłem auto na noc u mechanika i rano dokładnie na zimnym silniku znalazł miejsce wycieku.
_________________
Tiguan 2.0 TDI i CBR 600 - jest czym poganiać :)
 
 
Dekalog 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 4 razy
Wiek: 65
Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 21
Skąd: Koszalin
Wysłany: 21-08-2015, 22:32   
   Bolid: Seicento SX, 1.1 MPI, 2001r


Sorry - pompy woda nie paliwa. Jakieś bzdury mi się po nocy powypisywały :)
_________________
Tiguan 2.0 TDI i CBR 600 - jest czym poganiać :)
 
 
Magikrealista 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 368
Skąd: Białystok
Wysłany: 15-09-2015, 22:10   
   Bolid: Ceed 1.4 DOHC


Odświeżam temat. Mam identyczne objawy jak u was. Orientujecie się czy w sc 900 mam szukać rozwiązania w tym samym miejscu czy u mnie jest inaczej ? pozdrawiam
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum