Załączający się wentylator w czasie jazdy |
Autor |
Wiadomość |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 07-07-2015, 15:08
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Problem rozwiązany, ale nurtuje mnie jedno, jak go pusczę pełnym butem to przy 5k/obrmin załącza się na chwile wentyl, a mam na uwadze fakt, że mój tłumik jest szczelny ale też za zkatem jest zgniecony i przepływ się zmniejszył o połowe. Czy ów fakt może mieć wpływ na wyższą temperature silnika przy wyskoich obrotach, jakbvy nienadązał odprowadzać spalin ? |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 07-07-2015, 22:32
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
W obecnych temp.+30, to tym bym sie aż tak nie przejmował, zgnieciony wydech to węższe gardło i spaliny wolniej opuszczają komore,a czy to ma wpływ na to ,że wentyl sie załączy nie wiem, wiem natomiast ,że ma wpływ na parametry-zwężki tam nie przewidywano |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 09-07-2015, 15:48
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Się wymieni przy okazji bo sie troche dusi na wysokich
Na razie wszystko jest ok, a to najwazniejsze |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-07-2015, 14:55
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1922 napisał/a: | Się wymieni przy okazji bo sie troche dusi na wysokich
Na razie wszystko jest ok, a to najwazniejsze |
Analogicznie zapchana,źle podpięta, czy w podłubanych seryjna zbyt wąska-tu jak korka nie wysadzi to będzie się mocnie grzał. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 11-07-2015, 08:11
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Paweł1984, czy dwa wemntylatory typu spal 8 calowe (powinny wejść to jeszcze pomierze) moc 80W sztuka, będą lepsze niż jeden oryginalny (zamiennik ) ?
a tłumik spróbuje zrobić, kupie taką rurkę na średnice wydechu seicento, obetne i przyspawam zamiast tego wgniecenia, bo kiedyś to miał większy wygar |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
z0mek
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 404 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 11-07-2015, 12:51
Bolid: Odpychające się 95KM |
|
|
1922 napisał/a: | czy dwa wemntylatory typu spal 8 calowe (powinny wejść to jeszcze pomierze) moc 80W sztuka, będą lepsze niż jeden oryginalny (zamiennik ) ? |
Jeden SPAL w zupełności do serii Ci wystarczy bo robi tajfun dobry |
_________________ dobry plan nigdy nie jest zły, bo zły plan rzadko bywa dobry
Borki 2010 #122
Szczyrk 2013 #124
Szczyrk 2014 #65 |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-07-2015, 00:51
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
1922 napisał/a: | Paweł1984, czy dwa wemntylatory typu spal 8 calowe (powinny wejść to jeszcze pomierze) moc 80W sztuka, będą lepsze niż jeden oryginalny (zamiennik ) ?
a tłumik spróbuje zrobić, kupie taką rurkę na średnice wydechu seicento, obetne i przyspawam zamiast tego wgniecenia, bo kiedyś to miał większy wygar |
2 to zbedne i mając do czynienie ze spalem i ilością miejsca w komorze sc to będzie rzeźba-chyba, że masz patent, ale ja go sobie nie wyobrażam -2,5cmx8=20cm x2-w sc |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 12-07-2015, 18:53
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Muszę to wszystko pomierzyć, bo na razie jeszcze zostanie serią, ale myślę że do zimy |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-07-2015, 23:34
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Seria niech zostanie serią, a nadmiernego grzania w normalnej temp. upatruj gdzie indziej-luz zaworowy prawidłowy?, uszczelka nie puszcza lekko-wiedz jedno sc 1.1spi w letnich temp. z butem i zatrzymaniem, czy w korkach będzie się często chłodziła i to jest jak najbardziej ok. w jeździe wentyl nie ma prawa się włączać-to jest nie ok.
Polecam wskaźnik AG peak podpięty w głowicę i monitorowanie temp.-jedyna metoda sprawdzenia sprawności układu-jako , że serii nie mam tylko podłubane 1.1spi to przy v-maxie i obrotach 6700(abarth) przez 30km na A2 temp wskoczyła przy 26 zewnętrzych do 95 stopni hamowanie silnikiem i zjazd pod bramkę zbił ją do 93 i chwilę podskoczyła do 97 wentyl się nie załączył dalej 60-70 na 5-ce i 90 stopni, bo olej pewnie miał ze 115.
Normalna jazda do 4 tys na 5-ce abarth to 85-90 stopni. |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 08-08-2015, 11:49
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
rotax24, poleciłbyś mi jeszcze jakiś filtr oleju ? Bo na dniach chcę zmienić, bo 10kkm już przekroczył dawno
Olej wezmę ten shell 0w40 który mi poleciłeś z galona, jeszcze filtr z tej stronki by się przydał. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 30-08-2015, 11:30
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Nie chcę zakładać nowego tematu znów, więc napiszę tutaj
rotax24, zestaw polecony przez Ciebie został zakupiony, czekam na dostawę, i wymieniam
Pytanie odnośnie tematu :
Jakiej firmy sprawdzonej polecacie termostat ? Taki żeby otwierał się na full, bo mój przycina przez to się auto zagrzewa (zbyt mocno) gdy butem w gaz nacisnę Miałem nowego verneta i jakoś nie działa tak jak powinien. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Pomógł: 141 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 30-08-2015, 11:35
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
w życiu już verneta nie kupię
Behr czyli ricambi originali |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 30-08-2015, 14:11
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Dziękuje za poradę, kupie wymienie i dam znać. Bo juz mnie to wkur.. |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
1922
Nałogowiec

Pomógł: 16 razy Wiek: 30 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 526 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 17-09-2015, 17:31
Bolid: Seicento 1.1 Van |
|
|
Wymieniłem na Behra i dalej to samo.. na sprintach może trochę lepiej ale jak już sie rozgrzeje to strasznie długo się chłodzi, nawet gdy już potem jadę normalnym tempem (50 w zabudowanym, 90 w niezabudowanym) Silnik pracuję normalnie, olej jest czysty, płyn chłodniczy jest czysty (aktualnie różowy Dyngel) nie kopci ani na biało, ani na niebiesko, a mimo wszystkiego co już wymieniłem dalej jest jeden wielki chu... |
_________________ Seicento VAN '99 Zapraszam |
|
|
|
 |
|