Lekko zmodzone 1.2 8v |
Autor |
Wiadomość |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-09-2015, 22:52 Lekko zmodzone 1.2 8v
Bolid: sc young |
|
|
Cześć,
wczoraj kupiłem seicento z silnikiem 1.2 8v, auto jest przeznaczone do amatorskiego ścigania, na ten moment jest założony dolot od węglarskiego, kolektor wydechowy 4-2-1 i chyba od punto, reszta wydechu to strumienica i jakiś przelotowy tłumik, zamontowany jest też ostry wałek, niestety nie wiem jaki, komputer nie był strojony po tych modyfikacjach
mam pytanie, co dalej można zrobić z tym silnikiem, żeby to miało sens, odkupiłem auto w połowie projektu, od człowieka który też kupił je w jakimś tam etapie modyfikacji także jest trochę niewiadomych
nie jeździ źle ale, nikt nie powiedzial że nie może być lepiej
jestem z Krakowa ale w rodzinie fiatów jestem całkowicie nowy i nie wiem gdzie w okolicy jest jakikolwiek warsztat który ogarnia temat tuningu fiatów, także docenię jakąkolwiek pomoc
Pozdrawiam,
Konrad |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 10-09-2015, 11:49 Re: Lekko zmodzone 1.2 8v
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
konzi napisał/a: | Cześć,
wczoraj kupiłem seicento z silnikiem 1.2 8v, auto jest przeznaczone do amatorskiego ścigania, na ten moment jest założony dolot od węglarskiego, kolektor wydechowy 4-2-1 i chyba od punto, reszta wydechu to strumienica i jakiś przelotowy tłumik, zamontowany jest też ostry wałek, niestety nie wiem jaki, komputer nie był strojony po tych modyfikacjach
mam pytanie, co dalej można zrobić z tym silnikiem, żeby to miało sens, odkupiłem auto w połowie projektu, od człowieka który też kupił je w jakimś tam etapie modyfikacji także jest trochę niewiadomych
nie jeździ źle ale, nikt nie powiedzial że nie może być lepiej
jestem z Krakowa ale w rodzinie fiatów jestem całkowicie nowy i nie wiem gdzie w okolicy jest jakikolwiek warsztat który ogarnia temat tuningu fiatów, także docenię jakąkolwiek pomoc
Pozdrawiam,
Konrad |
z tego co piszesz to raczej silnik wygląda na zupełnie seryjny..
jeśli kolektor żeliwniak z dwururką przy misce to seria
wałek łatwo sprawdzić odkręcając pokrywę zaworową, jeśli na wałku będzie 866 też seria |
|
|
|
 |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-09-2015, 13:10
Bolid: sc young |
|
|
jak będę miał trochę czasu za dnia to zajrzę tu i uwdzie, zrobię jakieś zdjęcia, może wtedy będzie łatwiej coś powiedzieć
generalnie chciałbym w miarę niskim kosztem osiągnąć około 90KM, albo jakikolwiek przyrost mocy i szukam informacji czy to możliwe i porady co, gdzie i za ile |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 10-09-2015, 16:17
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
konzi napisał/a: | jak będę miał trochę czasu za dnia to zajrzę tu i uwdzie, zrobię jakieś zdjęcia, może wtedy będzie łatwiej coś powiedzieć
generalnie chciałbym w miarę niskim kosztem osiągnąć około 90KM, albo jakikolwiek przyrost mocy i szukam informacji czy to możliwe i porady co, gdzie i za ile |
na poczatku sprawdz jaki masz wałek, jeśli seria 866 to nic dobrego nie wróży i wtedy np. ->Rewar Kraków
w miarę niskim kosztem mozesz część glowicy obrobić sam, ale i tak za strojenie bedziesz musiał trochę zapłacić
jeśli chcesz oddać silnik do dłubięcia komuś ogarniętemu, zapomnij o niskich kosztach |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
 |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-09-2015, 08:53
Bolid: sc young |
|
|
zabawy samemu z głowicą są raczej ponad moje siły, nie mam żadnych sensownych narzędzi ani warsztatu
generalnie auto jest przeznaczone do nauki i nie chcę w niego wkładać za dużo pieniędzy <1000PLN
mam już zrobione zawieszenie i jakieś tam usprawnienia wnętrza, fotel kierowcy, pasy szelkowe kierowcy, muszę napewno ogarnąć fotel i pasy dla pilota
w ogóle może lepiej założę temat w dziale "nasze auta" i tam przenieść dyskusję na ten temat |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 11-09-2015, 10:45
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
konzi napisał/a: |
generalnie auto jest przeznaczone do nauki i nie chcę w niego wkładać za dużo pieniędzy <1000PLN
t |
tyle to biorą za samo strojenie, a nawet więcej... |
|
|
|
 |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-09-2015, 10:51
Bolid: sc young |
|
|
dlatego właśnie pytam co ewentualnie można zrobić niskim kosztem i czy to w ogóle ma sens i dać sobie spokój i się skupić np. na obniżeniu masy albo zawieszeniu |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 11-09-2015, 11:49
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Lekkie koło zamachowe, skrzynia 6speed z punto, dolot yankowy, zimny dolot, wydech np. fi45, to są "tanie" rzeczy które nie tyle podniosą moc ale poprawią przyspieszenie |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 11-09-2015, 12:08
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
konzi napisał/a: | dlatego właśnie pytam co ewentualnie można zrobić niskim kosztem i czy to w ogóle ma sens i dać sobie spokój i się skupić np. na obniżeniu masy albo zawieszeniu |
jeśli nie mechanikujesz sam to trudno Ci będzie ścigać się tanim kosztem, prędzej czy później i tak coś klęknie w aucie... |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-09-2015, 16:27
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
konzi napisał/a: | dlatego właśnie pytam co ewentualnie można zrobić niskim kosztem i czy to w ogóle ma sens i dać sobie spokój i się skupić np. na obniżeniu masy albo zawieszeniu |
Niskim kosztem to możesz wywalić strumienicę, wtawić tłumik przelotowy, jeżeli ta strumienica jest za dwururką, a restę sprawdzić osprzęt-przewody, świece, luz zaworowy i podziałać z masą. |
|
|
|
 |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-09-2015, 19:08
Bolid: sc young |
|
|
ok dzieki za porady, pójdę chyba tą ścieżką czyli postaram się lekko poprawić to co mam, a reszta pójdzie w redukcję masy
zastanawiam sie też nad montażem klatki, ktoś może wie z jakim kosztem trzeba sie liczyć i gdzie można to najtaniej ogarnąć żeby klatka była zgodna z zał. J, homologacja w amatorskich imprezach nie jest raczej wymagana, ale zgodność już owszem |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-09-2015, 23:30
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
konzi napisał/a: | ok dzieki za porady, pójdę chyba tą ścieżką czyli postaram się lekko poprawić to co mam, a reszta pójdzie w redukcję masy
zastanawiam sie też nad montażem klatki, ktoś może wie z jakim kosztem trzeba sie liczyć i gdzie można to najtaniej ogarnąć żeby klatka była zgodna z zał. J, homologacja w amatorskich imprezach nie jest raczej wymagana, ale zgodność już owszem |
Zgodna z załącznikiem i tanim kosztem -podaj kilka przykładów firm to Ci odpowiem na Pw. nie chcę robić reklamy, ani antyreklamy.
Ps. Klatka usztywnia i daje większe bezpieczeństwo, ale też waży tyle co seryjne wnętrze |
|
|
|
 |
konzi
Bywalec
Dołączył: 08 Wrz 2015 Posty: 94 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-09-2015, 09:50
Bolid: sc young |
|
|
wynalazłem w internetach że Paweł Trela albo Łukasz Siekierka (race-cages) tanio ogarniają klatki
Ps. właśnie o bezpieczeństwo mi chodzi,na rajdzie o zaliczenie rowu nie trudno, zwłaszcza na początku |
_________________ https://www.facebook.com/KBRally/ |
|
|
|
 |
|