Dusi i strzela z wydechu |
Autor |
Wiadomość |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 05-09-2015, 08:38 Dusi i strzela z wydechu
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Mam problem taki że przy wduszeniu pedału gazu auto zatyka się i potem następuje strzał z wydechu głośny, tak samo się dzieje jak chce wyprzedzić pedał w podłogę i zadusza auto i znowu strzał. Dzieje się tak od wyższych zakresów obrotu
Pacjent 1.1 Turbo MPi
jakieś sugestie może ? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 |
|
|
|
 |
sebekle
Nałogowiec
Pomógł: 6 razy Wiek: 35 Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 292 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 05-09-2015, 09:19
Bolid: Seicento 900 |
|
|
układ zapłonowy do regeneracji (świece, kable). sonda lambda i jeśli to turbo to trzeba zobaczyć czy się mapy do strojenia ponownego nie nadają |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 05-09-2015, 11:35
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
Jak miałem Turbo przy 1.2 i takie objawy to okazało się że dawki paliwa były za małe też mi się tak robiło na wyższych obrotach do tego jeszcze strasznie szarpało po ponownym wystrojeniu było gitara. A jeśli masz 100% pewne że masz mapy dobrze zrobione to zerknij na pompe paliwa być może daje za małe ciśnienie na twoją moc ewentualnie bak ci rdzewieje i ci to sitko w pompie zatkało ewentualnie jeszcze filtr paliwa. Układ zapłonowy łatwo sprawdzić w nocy odpal auto jak jest ciemno i patrz czy skaczą iskry po kablach i cewkach co w seicento raczej jest normą bo cewki nie za specjalnie są w tym aucie długowieczne |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 05-09-2015, 13:00
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
turbo-daniel napisał/a: | Jak miałem Turbo przy 1.2 i takie objawy to okazało się że dawki paliwa były za małe też mi się tak robiło na wyższych obrotach do tego jeszcze strasznie szarpało po ponownym wystrojeniu było gitara. A jeśli masz 100% pewne że masz mapy dobrze zrobione to zerknij na pompe paliwa być może daje za małe ciśnienie na twoją moc ewentualnie bak ci rdzewieje i ci to sitko w pompie zatkało ewentualnie jeszcze filtr paliwa. Układ zapłonowy łatwo sprawdzić w nocy odpal auto jak jest ciemno i patrz czy skaczą iskry po kablach i cewkach co w seicento raczej jest normą bo cewki nie za specjalnie są w tym aucie długowieczne |
2 lata temu zmieniałem przewody i świece na cewki nie zwracałem uwagi, bak był zmieniany też chyba 2 lata temu bo się rozszczelnił i jest nowy, sitko przy wymianie wyglądało na czyste a w esuScanie sprawdzę ciśnienie pompy? Może być też wina filtra stożkowego że jest zabity?? a CO do mam to nie mam pojęcia jak sprawdzić musiałbym podjechać do kogoś... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 |
|
|
|
 |
turbo-daniel
nówka sztuka ;)
Wiek: 30 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 45 Skąd: Łaziska Dolne
|
Wysłany: 06-09-2015, 13:59
Bolid: Fiat Seicento Sporting |
|
|
freestylo napisał/a: | turbo-daniel napisał/a: | Jak miałem Turbo przy 1.2 i takie objawy to okazało się że dawki paliwa były za małe też mi się tak robiło na wyższych obrotach do tego jeszcze strasznie szarpało po ponownym wystrojeniu było gitara. A jeśli masz 100% pewne że masz mapy dobrze zrobione to zerknij na pompe paliwa być może daje za małe ciśnienie na twoją moc ewentualnie bak ci rdzewieje i ci to sitko w pompie zatkało ewentualnie jeszcze filtr paliwa. Układ zapłonowy łatwo sprawdzić w nocy odpal auto jak jest ciemno i patrz czy skaczą iskry po kablach i cewkach co w seicento raczej jest normą bo cewki nie za specjalnie są w tym aucie długowieczne |
2 lata temu zmieniałem przewody i świece na cewki nie zwracałem uwagi, bak był zmieniany też chyba 2 lata temu bo się rozszczelnił i jest nowy, sitko przy wymianie wyglądało na czyste a w esuScanie sprawdzę ciśnienie pompy? Może być też wina filtra stożkowego że jest zabity?? a CO do mam to nie mam pojęcia jak sprawdzić musiałbym podjechać do kogoś... |
Czy masz dobre mapy to tylko i wyłacznie sprawdzi ktoś kto ma o tym pojęcie i odpowiedni sprzęt najlepszą opcją hamownia i strojenie.Filtr czy to stożkowy czy inny powinien być czysty ma to za zadanie doprowadzać powietrze do silnika skoro jest zabity to jak ma silnik oddychac? Cisnienie paliwa mozesz sprawdzic wpinajac manometr do przewodu paliwa przy listwie jesli masz turbo dobrze by było mieć okolice 3 barów czyli pompa 3 barowa powinna być z 1.2 8v lub 1.4 i o ile dobrze pamietam 1.6 tez takową miało. Z detem możesz sie tez samemu połączyć i sprawdzić ustawienia wystarczy kabel USB + oprogramowanie sciągniete ze strony producenta i oczywiście pojecia co jak ma być ustawione każdy silnik ustawia i stroi indywidualnie. Na forum z tego co pamiętam jest ktoś kto stroi trzeba by poszukać lub ewentualnie czekać aż zajrzy do tego wątku lub jak ci zależy to poszukać i umuwić się na strojenie. Przede wszystkim zmierz cisnienie paliwa i koniecznie wyczyść filtr powietrza bo takie brykające zachowanie przy turbo to raczej objaw złych dawek w moim przypadku tak było. A świece i kable też radzę przejrzec bo jakościowo róznie bywa czasami nowe kable po miesiacu sa juz do wywalenia wszystko zalezy od jakosci do ktorej człowiek niestety nie wejdzie |
_________________ turbo-daniel |
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 06-11-2015, 19:37
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
temat z rezystancją cewek można zamknąć obstawiałem że to cewki też mogą być ale są dobre, kable świece zmienione dalej taki sam objaw był, mapy 100%dobre, pompa paliwa też jest OK, dziś kupiłem czujnik położenia wału i chyba to było przyczyna właśnie wróciłem z trasy 20km dusiłem do odcinki żadnych problemów nie było z przyduszeniem i strzelaniem z wydechu mam nadzieję ze to to było przyczyną na dole czujnika nie było już grubej izolacji i te 3 cienkie przewody z czego 2 z nich już miejscami też nie miały izolacji być może jeden z drugim nawet się stykał, po wyjęciu czujnika środkowy kabelek luźno wyskoczył z czujnika. Przeważnie jak to pada to raczej auto nie powinno odpalać a tu taka sytuacja. Informacji udzieliła mi książka sam naprawiam za co jeszcze jest odpowiedzialny czujnik |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 |
|
|
|
 |
|