FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dusi i strzela z wydechu
Autor Wiadomość
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 05-09-2015, 08:38   Dusi i strzela z wydechu
   Bolid: 1.1 MPI


Mam problem taki że przy wduszeniu pedału gazu auto zatyka się i potem następuje strzał z wydechu głośny, tak samo się dzieje jak chce wyprzedzić pedał w podłogę i zadusza auto i znowu strzał. Dzieje się tak od wyższych zakresów obrotu

Pacjent 1.1 Turbo MPi

jakieś sugestie może :roll: ?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
sebekle 
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 292
Skąd: Słupsk
Wysłany: 05-09-2015, 09:19   
   Bolid: Seicento 900


układ zapłonowy do regeneracji (świece, kable). sonda lambda i jeśli to turbo to trzeba zobaczyć czy się mapy do strojenia ponownego nie nadają
 
 
turbo-daniel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Łaziska Dolne
Wysłany: 05-09-2015, 11:35   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


Jak miałem Turbo przy 1.2 i takie objawy to okazało się że dawki paliwa były za małe też mi się tak robiło na wyższych obrotach do tego jeszcze strasznie szarpało po ponownym wystrojeniu było gitara. A jeśli masz 100% pewne że masz mapy dobrze zrobione to zerknij na pompe paliwa być może daje za małe ciśnienie na twoją moc ewentualnie bak ci rdzewieje i ci to sitko w pompie zatkało ewentualnie jeszcze filtr paliwa. Układ zapłonowy łatwo sprawdzić w nocy odpal auto jak jest ciemno i patrz czy skaczą iskry po kablach i cewkach co w seicento raczej jest normą bo cewki nie za specjalnie są w tym aucie długowieczne
_________________
turbo-daniel
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 05-09-2015, 13:00   
   Bolid: 1.1 MPI


turbo-daniel napisał/a:
Jak miałem Turbo przy 1.2 i takie objawy to okazało się że dawki paliwa były za małe też mi się tak robiło na wyższych obrotach do tego jeszcze strasznie szarpało po ponownym wystrojeniu było gitara. A jeśli masz 100% pewne że masz mapy dobrze zrobione to zerknij na pompe paliwa być może daje za małe ciśnienie na twoją moc ewentualnie bak ci rdzewieje i ci to sitko w pompie zatkało ewentualnie jeszcze filtr paliwa. Układ zapłonowy łatwo sprawdzić w nocy odpal auto jak jest ciemno i patrz czy skaczą iskry po kablach i cewkach co w seicento raczej jest normą bo cewki nie za specjalnie są w tym aucie długowieczne



2 lata temu zmieniałem przewody i świece na cewki nie zwracałem uwagi, bak był zmieniany też chyba 2 lata temu bo się rozszczelnił i jest nowy, sitko przy wymianie wyglądało na czyste a w esuScanie sprawdzę ciśnienie pompy? Może być też wina filtra stożkowego że jest zabity?? a CO do mam to nie mam pojęcia jak sprawdzić musiałbym podjechać do kogoś...
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
turbo-daniel 
nówka sztuka ;)

Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 45
Skąd: Łaziska Dolne
Wysłany: 06-09-2015, 13:59   
   Bolid: Fiat Seicento Sporting


freestylo napisał/a:
turbo-daniel napisał/a:
Jak miałem Turbo przy 1.2 i takie objawy to okazało się że dawki paliwa były za małe też mi się tak robiło na wyższych obrotach do tego jeszcze strasznie szarpało po ponownym wystrojeniu było gitara. A jeśli masz 100% pewne że masz mapy dobrze zrobione to zerknij na pompe paliwa być może daje za małe ciśnienie na twoją moc ewentualnie bak ci rdzewieje i ci to sitko w pompie zatkało ewentualnie jeszcze filtr paliwa. Układ zapłonowy łatwo sprawdzić w nocy odpal auto jak jest ciemno i patrz czy skaczą iskry po kablach i cewkach co w seicento raczej jest normą bo cewki nie za specjalnie są w tym aucie długowieczne



2 lata temu zmieniałem przewody i świece na cewki nie zwracałem uwagi, bak był zmieniany też chyba 2 lata temu bo się rozszczelnił i jest nowy, sitko przy wymianie wyglądało na czyste a w esuScanie sprawdzę ciśnienie pompy? Może być też wina filtra stożkowego że jest zabity?? a CO do mam to nie mam pojęcia jak sprawdzić musiałbym podjechać do kogoś...


Czy masz dobre mapy to tylko i wyłacznie sprawdzi ktoś kto ma o tym pojęcie i odpowiedni sprzęt najlepszą opcją hamownia i strojenie.Filtr czy to stożkowy czy inny powinien być czysty ma to za zadanie doprowadzać powietrze do silnika skoro jest zabity to jak ma silnik oddychac? Cisnienie paliwa mozesz sprawdzic wpinajac manometr do przewodu paliwa przy listwie jesli masz turbo dobrze by było mieć okolice 3 barów czyli pompa 3 barowa powinna być z 1.2 8v lub 1.4 i o ile dobrze pamietam 1.6 tez takową miało. Z detem możesz sie tez samemu połączyć i sprawdzić ustawienia wystarczy kabel USB + oprogramowanie sciągniete ze strony producenta i oczywiście pojecia co jak ma być ustawione każdy silnik ustawia i stroi indywidualnie. Na forum z tego co pamiętam jest ktoś kto stroi trzeba by poszukać lub ewentualnie czekać aż zajrzy do tego wątku lub jak ci zależy to poszukać i umuwić się na strojenie. Przede wszystkim zmierz cisnienie paliwa i koniecznie wyczyść filtr powietrza bo takie brykające zachowanie przy turbo to raczej objaw złych dawek w moim przypadku tak było. A świece i kable też radzę przejrzec bo jakościowo róznie bywa czasami nowe kable po miesiacu sa juz do wywalenia wszystko zalezy od jakosci do ktorej człowiek niestety nie wejdzie
_________________
turbo-daniel
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 16-09-2015, 09:57   
   Bolid: 1.1 MPI


filtr zmieniony dalej ta sama przyczyna dziś zobaczę wieczorem wezmę zraszacz i popryskam po przewodach
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 17-09-2015, 20:26   
   Bolid: 1.1 MPI


na kablach jest dyskoteka.... Na fajce przy cewce błyska i na dwóch przewodach tak samo i gdzieś w okolicach świecy też błyski, chyba ogólnie wszędzie na każdym błyska
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 06-11-2015, 19:37   
   Bolid: 1.1 MPI


temat z rezystancją cewek można zamknąć obstawiałem że to cewki też mogą być ale są dobre, kable świece zmienione dalej taki sam objaw był, mapy 100%dobre, pompa paliwa też jest OK, dziś kupiłem czujnik położenia wału i chyba to było przyczyna właśnie wróciłem z trasy 20km dusiłem do odcinki żadnych problemów nie było z przyduszeniem i strzelaniem z wydechu mam nadzieję ze to to było przyczyną na dole czujnika nie było już grubej izolacji i te 3 cienkie przewody z czego 2 z nich już miejscami też nie miały izolacji być może jeden z drugim nawet się stykał, po wyjęciu czujnika środkowy kabelek luźno wyskoczył z czujnika. Przeważnie jak to pada to raczej auto nie powinno odpalać a tu taka sytuacja. Informacji udzieliła mi książka sam naprawiam za co jeszcze jest odpowiedzialny czujnik :-P
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum