FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekko zmodzone 1.2 8v
Autor Wiadomość
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-09-2015, 22:52   Lekko zmodzone 1.2 8v
   Bolid: sc young


Cześć,

wczoraj kupiłem seicento z silnikiem 1.2 8v, auto jest przeznaczone do amatorskiego ścigania, na ten moment jest założony dolot od węglarskiego, kolektor wydechowy 4-2-1 i chyba od punto, reszta wydechu to strumienica i jakiś przelotowy tłumik, zamontowany jest też ostry wałek, niestety nie wiem jaki, komputer nie był strojony po tych modyfikacjach

mam pytanie, co dalej można zrobić z tym silnikiem, żeby to miało sens, odkupiłem auto w połowie projektu, od człowieka który też kupił je w jakimś tam etapie modyfikacji także jest trochę niewiadomych ;)

nie jeździ źle ale, nikt nie powiedzial że nie może być lepiej
jestem z Krakowa ale w rodzinie fiatów jestem całkowicie nowy i nie wiem gdzie w okolicy jest jakikolwiek warsztat który ogarnia temat tuningu fiatów, także docenię jakąkolwiek pomoc

Pozdrawiam,
Konrad
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 10-09-2015, 11:34   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 10-09-2015, 11:49   Re: Lekko zmodzone 1.2 8v
   Bolid: Czarny Abarth


konzi napisał/a:
Cześć,

wczoraj kupiłem seicento z silnikiem 1.2 8v, auto jest przeznaczone do amatorskiego ścigania, na ten moment jest założony dolot od węglarskiego, kolektor wydechowy 4-2-1 i chyba od punto, reszta wydechu to strumienica i jakiś przelotowy tłumik, zamontowany jest też ostry wałek, niestety nie wiem jaki, komputer nie był strojony po tych modyfikacjach

mam pytanie, co dalej można zrobić z tym silnikiem, żeby to miało sens, odkupiłem auto w połowie projektu, od człowieka który też kupił je w jakimś tam etapie modyfikacji także jest trochę niewiadomych ;)

nie jeździ źle ale, nikt nie powiedzial że nie może być lepiej
jestem z Krakowa ale w rodzinie fiatów jestem całkowicie nowy i nie wiem gdzie w okolicy jest jakikolwiek warsztat który ogarnia temat tuningu fiatów, także docenię jakąkolwiek pomoc

Pozdrawiam,
Konrad


z tego co piszesz to raczej silnik wygląda na zupełnie seryjny..
jeśli kolektor żeliwniak z dwururką przy misce to seria
wałek łatwo sprawdzić odkręcając pokrywę zaworową, jeśli na wałku będzie 866 też seria
 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-09-2015, 13:10   
   Bolid: sc young


jak będę miał trochę czasu za dnia to zajrzę tu i uwdzie, zrobię jakieś zdjęcia, może wtedy będzie łatwiej coś powiedzieć

generalnie chciałbym w miarę niskim kosztem osiągnąć około 90KM, albo jakikolwiek przyrost mocy i szukam informacji czy to możliwe i porady co, gdzie i za ile :wink:
_________________
https://www.facebook.com/KBRally/
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 10-09-2015, 16:17   
   Bolid: Czarny Abarth


konzi napisał/a:
jak będę miał trochę czasu za dnia to zajrzę tu i uwdzie, zrobię jakieś zdjęcia, może wtedy będzie łatwiej coś powiedzieć

generalnie chciałbym w miarę niskim kosztem osiągnąć około 90KM, albo jakikolwiek przyrost mocy i szukam informacji czy to możliwe i porady co, gdzie i za ile :wink:


na poczatku sprawdz jaki masz wałek, jeśli seria 866 to nic dobrego nie wróży i wtedy np. ->Rewar Kraków
w miarę niskim kosztem mozesz część glowicy obrobić sam, ale i tak za strojenie bedziesz musiał trochę zapłacić
jeśli chcesz oddać silnik do dłubięcia komuś ogarniętemu, zapomnij o niskich kosztach
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 10-09-2015, 16:47   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Z serii uzyskać 90k to wydatek kilku tysięcy :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-09-2015, 08:53   
   Bolid: sc young


zabawy samemu z głowicą są raczej ponad moje siły, nie mam żadnych sensownych narzędzi ani warsztatu

generalnie auto jest przeznaczone do nauki i nie chcę w niego wkładać za dużo pieniędzy <1000PLN
mam już zrobione zawieszenie i jakieś tam usprawnienia wnętrza, fotel kierowcy, pasy szelkowe kierowcy, muszę napewno ogarnąć fotel i pasy dla pilota

w ogóle może lepiej założę temat w dziale "nasze auta" i tam przenieść dyskusję na ten temat
_________________
https://www.facebook.com/KBRally/
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 11-09-2015, 10:45   
   Bolid: Czarny Abarth


konzi napisał/a:


generalnie auto jest przeznaczone do nauki i nie chcę w niego wkładać za dużo pieniędzy <1000PLN
t


tyle to biorą za samo strojenie, a nawet więcej...
 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-09-2015, 10:51   
   Bolid: sc young


dlatego właśnie pytam co ewentualnie można zrobić niskim kosztem i czy to w ogóle ma sens i dać sobie spokój i się skupić np. na obniżeniu masy albo zawieszeniu
_________________
https://www.facebook.com/KBRally/
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 11-09-2015, 11:49   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Lekkie koło zamachowe, skrzynia 6speed z punto, dolot yankowy, zimny dolot, wydech np. fi45, to są "tanie" rzeczy które nie tyle podniosą moc ale poprawią przyspieszenie :wink:
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 11-09-2015, 12:08   
   Bolid: Czarny Abarth


konzi napisał/a:
dlatego właśnie pytam co ewentualnie można zrobić niskim kosztem i czy to w ogóle ma sens i dać sobie spokój i się skupić np. na obniżeniu masy albo zawieszeniu


jeśli nie mechanikujesz sam to trudno Ci będzie ścigać się tanim kosztem, prędzej czy później i tak coś klęknie w aucie...
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-09-2015, 16:27   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


konzi napisał/a:
dlatego właśnie pytam co ewentualnie można zrobić niskim kosztem i czy to w ogóle ma sens i dać sobie spokój i się skupić np. na obniżeniu masy albo zawieszeniu

Niskim kosztem to możesz wywalić strumienicę, wtawić tłumik przelotowy, jeżeli ta strumienica jest za dwururką, a restę sprawdzić osprzęt-przewody, świece, luz zaworowy i podziałać z masą.
 
 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-09-2015, 19:08   
   Bolid: sc young


ok dzieki za porady, pójdę chyba tą ścieżką czyli postaram się lekko poprawić to co mam, a reszta pójdzie w redukcję masy

zastanawiam sie też nad montażem klatki, ktoś może wie z jakim kosztem trzeba sie liczyć i gdzie można to najtaniej ogarnąć żeby klatka była zgodna z zał. J, homologacja w amatorskich imprezach nie jest raczej wymagana, ale zgodność już owszem
_________________
https://www.facebook.com/KBRally/
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-09-2015, 23:30   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


konzi napisał/a:
ok dzieki za porady, pójdę chyba tą ścieżką czyli postaram się lekko poprawić to co mam, a reszta pójdzie w redukcję masy

zastanawiam sie też nad montażem klatki, ktoś może wie z jakim kosztem trzeba sie liczyć i gdzie można to najtaniej ogarnąć żeby klatka była zgodna z zał. J, homologacja w amatorskich imprezach nie jest raczej wymagana, ale zgodność już owszem

Zgodna z załącznikiem i tanim kosztem :roll: -podaj kilka przykładów firm to Ci odpowiem na Pw. nie chcę robić reklamy, ani antyreklamy.
Ps. Klatka usztywnia i daje większe bezpieczeństwo, ale też waży tyle co seryjne wnętrze :wink:
 
 
 
konzi 
Bywalec

Dołączył: 08 Wrz 2015
Posty: 94
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-09-2015, 09:50   
   Bolid: sc young


wynalazłem w internetach że Paweł Trela albo Łukasz Siekierka (race-cages) tanio ogarniają klatki

Ps. :smile: właśnie o bezpieczeństwo mi chodzi,na rajdzie o zaliczenie rowu nie trudno, zwłaszcza na początku ;)
_________________
https://www.facebook.com/KBRally/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum